Senator

Discussie in 'De statige Senator' gestart door Sjors-V6, 31 aug 2010.

1. Slurpy

Slurpy Nieuw

Dat ziet er nog een bijzonder mooie machine uit. Veel succes ermee. d:)b

2. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Bedankt iedereen !!

Vorige week Dinsdag ben ik bij het RDW in Zwijndrecht geweest, een RDW station wta ik iedereen kan aanraden ! wat een super volk daar ! ik had 2 dagen later het kentekenbewijs al thuis ! *O* *O* dus afgelopen vrijdag direct op de zaak 2 luxe kentekenplaten met opgelegde letters besteld _/-\o_

Hier nog wat foto's, let wel dit is nog van voor het polijsten !

3. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Sjors
    Die wil ik zeker nog eens bewonderen!

Ziet er goed uit...

4. warhamstr

warhamstr Nieuw

Geweldig dit! :9~

*Ik is jaloers! O+

5. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Eigenlijk moet je er op een zonnige dag nog eens terug naartoe en die foto's opnieuw maken om het verschil te laten zien. Dit ziet er al super uit, maar na dat Dappen glimt ie nog veel harder. :Y

Feit is, dit is een zeer sjiek schip.

6. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Mooie wagen man!!
    Heb het vroeger ook altijd een brute auto gevonden, die grommende motor i.c.m. de automaat. Vandaar dat ik nu mijn eigen v6 automaat heb aangeschaft eigenlijk.
    En dat digi dash, heel speciaal al voor die tijd.

Gr. Paul

7. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Dank voor de leuke reactie !!

Die lijn zessen zijn eigenlijk veel beter gebouwd destijds als de V6'en in onze Omega's als ik toch kijk wat ik al aan mijn V6 heb (laten) doen, niet dat ik het erg vind het zij gewoon zo, maar zuiver realistisch is die Lijn veel beter, die is kurkdroog alles van onder, alleen de radiateur lekt, nou die doen we koper solderen of een verser erin.

En zo stil als dat gaat, en idd i.c.m. een automaat gewoon geweldig !

Ben er vandaag nog even lekker mee bezig geweest, o.a. mijn rechter voor portier ruit gemaakt, deze wilde niet verder als 1/3 open, oorzaak een de strip onder aan de ruit was door roest uitgezet en deze liep tegen de geleider aan, even roest weg gehaald van het stripje, beetje Fertan er tussen, alles gesmeerd met origineel GM vet (zwart) en gaan als een nieuwe !

meteen de deuren van binnen uitgezogen en ingespoten met Beropur

Tevens ook de rechter achteruit gesmeerd, deze liep heel stroef, nu wederom als een nieuwe ! jullie houden nog een filmpje te goed, vergelijk van links en rechts.

Tevens een aantal kabelbomen opnieuw ingewikkeld met originele Linnen tape (waar dit ook mee af fabriek gedaan was destijds)

8. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Gisterochtend zijn de Draagarmkogel vervangen, en de hulppitmanarm:

Origineel GM natuurlijk !

Draararm is ontroest, stelde niet veel voor beetje vliegroest.. in de primer en netjes zwart gemaakt !

hulp pitmanarm:

Mooi zeg zo'n externe olie koeler d:)b

Retour en ontluchting's slangen zijn behoorlijk uitgedroogd ! APK was dit zeker een afkeur geweest ! da's geluk hebben, we kwamen er gister achter.. dit is vakkundig door de chef opgelost d:)b

Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Nadien nog even alles met hoge druk goed schoongespoten.

En omdat het kan *O*

Met nieuw Senator belettering !

'3.0 I' is een noodoplossing met alu tape, maar ook dat wil ik nieuw hebben, tijdelijk ziet het er i.i.g beter uit als het verwassen chrome !

en de rest weg snijden

Ook ha dik de laatste keer dat Jacco hier was, mijn koplampen uit elkaar gehaald om alles even netjes schoon te maken, wat gaat dat toch mooi, gewoon echt glas met een pakking en metalen klemmen, zelfs de beugels van de koplamp zijn van veren staal ! dat breekt tenminste niet !

Interpolis, dit is pas Glashelder 8)7

Voor montage meteen even netjes schongemaakt !

Word vervolgd ! :)

9. B-Buster

Ha, jij bent weer goed bezig geweest maistro. d:)b

Zo zeg, wat scheelde dat inderdaad toen je met die koplampen bezig was.

Wat glimt ie mooi zo in het daglicht. 8)

10. ronny

ronny Nieuw Donateur 2016

Damm that looks nice *O*

11. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ja, deze Senator is echt wel een mooie, dikke bak :Y
    Heb er eergisteren nog even van mogen genieten.
    Jammer dat ik geen ruimte heb voor een oldtimer... anders wist ik het wel :p

12. B-Buster

Mja.. same here. :Y

13. Niels

Niels Nieuw

Ik heb hier in dit topic nog niet zo veel gepost :S

Maar ik heb de Senator inmiddels een paar keer in het echt gezien,
    ik heb erin gezeten! sterker nog zelfs gereden :9

En het is echt een Super (mooie) Senator auto! _/-\o_

Groetjes,

Niels

14. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Ziet er weer prachtig uit Sjors!

Vwb die koplamp beugeltjes/klemmetjes die waren bij de omega A ook van verenstaal dat werkt
    allemaal net iets lekkerder.

Helemaal top zo Sjors.
    Een klein puntje van aandacht : de vulpijp van de benzine tank (daar waar de pijp op de tank komt)
    kan wel eens overmatig roesten ( ook onder de leidingen die boven op de tank zitten (kan je vrijwel niet zien)

15. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Bedankt iedereen !!

Klopt Aart, bedankt !

Gisteren nog redelijk wat aan de Senator gedaan, helaas zijn de rubberen eindstoppen welke de kofferdeksel bij het openen (eindpunt) opvangen, niet meer leverbaar :/ :( geprobeerd te bestellen maar helaas NLS... dit heb ik nu opgelost door een stukske rubber slang te nemen deze door den midden te snijden en over de armen heen geschoven op het punt waar deze de eindstop raakt, met een beetje hete lijm er tussen is dit super ! deksel word weer netjes gedempt opgevangen *O* king:

Verder heb ik mijn koplamp wisserarmen vervangen, de vorige eigenaar had de wissers van een 500SEL erop gemonteerd (bij gebrek aan..) de man heeft ooit een een lichte schade rechts voorop gereden, waardoor het originele armpje stuk gegaan is (wel heb ik alles nog in een zakje erbij gekregen) en denk dat hier vast nog wel iets van te maken is, maar ik ergerde mij aan die Mercedes-Benz ster op die koplamp wisserarmen ! : 7(8)7 nu zitten er Bosch/GM armpjes op afkomstig van een Saab, deze passen en staan veel mooier ! hier kan ik wel mee leven :) :*)

Verder heb ik diverse stukken kabelboom (motorcompartiment) opnieuw voorzien van originele textiel tape, dit is in die 25 jaar verweerd en valt er op div plaatsen gewoon af, niet netjes.. dus opnieuw ingewikkeld.

Zo het is kei lekker weer ! dus zo maar even een leuke tour door het mooie Noord Brabantse land maken ! :thumbup

Groetjes,
    Sjors

16. B-Buster

Oeh nice, mooie wissertjes!

Tot zo. :D

17. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Vind de Senator A1 mooier, maar dit is echt een hele mooie, zal wel door de kleur komen denk ik.

Vind t erg gaaf dat je deze ook weer helemaal nieuw in details maakt, ik zou willen dat ik t kon, maar dat komt vanzelf nog wel.

Respect !

Gr Colin

18. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Met de Senny of de Omi? :)

Tja, die Senators blijven magnifieke bakken, jammer dat Opel er na de Senator-B mee gestopt is, zal ongetwijfeld met de verkoopaantallen te maken hebben gehad. Ik hoop je oldie ooit in het echt te mogen aanschouwen, for good old times.

Andrew

19. B-Buster

Inmiddels stuurt Sjors weer in zijn Senator richting huis en heb ik de eer gehad aan het roer van zijn schip te mogen plaatsnemen. Wat een geweldige auto is dit. Ondanks dat het overeen komt met hoe ik hem vooraf verwachtte te rijden is het toch best impressive hoe goed dat rijdt. Behoorlijk onthaastend allemaal. Zo'n lijn 6 klinkt machtig mooi, schakelen doet de automaat heel soepel. En dan dat giga gaspedaal.

Ik ben onder de indruk. :Y

Ook nog wat foto's gemaakt, mooie inwijding van mijn nieuwe camera. Deze week even bewerken en uploaden.

20. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Mja ik vind het zelf erg moeilijk de keuze tussen een A1 of A2 ! als ik een A1 naar mijn zin gevonden had, had ik die wellicht ook gekocht... ik vind de facelift trekjes van een A2 erg leuk, maar e chromen bumpers van een A1 ook kei mooi ! even als het interieur.. ach misschien koop ik er nog eens een A1 bij :Y)

Met de Senator ! *O*

Doe 'm nooit meer weg, dus je zal 'm zeker een keertje in het echt kunne aanschouwen d:)b

Wauw prachtig Jacco ! wat een mooie woorden !!

Nou kom op met die foto's ! ben kei benieuwd *O*

Deel Deze Pagina