Vaarwel Corsa, welkom Calibra !

Discussie in 'De Calibra DTM Edition' gestart door Sjors-V6, 3 mrt 2013.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Heb de Opel Calibra altijd al een fascinerende coupé gevonden, dat getuigt het feit dat ik in 97' (vlak voordat productie van de Calibra ten einde liep) bij de Opel dealer uit het rack onderstaand brochure had mee genomen:

Wat tot voor kort het enige Calibra was in mijn bezit.

Helaas is het imago van de Calibra over het algemeen niet zo best, en dan doel ik over de enorm foute verbouwingen die er doorgaans mee gedaan zijn, foute koplampen, lexuslook achterlichten om nog maar te zwijgen over vleugeldeuren, grote spoilers bumper side skirts en noem het verder maar op..

De Calibra is in mijn ogen gewoon een schitterende getekende coupé, het elegante lijnenspel zonder poespas of spoilers, waar ik (nu ik er een bezit) echt lang naar kan kijken, ook de dikke kont met die schitterende achterlicht units heb ik ook als jochie altijd machtig mooi gevonden :9

Nooit wat mee gedaan, het had een plekje en vond het wel best.. als ik alles koop wat ik leuk vind dan kan ik de OOP loods wel compleet afhuren 7(8)7 (denk dat als Jacco en of Ruud op dezelfde wijze losgaan dat niet anders zal zijn _O- ) maar terugkomend op het besluit er nu wel een te kopen, ik heb een tijd lang een Corsa B GSI gereden (een originele, wat zelfs ook vrij bijzonder is, zo bijzonder dat ik wel 3x op het autoweek forum ben gespot !) want ook de B Corsa GSI is natuurlijk veel (fout)verbouwd, ik vind zo'n auto moet gewoon zijn zoals Opel dat destijds bedoelt heeft ! (soms is een vleugje eigen smaak een leuke toevoeging) lipje kofferbak op de Omega o.i.d. maar een Calibra kan in mijn ogen eigenlijk niks hebben of het word als een sjonnie/sjakenbak.. enfin, het leven van de GSI werd drastisch ten einde gedaan toen er op een avond een VW Sharan op de B stijl/achterwiel klapte (dat verhaal kennen jullie, staat elders op het forum)

De MV6 werd wakker geschud, maar ik miste toch de Corsa best wel ! rustig gaan rondkijken, een GSI van de 1e generatie zijn in originele staat niet meer makkelijk te vinden, sowieso de 1e generatie niet, ik vond het originele spoilerkitje echt altijd kei leuk! dat hadden de latere modellen niet meer.. gegeven moment had ik eens een gesprek met onze huisfotograaf René, en toen de Corsa aan bod kwam zei hij: is een automaat'tje niks ? lekker luxe in een klein bakkie... hmm tja waarom eigenlijk niet !? uiteindelijk een leuke 1.4 16V CDX automaat gevonden, René opgehaald , bekeken, deal gesloten en mee genomen. leuk auto'tje veel plezier van gehad, aardig wat aan gedaan kwa onderhoud, ook Niels bedankt natuurlijk ;)

Helemaal niks mis mee, maar ik miste toch het handschakelen ! de MV6, Omega A, Catera zijn allemaal automaat, en ik vond het heerlijk om voor de afwisseling te schakelen in de Corsa, lekker vlot en pittig auto'tje zonder nonsens..

R.I.P. ;( ;(

Ergens opende zich een deur waar ik de 'liefde' (nog niet echt, want dat groeit nu) voor de Calibra had ingestoken, tijdens een van onze koffie pauze's op een avond bij Niels kwam dat ter spraak en ben ik begonnen met het idee dat er maar een Calibra moest komen, hij zou de plaats van de Corsa gaan innemen dus deze heb ik toen te koop aangeboden, na een anatal Calibra's te hebben bekeken en natuurlijk een hoop teleurstellingen, kwam Niels gegevenmoment met een mooi exemplaar welke er op de foto's goed uitzag, gewoon een onverprutste Calibra V6 ! zelf had ik namelijk een 2.0 16V in gedachten, met het oog op de toekomst, brandstof prijzen enz.. maar Niels wist mij te overtuigen dat er in de Calibra een V6 hoort, zo'n mooie coupé dáár moet een V6 in ! de kracht, souplesse en geluid daarvan is natuurlijk niet te versmaden *; het bleek een Calibra te zijn van een buurman van een collega van Niels, welke de auto dik een jaar terug ook te koop wilde gaan zetten, dat heeft hij kort gestaan, maar door zijn liefde voor de Calibra toch besloten de auto te schorsen en te houden, de man is vrachtwagenchauffeur en daardoor niet veel thuis, tevens had hij een nieuwe Captiva gekocht als dagelijkse auto, maar doordat hij gewoon vanwege tijdsgebrek niks met de Calibra deed, toch maar weer besloten deze te koop aan te bieden, Niels tipte mij, op een zondag, meteen met de verkoper contact gezocht en de maandag erna in de avond zijn we samen gaan kijken, na uitgebreid onder,naast in, voor en achter de auto te hebben gelegen met lampen om de zwake punten te bekijken, en een proerit besloten dat dit 'm dan maar moest gaan worden !

Een schitterende originele nederlandse Opel Calibra V6 van de 2e eigenaar in de gelimiteerde oplage "DTM - Edition' met 166K originele KM's NAP in de mica kleur 'North Cape' voorzien van alle luxe waaronder TC, stoelverwarming, Airconditioning, Elec. ramen, board computer, witte wijzerplaten + olie druk en voltmeter, mistlampen en ik blijk het geluk te hebben dat ik een van de weinige heb welke uitgerust is met een Bose Soundsysteem O-) (helaas mist de originele sub, en is de Soundprosessor/Amplifier defect door het plaatsen van een andere radio, maar een originele Calibra sub is onderweg, tijdelijk een Bose amp van een Omega eraan gehangen (stekker past) zien er ook identiek uit, alleen zijn de parameters anders, maar tot die tijd een prima oplossing, tevens ben ik op zoek naar de originele radio (Blaupunkt KIEL 104, of een Paris RCM 104.

Even voor de ongelovigen, omdat het vrij onbekend is, en het systeem door Irmscher werd aangeboden:

En natuurlijk niet te vergeten, want daar draaide het met grote maten om, een handbak ! daar de V6 standaard met een automatische 4-traps automaat geleverd werd, en goede Calibra's ook niet zo heel dik gezaaid zijn was dit weer een mooie vondst.

De auto krijgt eerdaags een nieuwe distributie set inc bijbehoren.
    Grote beurt en nog wat klein onderhoud wat mij een lekker gevoel geeft, onderhoud is belangrijk ! niet dat dit slecht is, integendeel heb een heel mooie history van de 2e eigenaar erbij gekregen wat er allemaal aan gebeurd is inc de data's, maar realistisch gezien het is wél een auto van 16 jaar oud.

Wat er ook aan staat te komen is een lekker DAP beurt die ik samen met Jacco zal gaan uitvoeren, alleen nog even tijd vinden zodat dit voor ons beide past, Jacco en ik zijn daar erg bedreven in en we hebben samen heel wat ervaring op dat gebied, de eisen liggen even hoog en we kunnen goed samen werken, ik kijk er naar uit kerel !

Ik heb er al wel het een en ander aan gedaan, allereerst even flink gewassen ! alle lampjes vervangen in het interieur, pookhoes en handremhoes, uitlaat (dit was het enige aan de buitenzijde wat niet origineel was) en wat ik al zei is dat de Calibra niks kan hebben in mijn ogen, en het gewoon te veel herrie maakt, deze heb ik vrijdagavond vervangen op de zaak, tevens ook meteen de Airco ge-serviced.

De nieuwe (de midden demper was tevens kort voor schorsing nog vernieuwd door de vorige eigenaar)

Ik zal vanmiddag even wat mooie foto's maken, maar hier alvast een indruk ;)

Edit: Foto's d:)b

Nieuwe originele Opel velours DeLuxe mattenset, niet meer leverbaar, komen uit Duitsland :p

Nieuwe kentenplaat lampjes *;

Groetkes,
    Sjors

2. roekenest

roekenest Nieuw

mooi verhaal sjors

_/-\o_ _/-\o_

3. P.H.

P.H. Nieuw

Nou Sjors, dat is een heel verhaal.

Mooie Calibra d:)b , ik wens je er heeeel veel plezier mee !

4. Berry

Berry Nieuw

Nou Sjors nu moeten we maar is naar een calibra meeting ,Mijn pa heeft er ook zo 1, ook met bose en in 1997 nieuw gekocht,hij is nu 66 jaar en nog steeds een calibra v6.
    En uiteraard heb ik ook zo 1 zowel een v6 als een 16v.

5. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

tsjaaaa Sjors dat is even wat anders dan een Corsa (voor woon-werk verkeer?).
    Waar is de tijd dat ik hoorde "ik hoef nu maar één keer per week te tanken! maar wel vééééél minder)" :?

Maar de calibra is wel een sport type die er erg netjes uit ziet , ik ga je er dan ook met alle plezier er dan ook heel veel plezier mee wensen
    en de calibra wordt op deze manier toch eens goed vertroeteld zo op haar oude dag. *;
    Gezien het feit dat de auto's van jou altijd spic en span zijn om zo maar even te zeggen denk ik dat dit weer een plaatje gaat worden. :Y

Heel veel succes ermee Sjors. d:)b

6. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Kijk, dat is echt gaaf !!

Mooiste kleur voor de Calibra ook, dat paars :9~

Ik heb ook een aantal keer in de 2.0 16V van mijn zwager mogen rijden en het rijdt zeker super. Dikke grote coupe, stoere 90's uitstraling, echt tof.

Jammer van de voorwielaandrijving alleen, met rwd hadden ze meer klanten gescoord denk ik.

Succes met de Calibra, hou ons op de hoogte :)

Gr Colin

7. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Sjors d:)b mooi man veel plezier er mee 8)

8. Anonymous

Anonymous Guest

Mooi verhaal om te lezen Sjors, met een wel zeer goed uitziende Calibra. Ben benieuwd naar de overige foto's, wat zeg ik, ik wil de Calibra IRL zien. _/-\o_

9. Niels

Niels Nieuw

10. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

.

EDIT: Nieuwe Foto's toegevoegd in de beginpost

P.H., Aart, Colin, René-MV6, René en Niels bedankt !! _/-\o_

Private Calibra meeting bij huize Berry :s

Gaaf zeg ! gewoon nieuw gekocht *; welke radio heeft paps erin zitten de Paris of de Kiel ? foto eventueel O-)

Jup ! gewoon lekker van genieten en goed onderhouden :)

Ik zal je zeggen dat ik eigenlijk nog nooit zo'n zuinige auto gehad heb ! ik heb de eerste tankbeurt bij de spritmonitor ingegeven, even kijken wat daar uitgaat komen. denk toch wel 1:15 ! hij is zuiniger als de Corsa automaat |:(

Groet,
    Sjors

11. hugo46

hugo46 Nieuw

Blijft een schitterend gelijnde wagen Sjors, veel plezier ermee :)

gr Hugo

12. Anonymous

Anonymous Guest

Reactie op de later toegevoegde foto's:

In je eigen woorden Sjors, donders zukse vette wage _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jij weet ook wel de mooiste exemplaren op de kop te tikken Sjors, dat alleen al hulde 8)

13. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Je hebt hier weer een zeer fraai exemplaar te pakken.
    Heb het ook altijd een mooie wagen gevonden, hier in de buurt staat ook een Calibra 2.0 nog in originele staat maar lang niet zo netjes als deze.

Hier zal je zeker veel plezier aangaan beleven.
    Ik ben benieuwd hoe het in irl eruit ziet.

14. Niels

Niels Nieuw

Mooie fotos Sjors!

En in het echt stelt ze je echt niet teleur Peter!

15. re2flex

re2flex Nieuw

Besmet met de calibra virus, ik ken het na 3 calibra's zou ik er ook een weer willen. Maar mijn vriendin wil het niet. En nur ijd ik een Opel Omega MV6, wat een fijne auto. Maar helaas ook die moet plaats maken voor een Diesel :'(

16. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Ik had het al vernomen van je aanwinst mooie auto veel heel veel geluk ermee

17. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Het moest de opvolger worden na mijn Kadet gsi ........jammer genoeg nooit van gekomen en dat gevoel komt weer boven.
    Wat een pracht Calibra Sjors.

18. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

erg mooie wagen man. weer een bijzonder exemplaar erbij.

19. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Onze Sjors heeft wat met speciale auto's van GM. Ook deze is weer erg mooi en uniek! d:)b

Gave bak dus, ziet er goed uit! :Y

20. Mooi verhaal met idem Calibra.

Ik deel de mening dat deze auto inderdaad niets kan hebben kwa verbouwing.
    Ik vind het dan ook prachtig om te zien dat deze in originele staat blijft !

Veel plezier ermee *O*

Deel Deze Pagina