Wiellagers achter vervangen.

Discussie in 'De zwarte Irmscher' gestart door IJsblok, 21 sep 2014.

1. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Vandaag bij Ralph geweest voor de wiellagers te vervangen voor SKF exemplaren. 10:05 (moest nog tanken...) was ik in Amsterdam en kon ik meteen de brug op. Bij nadere inspectie bleken inderdaad zowel rechts als links op te zijn terwijl eigenlijk alleen links merkbaar was. Toch blij dat ik er 2 had besteld.
    Rechts was in 1,5u klaar en links ook, met een kleine tegenslag, het oude lager sprong kapot en moest wat voorzichtiger eruit gehaald worden want die splinters zijn vlijmscherp!

In principe ging alles voorspoedig, 3 uur is toch de helft van wat de VOD rekent voor zo'n operatie.

Begin van de middag kwam Robbert (bosshawg) nog even met z'n nieuwe aanwinst. Hij heeft een mooi lijstje gemaakt van wat Ralph vond aan z'n auto. Daarna een fotootje gemaakt van de powerstations :D.

Gr. Paul

2. richard66

richard66 Nieuw

Hoi Paul

zo dat ziet er heftig uit :?

Maar het is weer mooi gefikst bij de Dokter en kan je weer veilig de weg op d:)b

Gr Richard. :b

3. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Dat ziet er weer goed uit hoor. Snel gedaan Ralph, kan een VOD nog wat van leren. :Y

4. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Weer een mooie actie, lagers kunnen gaan snijden als ze stuk zijn. Bij het spoor zijn er ontsporingen door warmgelopen lagers, met warm wordt bedoeld dat het metaal er vloeibaar uit drupt, wordt letterlijk witheet.
    Leuke KM stand Paul, is moeilijk mikken heb ik gemerkt.

Ik ben blij dat jullie Ralph een beetje bezig houden hij moet zich niet gaan vervelen, je weet nooit wat hij dan weer uit gaat vinden. Echte blowers op een motor???

Gr Rob vK

5. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

voorlopig even klaar met de hobby, zit nog wel heel veel in het vat wat getest word op het ogenblik.
    later hier meer over. })

6. Bosshawg

Bosshawg Nieuw Donateur 2016

was leuk elkaar even te treffen bij ralph! d:)b

7. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

hoe merk je eigenlijk dat de lagers gaar zijn en hoe lang gaan ze qua kilometers mee tot ze aan vervanging toe zijn

8. IJsblok

Rond de 2 ton ongeveer gaan ze mee normaal gesproken. En ik had echt een geluid achter alsof de banden enorm aan het curven waren. Het ging ook echt resoneren.

Gr. Paul

9. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

ok dan is dat bij mij nog lang niet aan de orde dan kan ik nog 65000 km vooruit al zal die 2 ton niet altijd heilig zijn

10. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Troost je. Hier waren ze met 150k aan vervanging toe.

11. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ga er maar vanuit dat ze na 10 - 11 jaar wel op zijn.
    Je zal merken dat als je je ze vervangt het ineens een stuk stiller is in de Omega.

12. IJsblok

Dat scheelt inderdaad een hoop geluid!

Gr. Paul

Deel Deze Pagina