Tijdelijke vervanger voor mijn MV6

Discussie in 'De Corsa van Mw. OmegaUser' gestart door OmegaUser, 11 apr 2011.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Ha Walter,

Ik ik had je natuurlijk al uitvoerig aan de telefoon gehad zowel voor als na de aankoop, maar nu ik de foto's zie, leuke Corsa !!

Ik heb m'n Astra inmiddels niet meer.. misschien red ik het wel een jaar zonder Omega.. en laat ik haar lekker tot volgend jaar koel en droog staan.. we zullen zien, met een Corsa B GSI en zo nu en dan met de Senator is het best prima doorkomen hoor !!

We doen eerdaags nog wel een Meet Walter ! dan kunnen we de onderstellen vergelijken, zo'n kussen regel ik ook voor je ! echter moet je nog wel zo'n 2 weken geduld hebben, aankomend en het weekend daarop heb ik helaas geen tijd. :s

I.i.g veel succes met de Corsa ! en natuurlijk met de zoektocht naar de voor jou perfecte Omega d:)b

Groetjes,

Sjors

2. Niels

Niels Nieuw

Hé, leuke Corsa, Walter wat lage km- stand ook!

Veel plezier en geluk ermee, maar komt denk ik wel goed het zijn gewoon goede wagentjes!
    Ook veel suc6 met de zoektocht naar een nieuwe Omega!

Groetjes,

Niels

3. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Hoi Walter, ik lees nu pas over je MV6, erg jammer !! Mooie Omega met mooie kleur, knappe wielen eronder!

Je hebt nu een mooie autotje, maar ben erg benieuwd naar je volgende Omega d:)b

Gr Colin

4. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Ha mannen,

Hartelijk dank voor het medeleven ;) . En tsja, hoe bevalt het Omegaloze leven? Hmmm, eigenlijk wel redelijk tot nu toe. De Corsa doet zijn best en met zo'n auto kom je ook wel op de plaats van bestemming. Een aantal zaken waren mij bij de Corsa niet naar de zin. De achterbumper was echt fors beschadigd. Daarom voor 55 euro :D een nieuwe gekocht. Deze moest nog wel gedeeltelijk in de kleur worden gespoten (weer Omegaprijzen natuurlijk). De bumper is imitatie en de pasvorm is ook niet perfect maar de bumper zit er redelijk netjes achter:

Ook zat er bij aankoop een radio in welke die naam eigenlijk niet mocht dragen. Op aanraden van Sjors, een Delco CDR500 via Marktplaats op de kop getikt. Een mooie radio voor bijna niets, waar vind je zoiets. Bij mij in de buurt dus. Van een kerel met een Astra OPC die er een radio met allemaal toeters en bellen in wilde hebben. Montage van de CDR500 in de Corsa stelde natuurlijk niets voor.

Prachtig geluid; echt waar (een Corsa heeft standaard best redelijk goede speakers en wel 4 in aantal). Alleen communiceerde de radio niet met het display op het dashboard. Omdat de datumaanduiding ook niet wegviel met het inschakelen van de radio, ontstond het idee van een doorgeknipte rood/witte draad tussen de radio en het display (dat wordt wel meer gedaan bij montage van een niet originele radio). Na het dashboard wat verder te hebben gesloopt bleek inderdaad die draad doorgeknipt. Dit met wat gedoe weer hersteld (zo'n Corsa is daar best krap) en ik had ook weer een werkend display. Met dien verstande dat ik ook nog even de radio van 10 digit naar 8 digit moest omzetten (leve internet en google :D ).

Ik schreef al eerder dat een oude baas voor mij in de Corsa had gereden. Deze man mocht als gevolg van zijn leeftijd niet meer autorijden. Hier en daar is wel aan de auto af te zien dat hij het allemaal niet meer zo scherp zag:

Ik vind het voor deze auto allemaal niet zo'n punt.

De Corsa stond bij aankoop op 13 inch wielen. Het toch al wat wiebelige rijgedrag werd hier zeker niet beter door. Ook weer via Marktplaats een setje wielen gescoord. Zelfde merk en vrijwel zelfde model als onder de Omega maar dan 14 inch. Het weggedrag is hierdoor al flink verbeterd.

En zo ziet het geheel er nu uit:

Ik wil proberen het weggedrag nog wat verder te verbeteren en mogelijk komt er nog een Parrot in en dan is het mooi geweest (er moet nog wat geld overblijven voor iets anders ;) ).

Groet,

Walter

5. Anonymous

Anonymous Guest

Ach, en als je dan afgelopen zaterdag door 3 Omega's Krimpen aan de IJssel uitgeleid wordt is dat toch ook leuk. _/-\o_
    8)7

Foto met dank aan Jacco

6. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Leuke Crossa, Walter :Y
    Maar er moet nog wel een waardige opvolger voor de MV6 komen, hè :p

7. OmegaUser

Komt voor elkaar Ruud maar eerst even dit:

Sinds gisteren heb ik telefoon in de Corsa, ja ja, een heuse Parrot :D .

Zo begon het; ik voelde mij al helemaal "onze Sjors" ;) .

Hier is alle bedrading en zijn de bijbehorende stekkers al bijna in de middenconsole verdwenen

Zo'n Corsa blijft in alle opzichten aan de kleine kant. Met de originele radio montagesteun bleven de stekkers in de weg zitten.

Een telefoontje naar Sjors-V6 bracht uitkomst:

Een universele radio montagesteun. Je hebt dan veel meer ruimte rondom de radio.

Met wat passen en meten schoof de radio er nu zo in. Feit blijft dat je die lompe stekkers van - met name - zo'n ISO2Car kabel bijna niet in de middenconsole van een Corsa krijgt.

Het display zit nu in de voormalige asbak

En de microfoon - op advies deze week van Xedrah - heb ik hier geplaatst.

En hoe werkt het nu? In één keer helemaal goed :) .

Stelt eigenlijk niet zo heel veel voor. Het is alleen de beperkte ruimte bij de Corsa die maakte dat ik er uiteindelijk de hele middag mee bezig ben geweest.

Zo, wat zullen we nu eens aan de Corsa gaan doen ;) ?

Groet,

Walter

8. Anonymous

Anonymous Guest

Ziet er goed uit Sjors............ ehhh Walter _/-\o_

Lekker voordelig ook die Crossa. Zie de dagteller stand in combinatie met de brandstofmeter :*)

9. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Prachtig Walter !! en ben blij dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden met succes d:)b

En de beloofte foto's Walter !! In mijn Corsa heb ik het zo zitten:

Whaha 7(8)7 maar de Corsa is zuinig ! mijn 1.6I 16V GSI doet met normaal rijden zo'n 1:15/16 op de snelweg ! lekker op de cruise control, en ik haal meestal zo'n 550KM uit een tank van 40L :s doe ik met de Omega ook ! (korte stukskes) alleen daar gaat het dubbele aan liters in :Y)

10. Xedrah

Xedrah Nieuw

Super Walter! Zit er mooi in zo. Leuk je weer ff gesproken te hebben.
    Hier alles goed dus, maar wel errug druk. Eindelijk bezig met een nieuwe garage en natuurlijk werk, dus weinig tijd over. Inmiddels al 30.000 km op de teller van de Vectra erbij gezet in een half jaar. Eigenlijk probleemloos op de brandstofpomp na, maar dat had ik al eens gemeld.

Succes!

11. OmegaUser

Gisteren weer lekker aan het hobyen geweest. De voorremmen waren nog eerste montage. De Corsa was een tijdje geleden wel APK goedgekeurd maar echt goed zag de zaak er niet meer uit. Via een Duits Corsa forum kwam ik voor weinig een vrijwel nieuwe voorremset tegen. Afkomstig van een Astra GSI met daarbij Zimmermann sportremschijven en EBC-black stuff remblokken. Van dergelijke remmen heeft de remschijf een fors grotere diameter dan origineel Corsa X12XE (269 mm i.p.v. 235 mm) en de remblokken zijn ook een flink stuk groter. En wat mooi is; dit past zo plug and play onder de Corsa (deze update wordt veel gedaan als er een C20XE motor in een Corsa wordt gezet). Een dergelijke motor komt er bij mij niet in maar leuk is zo'n remupdate natuurlijk wel. Je hebt dan wel minimaal 14 inch wielen nodig maar die zitten er bij mij al onder.

Eerst het spul gedemonteerd, de glijpennen opnieuw gesmeerd, de ontluchtingsnippels goed gangbaar gemaakt en de klauwen voorzien van een zwart laagje Hammerite:

Daarna de boel gemonteerd:

Voor de zekerheid even een wiel gepast en pff..., dat paste net (wel voor de zekerheid de kortere ontluchtingsnippels van de Corsa gemonteerd).

Het remsysteem vervolgens ververst (was ook al sinds 1999 niet meer gedaan) en ontlucht. Van de linkerachterrem brak mij daarbij nog een ontluchtingsnippel af, die zat na 12 jaar muurvast en zo'n 8 mm nippeltje stelt dan ook niet veel voor. Na montage van een nieuwe wielremcilinder (20 euro :D), moest er wel voor op de fiets naar de automaterialenzaak |:( , konden de wielen er weer onder. Het ziet er nu zo uit:

en van dichtbij:

En hoe rijdt dit nu? Je weet niet wat je overkomt. Nu remt de Corsa pas echt goed, krachtig en goed doceerbaar.

Groet,

Walter

12. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Nette upgrade Walter.

Staat goed zo'n gevuld wiel.

13. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Walter ziet er goed uit, maar volgens mij komt er geen omi meer.

Je bent helemaal in de wolken met de Corsa :S of zie ik het verkeert _O-

14. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Walter wil straks niets ander meer! corsauser(tje)!

15. OmegaUser

Ha ha, zo'n kleine duitser is ook niet verkeerd :D . Ik moet eerlijk zeggen dat die Corsa mij warempel niet tegen valt. Je kunt er lekker aan sleutelen en het kost allemaal geen drol. Verder rijdt het met die toegestane snelheden hier ook prima.

Maar...het kan natuurlijk ook allemaal weer beter en comfortabeler, dus...

Groet,

Walter

16. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Prachtig dit Walter ! kei vet !! d:)b

Ik was al uitgebreid op de hoogte gesteld via de telefoon, maar zo even de foto's erbij geeft toch een beter beeld, super !

Groetjes,
    Skors

17. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Nice Walter, een mooi setje. d:)b
    En wat Jacco al zei "mooi gevuld". 8)

18. Tinuske

Tinuske Nieuw

Ziet er netjes uit!

Voor mijn vriendin gaan we kijken voor een Corsa B of C, of voor Astra G.

Ze wilde eerst een golfje of een ibiza, maar ik heb haar vlug maar aangestoken met Opel :p

19. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Da hedde gij goed gedaan Martijn ! _O- ik had eigenlijk niet anders verwacht d:)b

20. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Kijk Maar uit,voor je het weet rijd jij in de Corsa en je vriendin in de Omega! -O- 8)7 :X

Deel Deze Pagina