Showroom

Discussie in 'Frans zijn B1 V6' gestart door Frans, 6 dec 2012.

1. Frans

Frans Nieuw Donateur 2016

Als eerste zal ik even een paar foto's bijvoegen in de staat zoals ik hem gekocht heb:

Wat meer informatie:
    Het is een 2.5 V6 XE 100 Years edition met 220.000 Km achter de wielen.
    De auto is voorzien van een automaat.
    Verdere opties (al dan niet standaard) zijn:
    - CruiseControl
    - Automatische Airco
    - Leren bekleding
    - Electisch verstelbare voorstoelen
    - Verwamde voorstoelen
    - Traction Control (uitschakelbaar)
    - Trekhaak

Op dit moment zal ik vast nog meer opties vergeten zijn.

Maar ik heb ook een to-do list:
    - Zwembad aan bijrijderszijde verhelpen
    - Deurpanelen weer netjes inhangen zodat ze netjes aansluiten
    - Asbakjes in de achterportieren zien te scoren (ben reeds met Berry in contact daarover)

Indien er nieuws is, dan zal ik dat hier melden!

2. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Hallo Frans,

Mooie Omega. Maar dit is geen Sport-uitvoering, maar een jubileum-uitvoering (100 of Centennial genaamd). Mijn vorige Omega was eenzelfde uitvoering, alleen een stationwagon en 4-pitter handbak. Wel toevallig, de mijne had ook de kentekenletters "DX" oftewel een showroom-plakker want dit model (MJ 1999) is tot de zomervakantie van 1999 gemaakt en bij mijn exemplaar was de eerste verkoop over de jaarwisseling met 2000 heen getild.

Deze jubileum-uitvoering had inderdaad wat meer luxe (lederen bekleding, stoelverwarming voor, automatische airco en speciale LM-velgen zoals jij ze ook hebt).

Andrew

3. Het zwembad heeft waarschijnlijk te maken met een verstoppin onder parafaan.
    Deze heeft een afvoer pijpje welke wel eens verstopt wil gaan zitten.

Groetjes

Lars

4. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dit is inderdaad geen Sport maar een Onyx. :)

Ziet er goed uit.

5. Andrew

Was de 100-uitvoering dan een "Onyx-Plus" of zo, want dit lijkt mij toch een 100-uitvoering.

Andrew

6. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Zowel de Centennial als de Onyx zijn 100 editions. In Duitsland heten ze 'Edition 100' wat klopt met de badges in de stootlijsten en instaplijsten. Hier hebben ze de 100 serie als Centennial (Velours bekleding en Xenon) en Onyx (Lederen bekleding, geen Xenon) geleverd. Buiten die 100 series vind je geen B1's als Onyx of Centennial uitvoering. De B2 is daarop wel geleverd als Onyx.

7. Frans

Dank heren, voor de op- en aanmerkingen.
    Ik heb even de kentekengegevens er bij gezocht en die in het openingsverhaal aangepast.
    Het is inderdaad een Edition 100.

Pijpje in de bak is doorgeprikt, even afwachten of het waterballet nu over is.
    Dat was al info die ik hier op het forum had gevonden...

8. rockfordbreda

rockfordbreda Nieuw Donateur 2016

Mooie omega :f
    Ik heb van de week ook die bak vuil vrij gemaakt. Maar wat ik zag is dat het interieurfilter gekanteld erin zit dus ligt niet plat. En de bak was best wel diep. Dus als er dan zoveel water instaat hoor je dit wel denk ik. Want dan staat er wel een paar liter water in.

9. jack-omegax3.0xe

jack-omegax3.0xe Nieuw Donateur 2016

Nee dit hoor je echt niet. Je merkt ineens het zwembad aan de passagierskant op. Of je krijgt je ramen niet meer ontvochtigd door alle vocht wat uit de kachel komt.

10. Andrew

Dan is me nu duidelijk hoe dat zit met die namen, ik had dus blijkbaar een Onyx-uitvoering (meteen maar even verbeterd in mijn eigen garage-topic). Ik denk dat er dan in verhouding minder Centennials zijn verkocht, toen ik naar die 100-uitvoering op zoek was (medio 2003) herinner ik me alleen maar exemplaren met lederen bekleding gezien te hebben.

Groetjes,

Andrew

11. Frans

Ik dacht dat ik alles weer netjes schoon had, toch een paar weken geleden weer mijn zwembroek aan kunnen trekken..... :S

Alles weer uitgezogen e.d. en nu dat tuitrubber onder in de bak eruit getrokken: vol met bagger natuurlijk _O-
    Nu nog een keer er weer terug in zien te frommelen }:)

Ow jah, mag weer een jaartje kachelen van de APK keurmeester *O*
    Wel met de opmerking om een stuurkogel te gaan vervangen.
    Dat gaat a.s. vrijdag gebeuren.<br /><br />-- 15 jun 2013 01:25 --<br /><br />Vrijdag j.l. de auto voor een paar zaken binnen gebracht:

Stuurkogel boven rechts vervangen.
    Hoesje stabilisatorstang links boven vervangen.
    Remvloeistof vervangen.
    Uitlijnen.
    2 nieuwe achtersloffen aan laten trekken.

Intussen ook even mijn doffe koplampen vervangen voor een paar met wat helder zicht *O*

12. Frans

Helaas heeft de B1 het veld moeten ruimen. ;w
    Veel mooie kilometers mee mogen maken, maar er zaten een paar kosten aan te komen. :S
    Dus ik was al een beetje aan het rondneuzen..... 8)

Kom ik iemand tegen die een B2 3.0 uit 1999 heeft.
    Een kijkje in de auto leert mij dat het interieur in nieuwstaat verkeerde. :9~
    Nieuwsgierig informeer ik naar de kilometer stand: nog geen 109.000 KM. :9
    Met de man een gezellig babbeltje gehad. :k
    Blijkt dat hij de auto wel aan mij wil verkopen...... :*)

Een weekendje nadenken over wat wijsheid is, resulteerde er in dat de B2 nu voor mijn deur staat.... *O*

Ik heb ff snel een filmpje gemaakt (let niet op de kwaliteit qua beeld en geluid) om jullie een indruk te geven over de auto:

[youtube]https://youtu.be/IFhV4Ng-a7o[/youtube]

13. ArjanZ

ArjanZ Nieuw

Mooie auto. Maar uit 2001? Het kenteken is uit 1999.

14. Frans

U hebt gelijk, is aangepast!

15. lowflyer

lowflyer Nieuw

Dit is exact dezelfde als mijn donor. Het enige verschil er tussen is de staat.
    Deze ziet er een beetje beter uit _O-

Veel plezier met je mooie aanwinst :b

16. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Ziet er idd perfect uit, mooie bekleding. Domme vraag, onder de motorkap, dat alu ronde huisje met zwarte dop naast het koelwater reservoir, wat is dat een brandstoffilter of zo??

Gr Rob vK

17. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dat is de EGR.

18. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Dank Peter, ik ga even dom door: wat is de EGR precies en ik denk niet dat ik hem daar heb in mijn Omi?

Gr Rob vK

19. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

20. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Mooie wagen Frans, veel plezier ermee.

Deel Deze Pagina