Veilig, verantwoord en verwend de weg op

Discussie in 'De Powerstation van GT/E 1000' gestart door GT/E 1000, 28 dec 2015.

1. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Heeft even wat tijd gekost, maar nog maar eens een kleine update van de PowerStation. Nadat we vorig jaar de eerste kilometers gemaakt hebben, zijn we natuurlijk al snel toe aan een enkele upgrade. Standaard rondrijden is niet echt mijn ding. Dus gaan we eerst maar eens afscheid nemen van het oerlelijke diesel eindstuk van de uitlaat:

Dit gaat er dus heel snel vanaf. :s

En wordt vervangen voor een keurig RVS eindstuk, afgeschuind en een beetje verzet zodat het beter past bij de ronding in de achterbumper. Met hulp van een slijptol en een lasapparaat is het zo gefixt en persoonlijk nog steeds erg tevreden ermee. :*)

Het volgende klusje is zoeken naar een set leuke velgen. Laten we eerlijk zijn: de 16 inch velgen waar hij op stond toen ik ‘m kocht zijn nu niet echt meer state of the art. Tis lichtmetaal, maar daar is dan ook meteen alles mee gezegd. De zoektocht naar een mooie set in 5 x 110 kan beginnen. Ik moet zeggen dat het best wel een klus is om wat passends te vinden; een overschot in 5 x 112 voor alles wat VAG is blijkt geen probleem, maar voor de Omega is het redelijk beperkt. Als het betaalbaar moet blijven bedoel ik dan. Uiteindelijk vind ik een paar setjes. Een set Irmscher Sportstars in 8 x 18 en een set ATS in 8 x 19, met een prima et waarde. Dat laatste gaat er dus meteen maar onder, terwijl de sportstars in de garage wachten tot het winter is. Daar past prima een set winterbandjes omheen. De set is (volgens de originele factuur) slechts een half jaartje oud en nog voorzien van redelijk rubber. Alleen hield de vorige eigenaar blijkbaar van ‘getrokken’ bandjes, want de 215-ers stonden er behoorlijk strak op. Ach, na een paar maandjes waren ze toch aan vervanging toe, dus maar een tikkie breder er opgelegd.

Redelijk opgebruikt rubber: O-)

en helemaal verse bandjes:

Het interieur heeft ook nog enkele gebreken, dus dat vervolgens aangepakt met nog redelijk goed tweedehands spul. Eindelijk een asbak die dicht kan, een middensteun zonder scheur en een lichtschakelaar die er goed uitziet. Met een ander koelvloeistofvaatje ben ik gelijk van een vervelende storing af (koelvloeistofniveau).

Intussen begint het qua uiterlijk al ergens op te lijken.

Tevreden ben ik nog niet, er wordt gezocht naar onder anderen een Irmscher grille. Die vind ik gelukkig tweedehands in een redelijke staat. Met wat aanpassingen en optisch werk wederom een verbetering. Mijn subjectieve mening ja. :+

En wat me al vanaf dag 1 stoorde was het glimmend leren stuurwiel. Tja, wat wil je na elf jaar gebruik. Daar moest ook maar eens verandering in komen. Op ebay vind ik zowaar een splinternieuw exemplaar, in de juiste kleur leer. Ik moet zeggen dat het een heerlijk gevoel is om een nieuw stuurwiel vast te pakken, absoluut geen spijt van gehad!

Met hulp van onze Ralph wordt het een dagje sleutelen om stuurwiel, een nieuwe radio met wisselaar en navigatie en een nieuwe tellerset te monteren. De tellerset is voorzien van een mooi kleurendisplay en de Omega heeft ineens een 40 km hogere topsnelheid… Heerlijke mod overigens. 7(8)7

Binnenkort zal ik wat recentere modificaties posten.

2. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Velgjes en uitlaat staat mooi ;)

3. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Ja, thanks! Ik vind dat vanwege het formaat van de Omega een dikke set wielen een absolute must is 8) :s

4. lowflyer

lowflyer Nieuw

Klopt helemaal. Kijk nu mijn wintermodes [​IMG]

Kijk is toch om van weg te lopen 7(8)7

Dikke set velgen is altijd mooier [​IMG]

5. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Man man, dat ziet er inderdaad niet uit Yves. Schaam je |:(

En natuurlijk geen foto van de achterkant gemaakt he, van die dikke uitlaat _O- _O-

6. lowflyer

lowflyer Nieuw

Welke uitlaat wil je zien? De originele, een dubbele of een dubbele irmscher? _O-

7. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Ik kom die Irmscher wel halen, zal toch wel in de weg liggen O-)

8. lowflyer

lowflyer Nieuw

Haha. Voorlopig hangt deze nog niet in de weg.

9. LeonWessels

LeonWessels Nieuw

Die corsa is ook gruwelijk Marc!!! Omega zit er weer strak uit!!!

10. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Ja Leon, de Corsa is wel geslaagd moet ik zeggen. Cadeautje voor mijn vriendin, stuurt lekker strak 8)

11. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Leuke Crossa inderdaad. :)

Heerlijk zo'n vers stuur. Wielen zijn leuk en dat eindstukje vond ik een geslaagd detail op de meeting. Relatief kleine dingen die het allemaal een stuk leuker.

12. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Grappig. Maken we ons elke dag druk om een van de grootste Opel modellen terwijl zo'n klein ukkie als een Corsa dan heel vertederend kan zijn :Y
    Het autootje had vorig jaar (toen ik 'm kocht) net geen 60.000 km's gelopen. Altijd binnen gestaan en (echt waar) van een oude man geweest. Met een kleine beurt, sportstuur, verlagingsset, andere velgen (BBS) en bandjes en wat spuit- en poetswerk zag het er ineens heel anders uit. Er wordt nu met veel plezier in gereden.

Maar terug on topic: Elke dag dat ik in mijn PowerStation stapte en zo'n vies, kleverig en glimmend stuur moest vastpakken stond me behoorlijk tegen. Misschien is het een gevalletje smetvrees? Ik weet het niet maar ben wel superblij met het nieuwe exemplaar. Net alsof je in een nieuwe auto stapt :9~

13. richard66

richard66 Nieuw

Zo te zien goed bezig .

Ziet er mooie uit d:)b

gr Richard.

Deel Deze Pagina