Vervangen CD-wisselaar van de CCRT-2008

Discussie in 'Andrew's kilometervreter' gestart door Andrew, 17 mei 2014.

1. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Helaas had al enige tijd geleden de CD-wisselaar van de CCRT-2008 in mijn Omega de geest gegeven. Afspelen van CD's ging niet meer en ook werd de houder met daarin 4 CD's niet meer uitgeworpen. Kortom, het werd tijd om eens te reageren op een advertentie van Berry. Helaas bleek deze vervangende radio/telefoon/4 CD-wisselaar niet direct bruikbaar, want het klepje van de CD bleek kapot te zijn. Berry paste daar de prijs op aan en ik heb de gok genomen.

De vervangende CCRT-2008 met defect klepje:

Vervolgens op mijn gemak het geheel bestudeerd en voorzichtig de CD-wisselaar gedemonteerd waarvan ik helaas geen foto heb, wel van de donor-unit zonder CD-wisselaar:

Uiteraard meteen de laser met alcohol schoongemaakt. Toen operatie "radio demonteren uit het dashboard". Dat lukte dus niet zonder eerst van die speciale beugeltjes besteld te hebben :+

Enfin, 2 dagen later gaf de radio in het dashboard zich alsnog gewonnen. De CD-wisselaar swap was een kwestie van minuten. Daarna gespannen weer in het dashboard en na het ingeven van de securitycode gleed de (nog lege) 4 CD-houder in de gleuf en kwam er op commando ook weer uit. Vervolgens met een CD erin en die werd keurig afgespeeld. Daarna met 4 CD's erin en het afspelen/omwisselen/uitwerpen van de CD-houder werkt weer perfect :)

Toen restte nog één klusje, namelijk het bevrijden van 4 CD's uit de vastgelopen unit. Nou dat werd nog een lastig klusje, want na openen bleek dat de zwenk-arm waar de laser opzit niet meer wilde zwenken, die zat dus tussen de CD's en daarmee dus in de CD-houder, logisch dat die er niet meer uit kwam. Ik had het graag anders gedaan, maar er zat niks anders op dan om de oude wisselaar vakkundig te slopen. Uiteindelijk kwam de CD-houder + de 4 CD's er ongeschonden uit.

Dus we kunnen in de Omega weer genieten van CD-tjes. En ik beschik nu meteen over 2 CD-houders en kan dus 8 CD's meenemen zonder dat er hoesjes e.d. in de auto rond slingeren.

Andrew

Deel Deze Pagina