Vakantie Z. Frankrijk zit erop, we zijn thuis.

Discussie in 'Vakantieverhalen met de Omega' gestart door Ralph, 4 jul 2014.

1. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

Het is bijna weer zover. nog een paar weken en dan gaat het weer los.
    Met op het schema 1400 km enkele reis naar het zuiden.

Vandaag wederom de bak moeten wisselen i.v.m. enorme slijtage waardoor de bak niets meer deed. 7(8)7
    Tevens hebben we hem vakantie klaar gemaakt met o.a. nieuwe schokbrekers, filters, alle smeermiddelen, remblokken rondom, dynamo overgezet van de diesel, accu (maatje joekel) (hybride omega) enz. enz. d:)b

Toch na e.e.a. afgewogen te hebben onderweg gegaan met de omega met als kofferbak indeling aan de rechterkant een dynamo met L.M.M. en krukassensor en benzinepomp. Al is en blijft het een wagen waar het vertrouwen erg moeilijk te verkrijgen is beter mee als om verlegen zitten. Al deze onderdelen lieten mij in het verleden in de steek. Mis alleen de lichtschakelaar maar deze is te overbruggen.
    In de laatste dagen voor vertrek nog e.e.a. aan tests doorlopen met haar en toch goed bleek te zijn, heb ik haar maar meegenomen naar Frankrijk met op de achtergrond de A8 die mij ter vervanging aangeboden werd door een vriend.
    We reden via Nederland richting België naar Luxemburg om vervolgens door te rijden naar Frankrijk. Deze tour is non stop over een afstand van ruim 1400 km.
    Dus onderweg met het paard en maar eens kijken hoe ver we komen dit jaar. Na dat we e.e.a. aan idioten zijn tegen gekomen,

De Porsche met tuintafel,

en deze dwaas waarvan de lading op het dak los ligt te klapperen

Zijn we tegen alle verwachtingen in op de plaats van bestemming aangekomen. gemiddelde snelheid 102, bijna 4 uur file en de 1400km afgelegd.
    En dat zonder dat er experts aan de automaat hebben gewerkt. ze schakelt gewoon vlekkeloos.

[​IMG].

mijn nieuwe gereedschapsset waarvan mijn vader en leraar zij dat ik nooit een gereedschapsstuk mocht misbruiken. Vraag me nog af waarom niet _O- .

en dan voor diegene die weet hoe dochters heet, hier een hint.

de omgeving,

incl.

Omega VS Monstertruck,

Het verboden spul wat je niet mag schenken E10 brandstof gebroedelijk naast de vertrouwde 95. Dit gaf mij weer eens de uitdaging om de omega te voorzien van andere pomp, injecteuren, regelaar en leidingen bij thuiskomst.
    de bedoeling is daarom ook om voor het einde van het jaar alles E10 proof te krijgen.

Tussenstand,

2500 km,

Olie = 0 liter verbruikt.
    Koelvloeistof = 0,5 liter, oorzaak = dop los.
    Lekkage = 0.
    Storing = 1, P0430 oorzaak = brandstof.
    Overige = geen.

Even misbruik gemaakt van een onderdeel voor een goed doel van 3 jaar oud.

2. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Re: Bijna vakantie.

Hè dan kom je bij mijn in de buurt tezitten *O* .
    Ik ga over 5 weken weg ook rond de 1600 km

3. Ralph

uit mijn buurt blijven met de omega :H , huur maar een andere als je langs komt. :w
    heb er weer genoeg gezien het afgelopen jaar.

4. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Hier duurt het nog ruim 2 weken voor de vakantie losbreekt en dan gaan we in etappes ook minimaal 1400 km weg, alleen niet naar het zuiden maar precies de andere kant op, dus Ralph mij ga je niet tegenkomen hoor ;)

Eerste stop is Noord-Denemarken en daarna met de boot naar Noorwegen. Vanaf daar zien we wel.

Andrew

5. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Nee hoor, nog niet. Je favoriete paard heeft nog even wat liefde nodig. _O-

6. carenbar

Nou ja dacht aan een mini meeting _O- _O-

7. Ralph

maak ik frikandellen van.

8. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

En dan wel koud serveren. 8)

9. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

yep hier nog 2 weken en dan ook naar het zuiden zuidfranse kust port grimaud om precies te zijn, 4 fietsen achter op de drager en huppakee en als het goed is met het nieuwe schuifkanteldak erin

10. P.H.

P.H. Nieuw

ik ga 15 dagen legaal links rijden ;)

11. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Ik ga pas begin november dus ik wens jullie allemaal een fijne vakantie ;). Wordt lekker rustig op de weg :D.

Gr. Paul

12. carenbar

Pas je dan op dat je geen spookrijders tegen kom ,op dat vervelende eiland.

En nou je er toch heen gaat ,wellicht leggen daar nog spelen die deze kant op moeten .

Als ze vervelen reageren tenminste. _O-<br /><br />-- 05 jul 2014 09:31 --<br /><br />

Waar jij heen gaat liggen ook nog speulen,onder de naam catera dus neem jij ook een extra koffer mee

13. Kailibra

Kailibra Nieuw

Zeer mooie richting om heen te gaan, ben er zelf 2 jaar terug ook geweest. Toen ong. 2100 km enkele reis.

Dit jaar gaan we iets verder met mijn A'je, een rond reis van ong. 8000 km langs de noordkaap.

14. Andrew

Hé, dat klinkt bekend :) (zomervakantie 2009, uit en thuis was 8.500 km):

Andrew

15. P.H.

P.H. Nieuw

Morgenochtend vroeg na een (te) korte nachtrust op vakantie, nu kan de omega zich gaan bewijzen :w

16. Ralph

Bijna vakantie, ze gaat niet mee op tour "EXIT"!

Zoals te verwachten viel is en blijft het een omega, toch nog e.e.a. aan storingen gooien roet in het eten.
    besloten is om afscheid te nemen van de Omega en uit te kijken naar wat anders.
    Reden is ook dat er geen versnellingsbak meer voorhanden is die naar mijn zin is, maar ook het aantal uur wat nodig is om hem op de rit te krijgen daar de tijd erg kort is.
    Ook de storingen rijzen de pan uit en iedere keer iets anders waardoor het vertrouwen tot het minimum is gekomen in de wagen.
    Voor twee jaar geleden ook een slechte vakantie achter de rug toen er een nieuwe dynamo aan vaantjes ging.
    Dat gaat niet gebeuren dit jaar. :N

ze bonkt op de achterbrug oorzaak nog niet gevonden.
    ze heeft de p1870 tot 2x toe laten tonen.
    En nog een hoop andere rommel wat niet onder controle te krijgen is.

@jacco, sorry man. maar we zijn er klaar mee.

We blijven wel lid van het forum maar in mindere maten. :w
    THX.

17. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Re: Bijna vakantie, ze gaat niet mee op tour "EXIT"!

Oei, dat is niet best Ralph. Ik snap je gedachtengang wel, ik blijf ook maar gedoe houden zoals je weet.
    Maar ik ga het nog één keer proberen...

Gr. Paul

18. Ralph

Paul,

ik ben er klaar mee er zit genoeg tijd in de mijne om deze goed te krijgen.
    maar helaas, ben gewoon op en klaar met de omega en de dagen naar de vakantie toe laat mij ook geen andere keus.

19. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Hee Ralph man,

Dat vind ik heel vervelend om te horen zeg. Ook wel balen na alle werk wat je er aan gehad hebt, je hebt mijn medeleven, ik weet hoe gek je op de wagen was.
    Laat ff rusten vriend, ga lekker op vakantie en kijk daarna nog eens verder. Ik heb moeite jou voor te stellen zonder Omi.

Goede vakantie Ralph, geniet er van en even geen Omega.

Groet Rob vK

20. Andrew

Heel vervelend allemaal, zeker in de aanloop naar de vakantie, dan wil je inderdaad op je auto kunnen vertrouwen. Maar je had toch recent die B1 van Berry overgenomen, is die ondanks de hogere leeftijd niet betrouwbaarder, ik weet niet of er een automaat inzit, maar het was in elk geval geen 6-pitter.

(en Ik ben na enkele jaren toekijken toch stilletjes wel errug blij met mijn L4 + handbak) :X

Al met al, sterkte met deze vervelende situatie en een goede vakantie toegewenst.

Andrew

Deel Deze Pagina