Tijdelijke vervanger voor mijn MV6

Discussie in 'De Corsa van Mw. OmegaUser' gestart door OmegaUser, 11 apr 2011.

1. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk nog wel weten is mijn MV6 terminaal en ben ik op zoek naar een vervanger. Ik wil hier rustig de tijd voor nemen en als je privé maar één auto hebt (die het nu dus niet meer doet) gaat dat wat moeilijk (we deden de laatste tijd alles op de fiets en dat is niet altijd handig). Daarnaast neemt mijn oudste zoon momenteel autorijles (en hij keek tot voor kort al wat verlekkerd naar mijn Omega, waar ik niet echt vrolijk van werd :N ). Al met al leek het ons daarom beter er een autotje bij te nemen (bij voorkeur een Opel Corsa). Hiervoor moest dan wel eerst mijn motorfiets worden verkocht.

Deze stond al twee jaar te koop bij de BMW-dealer in Alphen maar de verkoop wilde nog niet zo vlotten. Eerst heb ik nog geprobeerd de BMW in te ruilen op een auto maar daarbij kreeg ik zo weinig voor de BMW terug dat ik deze zelf maar heb verkocht. Het idee was om er dan niet al te veel geld (eigenlijk zo weinig mogelijk) bij te doen. Als je dan niets hebt in te rulen, zien die autohandelaren je graag komen. Ik heb in verschillende Corsa's gereden; de kwaliteit van bedroevend tot best wel redelijk. Uiteindelijk is het deze geworden.

Met een nette aantoonbare kilometerstand, aantoonbaar periodiek zijn onderhoud gehad en zeker mechanisch prima in orde. Een bijkomend voordeel was dat deze bij mij in de buurt stond waardoor ik er op de fiets naar toe kon rijden om hem op te halen :D ). Deze Corsa is van een oude man geweest die uiteindelijk niet meer mocht rijden. Dat laatste is de auto hier en daar wel aan te zien; een deukje, een kras en ook het afdekklepje op de achterbumper ontbreekt.

Ik heb gisteren een Haynes werkplaatshandboek voor de Corsa gekocht en een nieuwe achterbumper (50 euro incl. BTW :D ). Die achterbumper is er eigenlijk het ergste aan toe. Ik moet mij momenteel wel bedwingen om die Corsa niet te gaan voorzien van lichtmetalen velgen. Ik heb nieuwe 14 inch Irmscher velgen gezien op Ebay. Voorzien van 185-60-14 banden rijdt de Corsa meteen een stuk steviger. Ach we zullen zien.

Dit weekend hebben we er ruim 300 kilometer mee gereden. Als je je daarbij wat houdt aan de ter plaatse maximaal toegestane rijsnelheid dan rijdt het eigenlijk best aardig. Zo! en nu kan ik rustig op zoek naar een echt mooie Omega.

Groet,

Walter

2. Maurice

Maurice Nieuw Donateur 2016

ik blif met je meekijken Walter !!! succes met 't neefje !!! :Y :Y

3. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Suc6 walter met de kleine.

En met de zoek tocht :*)

4. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Leuke Crossa!

Modden dat ding, modden!!! :p

5. OmegaUser

Ja ja, er moet ook nog geld overblijven voor die Omega maar ondertussen wel al deze velgen gevonden:

Of anders deze

Eens even kijken welke banden hier nu weer op kunnen, hmm, dat wordt dan wel wat te veel van het goede. Die eerste set velgen lijkt dat al beter.

Maar goed, eerst maar eens die achterbumper vervangen.

Groet,

Walter

6. Anonymous

Anonymous Guest

He Walter,

Dat is een mooie oplossing om niet overhaast een Omega aan te schaffen.
    En wat betreft die velgen, die komen mij wel hééééél bekend voor!! _/-\o_ _/-\o_

Ben toch wel erg benieuwd wat voor één en welke het gaat worden, en dan bedoel ik niet de velgen _O- Maar natuurlijk wel leuk om te zien hoe dezelfde velgen onder een CORSA staan. :Y

7. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

hahaha Die Walter,
    Weet van gekkigheid niet hoe snel de omega wegmoet waarschijnlijk (anders zit zoon lief in de omega en pa in de corsa)
    Tsjaaaa jammer dat het ouwetje te veel problemen kreeg.
    Je stript hem toch wel (of anders die die dingen eruit/af halen die je in een latere B2 kan hangen.)?

8. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Weet je dat een een Corsa erg leuk kan modden.

9. B-Buster

Heel erg leuk. :Y

10. OmegaUser

Ja ja en vervolgens een eigen forum beginnen _O- .

@Aart,
    Het remsysteem van de B1 gaat in ieder geval over op de toekomstige B2 en voor de rest vinden we ook nog wel een goede bestemming.

Groet,

Walter

11. Anonymous

Anonymous Guest

Met Sjors als eerste lid _O-

12. B-Buster

Ze zijn beide waarschijnlijk al bezig met de oprichting. :p

Sjors gaat ook nog een Senator forum stichten. :D

13. Anonymous

Anonymous Guest

En een "apart clubje paars/roze Astra cabrio jongens" _/-\o_ _/-\o_ _O- _O- *;

14. B-Buster

Met een mooi roze theme inderdaad.

15. OmegaUser

Ho ho mannen, houden we het wel een beetje beschaafd hier :D .

Groet,

Walter

16. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Zo is dat... topic-vervuilen doen jullie maar op dat Sjors-is-uit-de-kast-gekomen forum :p

Maar een leuke Corsa, Walter.
    Nette km-stand en een betrouwbare history.
    Daar kan Mw. OmegaUser nog wel een flink aantal jaartjes van gaan genieten :)

En jij hebt de rust om een mooie B2 te vinden :)

17. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

die uitlaat gooi je toch niet onder die Corsa (zal wel een leuk geluid geven maar hij steekt zover uit joh)
    Bose ook over enz enz. (moet je er zowiezo uithalen)

18. B-Buster

Bose in een Corsa kan prima heb ik inmiddels gezien. :Y

19. Anonymous

Anonymous Guest

Hallo Walter,

Voor wat betreft de banden voor om de velgen heb ik een link naar een PDFje met info
    <a class="postlink" href="http://www.irmscher.de/abe/de/de/7_61_10_415.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.irmscher.de/abe/de/de/7_61_10_415.pdf</a>

20. OmegaUser

@Ruud,
    Bedankt. Is inderdaad een nette auto. Mevr. OmegaUser moet alleen weer leren schakelen want dat was ze wat verleerd na enkele jaren in de Omega. Ze begint daarom die Omega - zeg maar postuum - alsnog te waarderen. Als er straks ook weer een Omega voor de deur staat dan zal ze nog moeilijk kunnen kiezen :D .

@Aart, Jacco,
    Met die uitlaat zou inderdaad wat wezen maar ik denk toch dat ik die straks beter onder een andere Omega tot zijn recht komt.
    Ik had al van Sjors gehoord dat Bose in een Corsa prima gaat. Hij moest alleen de bas wat naar beneden bijstellen omdat hij anders uit zijn Corsa dreunde :D .

@Rene,
    Bedankt voor de link. Ergens in die ABE lees ik dat de 15 inch velgen ook op een Corsa B kunnen met dan als bandenmaat 195-45-15. Origineel heeft de Corsa 165-75-13 :D .

Ik gebruik voor dit soort zaken altijd deze bandencalculator en volgens deze calculator zouden de door Irmscher aangegeven banden een flinke afwijking in rolomtrek (en daarmee in de snelheidsmeter aanwijzing) geven. Je kunt dan bij 15 inch wielen eigenlijk helemaal geen redelijk corresponderende banden vinden. Zou ik anderzijds uitgaan van 14 inch velgen dan komen 185-60-14 banden perfect in aanmerking.

Maar eerst ga ik mij werpen op die achterbumper (die morgen waarschijnlijk binnenkomt). Daarna zien wij wel weer verder (ik moet ook nog een Omega scoren ;) ).

Groet,

Walter

Deel Deze Pagina