RVS uitlaat

Discussie in 'Yoyo's garage' gestart door yoyo, 14 aug 2013.

1. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Bij mijn vorige A had ik een Lexmaul uitlaat zitten (vanaf de kat t/m Einddemper) en ben daar altijd zeer gelukkig mee geweest!
    Nu had ik bij de huidige Omega altijd al in gedachte dat bij vervanging ik er een RVS Demper wilde laten plaatsen, maar wat navraag
    vond ik dat toch een beetje aan de prijs, maar wat schetste mijn verbazing?
    Een einddemper bij de plaatselijke Dealer hierin Spijkenisse vroeg voor een standaard demper die ik wilde ( twee pijpjes uit) €330,00 exl montage!!

Mooi....keuze snel gemaakt (eigenlijk was ik de dealer wel stiekem dankbaar ,want nu had ik het idee dat RVS helemaal niet echt duur was)
    De tijd was gekomen dat mijn oude uitlaat (origineel GM (FRANCE) na 3,5 jr) gewoon op was .
    En paar maanden eerder hield hij spontaan in en na een paar keer goed gas geven plofte er een complete glaswol jurk uit!
    Hij liep wel gelijk beter en maakte zelfs een beetje een sportief geluid, maar dat veranderde snel in een knetterend en sissend geluid
    (Ophang beugel door de pijp heen geroest) en ook de tussen Dempers lekte enigszins.

Ik heb ook altijd gezegd dat éne uitlaatpijpje vind ik niet mooi en ik wil er twee.

Nu was het zoeken naar een goede RVS bakker, ik dacht er één gevonden te hebben maar daar moest ik eerst
    heen om alles op te laten meten, geprobeerd een afspraak te maken maar dat was heel moeilijk.
    Bellen...nee hoor ik ben bezig :( ( kan ik nog inkomen) mailen dan? :s
    Euh ja is goed.....maar nooit antwoord op mijn mail! :(
    Ik heb hem per SMS bedankt. ;w

Toen iemand gevonden (eigenlijk min of meer door Ruud) die alles kan en wilde doen zoals ik het wilde.
    http://www.rvs-uitlaat.nl
    Dus erachter gekomen dat eigenlijk de uitlaat vanaf de kat niet echt lekker meer was deze vervangen door een
    RVS exemplaar.
    s'middags afgesproken en hij heeft niet een minuut stil gezeten.
    (Passen,meten, passen,meten enz enz.)
    De twee tussen dempers door één Demper en én pijp vervangen (wel een grotere diameter uiteraard) ik snap toch
    niet waarom bij een 2.2 men van één naar twee gaat om vervolgens met één uitgaand pijpje te eindigen.

De dempers (kleine is de tussen demper)

Ook de op maat gemaakte Eind Demper echter niet met twee echte uitgangen, maar van buiten zie je daar niets van. O-)

Ik ging daar weg en had in eerste instantie zoiets van hmwaa mooi geluidje ( diep zwaar geluid) bij de derde kruising was het van hmmm
    best wel hard!
    En op de rijksweg was het nog best wel op de achtergrond aanwezig hetgeen niet echt leuk was.
    Thuis durfde ik niet eens goed gas te geven want mijnheer agent zag ik al kijken......dus gelijk Jelmer van http://www.rvs-uitlaat.nl
    gebeld, en verteld over het toch wel een beetje overdreven geluid, geen probleem volgende week even terug om er een Extra weerstand
    in te lassen.
    (meer tegendruk minder herrie en ..........weer een anders schakelende bak hahaha)
    Maar het ziet er wel mooi uit, zelfde diameter als het enkele pijpje maar dan twee *O* .

***** De Aanpassing******

Zo dat is ook weer geregeld, vandaag om 11.00 de deur uit om rond 12.30 in Dirkshoorn ( Kop van Noord Holland) te zijn om de Einddemper
    aan te passen aan een toelaatbaar geluidsniveau, incl een kop koffie en de aanpassing stond ik om 13.00 weer buiten.

Het ging hier om de Open uitlaat aan te passen om daar een soort extra omleiding in de demper te verkrijgen, waardoor de uitlaatgassen
    niet direct meer naar buiten geknald worden maar als het ware een rondje in de demper maken, waardoor het geluid bijhoorlijk minder
    is als dat het was.
    Nu is het op het niveau zoals ik het best wel goed vind. (een iets donkerder geluid bij stationair en wegrijden en op cruize speed een vrij zacht
    en niet irritant geluid.)
    De RVS buis die erin ging werd om maat gezaagd en geslepen om vervolgens in de achterkant van Einddemper gelast te worden waarvan eerst
    het eindstuk af geslepen werd , éénmaal de demper erin gelast toen het Sierstuk er weer op en klaar was het.....Perfect! d:)b
    Hier nog even de RVS buis voordat hij gezaagd werd.

En nu maar hopen dat alles een beetje lang mee gaat. :Y

Deel Deze Pagina