The end... en het begin van iets nieuws

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 28 dec 2009.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik heb een poging gedaan om wat interieurplaatjes te maken. Dat is niet echt succesvol geweest.. bibber bibber @ vriestemperatuur :+

Aangezien m'n andere Omega morgen richting de schadehersteller gaat heb ik m'n mattenset alvast maar omgewisseld.

Verder is er inmiddels een set paneeltjes in mat hout-look onderweg t.v.v. de glimmende handel die er nu in zitten.

2. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Aha, ik kan niet wachten om hem in het eggie te zien.

Groet,

3. B-Buster

Dat gaat goedkomen Walter, ik kom binnenkort toch een keer die kant op om bij Carclean m'n spulletjes op te halen (mja nog steeds idd..). Ik zal vooraf proberen dat in overleg met jou te rijmen zodat ik nog even Alphen aan kan doen. ;)

Dan leg ik meteen die Catera greepjes achterin haha.

4. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Hey jacco,

Zit er gelikt uit joh.
    Die glansende/glimme rommel vind ik pers wel mooi en die van mij (de midden console rond je pook en de asbak bovenrand) zijn beschadigt door de vorige eigenaar.
    Doe jij die weg?
    of verkoop je het liever als set op ebay oid?

Please let me know

gr,
    Aart

5. B-Buster

Hoi Aart,

Ik verkoop het als set, anders wordt de rest zo lastig verkoopbaar.

PM me maar even als je interesse hebt. :)

Grt
    Jacco

6. OmegaUser

Ha, leuk; een kleine minimeet! Bel wel even van te voren want ik moet dan natuurlijk een berg geld in huis hebben voor die greepjes :) .

Groet,

Walter

7. B-Buster

Zeker, dat gaat pijn doen. :p

Uiteraard stel ik je tijdig op de hoogte. Zal ook nog wel een paar wkn duren, ik kan nog steeds niet richting RDW aangezien ik m'n CVO nog niet heb.

8. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Dat snap ik Jacco, een vrij logische zaak.
    Maar een hele set voor 2 items euh....nee dan blijf k zitten met de rest hahahaha.

Gr,
    Aart

9. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Veel succes met de B2 ;)

10. B-Buster

Dank je Stijn. :)

Voorlopig ben ik nog steeds aan het wachten op m'n CVO, waarna ik pas naar de RDW kan voor de keuring. Opel Nederland is een beetje traag met het uitgeven van die CVO, helaas.

11. B-Buster

Vandaag bij de RDW binnen gereden. Invoerskeuring laten doen (al is dat 'keuring' nogal overdreven, hij heeft 30 seconden rond m'n auto gelopen en er 1x in gekeken en toen kon ik weer exit. Niet dat de lijst met mogelijke opties zo groot is, maar toch. Hij heeft zowiezo niet kunnen zien of er een kleurenscherm / navigatie in zit. APK heb ik ze niet laten uitvoeren, aangezien m'n draagarmrubbers gaar zijn en ik het risico niet wilde lopen daarop afgekeurd te worden.

De rest ging minder vlot, met als laatste verrassing dat je tegenwoordig niet meer meteen bij de Douane de BPM kan aftikken. Met de BPM/Belastingformulieren die je daar afgeeft gaan ze kijken of ze het eens zijn met je opgave, de uiteindelijke rekening wordt "binnen een week" via mail doorgestuurd. Dat via overschrijving betalen en daarna pas kentekenbewijs verwerking. Conclusie, ik mag nog 2 weken wachten tot ik er de weg mee op kan.

Klinkt als het importeren proberen te ontmoedigen. Maargoed, na de heen- en terugreis weet ik weer waarop ik wacht. Dat is de moeite zeker waard. :)

12. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Geen idee waar jij hebt laten keuren (nu mag je overigens het volle pond betalen voor een APK bij je [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro]. Bij de RDW is dat voor een paar tientjes extra inbegrepen). Dus je had beter eerst die draagarm kunnen laten fixen (is ook geen weken werk) en daarna pas naar de RDW. Maar goed; het is jouw portemonnee :p

Waar ik heb laten keuren/invoeren kon ik direct afdragen en kentekenplaten bestellen. Dat kan idd niet bij ieder RDW station.

13. B-Buster

Ruud, de procedure is sinds 1 januari gewijzigd. Dit gaat voortaan altijd zo.

Ik heb laten keuren bij de RDW in Den Bosch, expres omdat daar ook een douane zit waar meteen BPM betaald kon worden. Sinds 1 jan 2010 is dat dus over.

Voor een APK keuring betaal ik 29.50. APK afkeur bij de RDW betekend dat ze ook niet verder gaan met verwerking van het kentekenbewijs. Ergo: je mag nog een keer terug. Daar heb ik geen zin in.

14. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

7(8)7 Hebben ze het eerst vereenvoudigd om de douane bij het RDW in te huizen... gaan ze het nu weer lastiger maken.
    Lijkt idd op ontmoedigings beleid. Erg jammer... maar goed, nu ben ik toch niet al te blij met die knuppels in Den Haag :r (maar dat is een hele andere discussie; laten we dat hier vooral niet gaan doen... daarvoor moet je hierrrrrr klikken :+
    .

15. OmegaUser

Inderdaad! Al het andere is maar bijzaak :).

Groet,

Walter

16. B-Buster

Ik had het hier nog niet gemeld, even wat inhalen. Het wachten is uiteindelijk beloond.

Sinds afgelopen woensdag heb ik een kenteken en sinds afgelopen vrijdag ook een APK goedkeuring. Daarvoor moesten de 4 voorste draagarmrubbers vervangen worden, dus dat meteen laten doen. Verder waren 2 nieuwe lampjes achter nodig (waren niet oranje genoeg meer) en 2 verse wisserbladen.

Let the modding begin. :p

17. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Ha fijn Jacco,

Je hebt er toch wel flat blades op laten zetten toch?
    Ik wilde er eerst ook niet aan maar die dingen wissen goed en....last but not least op allebij het GM tekentje voor je neus.

Maaar fijn dat alles rond is nu, nu maar lekker hobby'en met je nieuwe liefde.

veel plezier joh,
    Aart

18. OmegaUser

Aha! Gefeliciteerd d:)b . En nu maar kilometers gaan maken en genieten zoals onze belgische vriend zo mooi zegt: "Rijden met de Omega is altijd een beetje reizen !". Man! Het is voor jouw nu elke dag vakantie :) :) .

Groet,

Walter

19. Nitrofreak

Nitrofreak Nieuw Donateur 2016

weer 1 xtra juweeltje op de nederlandese wegen _/-\o_ _/-\o_ Gratsss daarmee *O* *O*

Gr Kevin

20. B-Buster

Thnx !

@ Aart: nee, geen flatblades. Persoonlijk vind ik de normale er mooier uitzien, al ben ik wel overtuigd van het goede effect van die flatblades.

Deel Deze Pagina