Vaarwel Corsa, welkom Calibra !

Discussie in 'De Calibra DTM Edition' gestart door Sjors-V6, 3 mrt 2013.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Vind ik ook :9
    Dankje Hugo !

Nou de eer wat betreft het vinden van dit pracht exemplaar gaat naar Niels ! ere wie ere toekomt d:)b

Kom gauw fkes een bakkie bij je doen :k

Dankje Niels ! je hebt ze gister weer kunnen zien glimmen in real life :s

Kom op man, stop je je vriendin toch lekker in die Omega _O- *Hide* koop jij er een mooie Calibra bij ! (wel goed zoeken, valt niet mee een nette te vinden) ik heb er naast de Calibra toch ook nog een MV6(Omega) A-Omega en Catera naast staan O-)

Thanks Barry !

Donders, jammer Jan ! wanneer meeten we weer in de loods ? :Y) of bij Vega op de koffie :k

Thanks Ralph ! ja zo zie je ze praktisch niet meer idd.

Thanks Joep ;)

Dankje Lars !

Ja, dat blijft ze zeker !

Groetjes,
    Sjors

2. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Hoi Sjors (geen lijn 4 meer....),

Wat een mooie wagen zeg!
    Ik vind zelf dat er in de Calibra een v6 MOET zitten, een 2.0L heb ik altijd zo vreemd gevonden hierin.
    Ik kan niet wachten op de voor/na dap behandelings foto's :).
    Veel plezier ermee!

Gr. Paul

3. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Dankje Paul !

Beetje wel nog, de A-Omega da's een lijn 4 in mijn bezit :)

Ja idd Niels had mij hiervan overtuigd ! ben er ook echt blij mee dat ik dat gedaan heb, dat geluid is geweldig en V6 rijden is gewoon machtig O-)

Dát gaat helemaal goed komen ! d:)b

Groet,
    Sjors

4. macoe24v

macoe24v Nieuw Donateur 2016

Schitterende cali Sjors! d:)b _/-\o_ _/-\o_

zulke exemplaren moeten gekoesterd worden. Eigenlijk alle calibra's die toonbaar zijn, want ze sterven snel uit.

Ik kan het originele zeker waarderen! iedere 2 jaar kijk ik mijn ogen uit op de meeting bij de opel fabriek in Bochum. Dat komt altijd een oudere kerel met een orginele calibra Turbo uit 1992! nieuw gekocht en de laatste keer Bochum had die, dacht ik, 36.000 km gelopen. daar kan ik uren naar kijken :p :p :p

mijne is niet origineel. maar ik heb de lijnen in ere gelaten. Want zo is die het mooiste. Bijna alle wijzigingen zijn Irmscher parts, dus dat kan net. ;)
    maar dat maakt de gezamelijke auto hobby leuk toch? dat je net niet allemaal hetzelfde mooi vind.

nogmaals schitterend ding en veel veilige km ermee :*)

5. daanvanselm

daanvanselm Nieuw

Ik hou het op kleine afstand in de gaten :) Mooie bak

6. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dat hep hij weer... |:(

Ik vraag mij altijd af, hoe ie dat doet...
    Sjors heeft altijd van die schitterende wagens of hij loopt ergens tegenaan, wordt getipt, of weet ik wat...
    Je bent een verschrikkelijke geluksvogel, K*T :D

Ik wens je in ieder geval heel veel fijne km's toe in deze bolide.
    En kom binnenkort weer eens langs (en vergeet die accu-lader dan niet ! :( ), dan gum ik je banden wat af kan ik ook eens een proefritje maken O-)

7. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Ha Sjors,

Ik zat een tijdje niet hier op het forum en dan mis je weer van alles.

Mooi kerel d:)b . Ik ben van een wat ouder bouwjaar en heb in mijn jonge jaren nog in twee Manta's gereden. Toen dat over was kwamen er grote Opels (en tussendoor ook nog een Jeep). Ik had toen als opvolger voor de Manta ook voor een Calibra kunnen kiezen. Eigenlijk heb jij nu de auto - met die V6 en met schakelbak - die ik toen ook had kunnen kopen en als ik je verhaal zo lees dan krijg ik daar met terugwerkende kracht nu nog wat spijt van.

Ik ben het helemaal met je eens dat zo'n auto in originele staat moet zijn.

Heel veel plezier ermee.

Groet,

Walter

8. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Zo zeg ! ja, dat is wel erg bijzonder ! kan ik ook lang naar kijken dat soort bijzonderheden, schitterend !

Idd, Irmscher dat is een uitzondering ;)

Dankje voor het compliment !

Ja, doe dat maar. Thanks !

Ha ! _O- thanks Ruud :s

Dat komt wel goed, kom gauw ff langs (met Lader)

Bedankt Walter ! leuke reactie, misde je al een tijd op 't forum !

Groet,
    Sjors

9. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

De Calibra heeft pas geleden het verreisde onderhoud gehad, zaken die gewoon moeten gebeuren, en altijd weer een prettig gevoel geven als het uitgevoerd is, besparen op onderhoud vind ik altijd een zeer slechte zaak, zorg eerst dat je auto technisch op orde is, en ga daarna met optische zaken aan de gang.

Alle onderdelen zijn OEM Opel/GM en vakkundig door 2 Opel monteurs (waarvan 1 werkplaats chef,25jaar werzaam bij Opel) die ik blind vertrouw uitgevoerd, deze onderhouden mijn wagenpark al zo lang ik auto's rijd.

*Grote beurt
    *Distributieriem inc spanrollen
    *Multi-riem
    *Spanrol
    *Waterpomp
    *Klepdeksel pakkingen + O-ringen en derg.
    *Bougie kabel set

Lekke klepdeksels:

Blokkeer gereedschap, zodat de nokkenas vertanding en de riem kon eraf:

Krukas blokeer gereedschap:

Op deze foto heb ik geprobeerd te fotograferen dat je dis riem never nooit 100% volgens Opel spec. op tijd kan staan Zonder gebruik te maken van de afstel 'bril' ! je kunt de riem op nokjes in de dis kap afstellen, dit is echter nooit 100% ! de metal dis kap kan mm verschuiven bij het monteren ervan, dit is slechts een indicatie (stap in de goede richting) het afstellen doe je daadwerkelijk met de bril, zie foto:

Nieuwe multie-riem was ook niet voor niks !

Nothing but the original :Y)

Het Airconditioning systeem.

Mijn Calibra is af fabriek voorzien van een Airconditioner, waarvan ik DACHT dat deze bij aankoop werkte, bij de vorige eigenaar was ook de pomp vervangen (en de Calibra was hier mee werkend weg gezet) toen ik en Niels met de Calibra hadden proefgereden verhoogde het motor toerental ook bij het indrukken van de '*' (Airco) schakelaar, en de aanjager in het interieur begon te blazen, deze leek dus te werken, mede ook om dat de buiten temperatuur zo tegen het vriespunt lag, is het nagenoeg onmogelijk op het gevoel te merken of het nu de koude buitenlucht is of dat de Airco ook daadwerkelijk zijn werk doet.

Deze werkte dus bij nader inzien niet.

De Calibra dus een Airco service gegeven met detectie, 2 weken later het systeem gecheckt met een UV lamp en bril, al gauw bleek dat de Condensor de boosdoener was ! op 3 plekken duidelijk fluor lekkages te zien !

De Condensor moest dus vervangen worden, wat ik zelf gedaan heb (kan zelf ook nog wel wat :+ ) ben zelf heel precies, en heb engelen geduld. als ik ik iets wil en er de tijd voor neem, lukt het bijna altijd wel, en voor enkele info die ik ditmaal hierbij nodig had (want dit is mijn 1e Calibra) kon ik Berry (welke zéér véél Calibra's heeft en ervaring) even vragen om de zaken waar ik over twijfelde of niet wist d:)b

Een nieuwe condensor besteld, en bij demontage bleek de droger zo verrot te zijn, ook die nieuw, netjes origineel, dit heb ik gewoon thuis netjes en rustig vervangen, meteen alles schoongemaakt waar je normaal nooit bij komt, en doordat de radiateur ook weg moet, moet het koelwater systeem leeg, direct van die gelegenheid gebruik gemaakt het het gehele koelsysteem goed doorgespoeld net zo lang tot dat overal helder water uit kwam, nadien met perslucht het systeem leeg gespoten, en vervolgens met nieuwe originele koelvloeistof gevuld, blauw (want dit hoort er origineel in voor 2001)

de 16 jaar oude en verse Condensor naast elkaar

De oude Droger, welke niet lek was, maar dát is in deze staat slechts een kwestie van tijd, en als je dan toch alles los hebt, dan maar in 1x goed.

Wát een ruimte ! maar van korte duur,

Alles was klaar voor montage van de nieuwe condensor:

Alles gemonteerd, het systeem afgeperst, gevuld en we zijn nu 3200KM verder, en het werkt als een gek d:)b helaas heb ik het hier nog niet nodig gehad.. waar blijft die zomer ? :|

Nog even omdat het kan:

Tevens pas een mooie trip gemaakt van 2500KM, richting Basel op de A5 even de Calibra los gelaten, een goed lopende 2.5 V6 presteert super in een Calibra ! ik heb diverse auto's weg gereden, 'dikke' :r Audi 3.0 TDI die op je bumper zit, maar die rij je gewoon echt weg, en zodra de meter over de 200km/h gaat haken sowieso veel auto's af, zijn meestal diesels... ook moest een Octavia RS mij bij de 230km/h voorbij laten 8)7

heb de 255km/h op de teller gehad GPS gaf 248km/h aan, op een recht stuk ! ook nog even een leuke foto die mijn broer gemaakt heeft:

Ja, het TC lampje daar heb ik de auto mee gekocht.. die komt zo heel af en toe op.. eigenlijk de hele trip geen 'last'' van gehad.. maar uiteraard op het foto moment branden deze... ach, komt ook wel weer goed, blijft altijd wat met auto's _O-

Groetkes,
    Sjors

10. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Gaaf Sjors! Die kan er weer even tegen! Ook hoe je je wagenpark de juiste aandacht geeft, kudos! :)

11. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Het blijft een prachtding. d:)b

Je bent er weer lekker mee bezig geweest op de jou bekende nur-originalteile manier. Geheel terecht overigens, zo'n prachtige Calibra als deze verdient dat soort aandacht.

Ik mis alleen nog een mooie upgrade? ;)

Dat hij snel is kan ik beamen. Tijdje terug even een stukje samen 'gesport', Calibra vs. Project X, was leuk. _O-

12. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Nou, je hebt weer diep in de buidel getast Sjors _/-\o_

Wat betreft de luchtfilterelementen, was de `ouwe` wellicht een actief koolfilter, die zien er bij aankoop al merkwaardig vuil uit wat natuurlijk niet zo is. Als dit een standaard filter was, dan was vervangen wel heel erg nodig.

Andrew

13. Berry

Berry Nieuw

Sjors over je tc lampje check je ABS ringen maar op de achter naaf meestal is die kapot geknapt door roest,je moet echt goed kijken om het tezien,en anders heb ik nog wel een tc pomp of computer liggen.
    Gr b

14. Anonymous

Anonymous Guest

Mooi onderhouds verhaal, mooi om te lezen dat deze Opel ook weer keurig onderhouden wordt met zowel originele onderdelen, gereedschappen en gekwalificeerd Opel personeel. Geluksvogel je eigen personeel. _/-\o_

Héél even nog, en ook deze kan weer terug de showroom in. Zal dan wel naast een A Omega, Cadillac Catera en een Omega MV-6 komen te staan.

15. wybe

wybe Nieuw

wat een prachtig mooie calibra! d:)b
    Die zijn er niet zoveel meer!

16. fransels

fransels Nieuw

weer een hele mooie auto Sjors, d:)b en een mooi verhaal (leest lekker weg).

17. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Ha die Joep,

Wat betreft de gedane zaken daar kan ze weer mee vooruit inderdaad, maar er zijn nog andere zaken die ik ook nog aandacht wil geven ! wil de bak olie nog een keertje verversen, de velgen naar Wheelcare brengen, ze zien er niet slecht uit.. maar ze zijn ook niet nieuw meer, verder gewoonweg perfectioneren ;)

Thanks kerel :)

Ja, dat komt ook nog !

Dat was inderdaad even erg leuk _O- moeten we nog een keertje proberen O-)

Ach ja.. het hoort er nou eenmaal bij hé, je krijgt er zoveel voor terug ! _O-

Neen, was ook een gewoon filter ! die is wel een paar keer overgeslagen met vervangen !

Jaz, zal ik eens gaan doen ! thanks voor het aanbod Berry ! echt super !

Ja, wat betreft onderhoud dat moet gewoon goed zijn, (iets wat jij ook zeker wel kan beamen 7(8)7 )

Zal er allen wel wat meer mee rijden als de A Omega, die staat al sinds de meeting in Heerlen binnen onder een hoes.. _O-

Dankje ! je ziet Calibra's inderdaad vrijwel niet meer rijden.. en zeker een nette is een zeldzame verschijning.. er zijn er nog wel wat.. maar die staan allemaal ergens binnen vermoed ik :)

Thanks ! probeer het altijd wel zo te typen dat het een beetje leuk blijft tot het einde ja, gelukt dus d:)b

Groetkes,
    Sjors

Deel Deze Pagina