Project Ony'X' - The revival

Discussie in 'Project X' gestart door B-Buster, 24 jun 2013.

1. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Technisch gezien eerder een W12 d:)b

2. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Nee, die zitten in elkaar geschoven, de laatste keer dat ik keek waren het nog steeds 2 aparte auto's. :+

3. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Zoals VAG dat gedaan heeft wél, maar als je 2 Omega's naast elkaar staan, zie ik toch een W ! achterelkaar een V _O-

Mijn bijdrage was graag gedaan, we hebben er heel veel lol aan beleeft, ook het ophalen van de benodigde donoren was iedere keer weer een leuke belevenis ! heb het allemaal met veel plezier gedaan ;)
    Enne het was idd kei heet die dag met het ophalen van de witte B1, echter hebben wij daar onderweg in de Dodge niks van gemerkt met die super airco ! soort van rijdende vrieskist _O-

Groetjes,
    Sjors

4. B-Buster

Project X is afgelopen zaterdag geschorst.

Sinds de ombouw heeft hij een aardige 10.000 km afgelegd en inmiddels zijn er weer wat zaken die aandacht nodig hebben. O.a. de versnellingsbak begint er moeite mee te krijgen en de koppeling loopt op zijn eind.
    Dat was al voorzien, dus via Ralph is al een versnellingsbak geregeld die inmiddels een revisie kuurtje gehad heeft. Dat wordt een betere partner voor het vermogen van de V6 van de huidige R25. Die update vereist ook weer een aanpassing aan het differentieel, er is dus weer wat te doen.

Aangezien ik eerst de B2 weer wat aandacht wil geven (die gaat een paar weken stilstaan om in de weekenden te beginnen aan project kachelradiateur en nog wat zaken) begint Project X aan zijn winterslaap. Om wel mobiel te blijven heb ik een aardige winterauto geregeld, die komt er binnenkort bij.

5. Anonymous

Anonymous Guest

Ahha, Nr. 3 **Comming soon** _/-\o_

6. B-Buster

Nog even een update m.b.t. de PU bussen in mijn B1. Ik hoorde dat er door iemand verhalen rondgestrooid worden dat met deze modificatie de banden schuin zouden afslijten. Dat wil ik graag even ontkrachten.

Sinds montage heb ik er zeker 6.000 km mee rondgereden. Na montage was het even een uitdaging om de auto echt goed uitgelijnd te krijgen, wat geheel te maken had met de verlaging i.c.m. de brede banden en het daarbij horende weggedrag dat bij onjuiste afstelling versterkt werd.

Toen dat in orde was werd pas écht goed merkbaar hoe leuk deze modificatie eigenlijk is. De auto wordt niet overdreven sportief maar stuurt veel strakker en je voelt hem niet heen en weer wiegen als je van links naar rechts stuurt. Aangezien Project X ook een beetje een speeltje is en natuurlijk niet voor niets verlaagd is heb ik hem in die 6.000km zo nu en dan aardig uitgedaagd en aan de tand gevoeld om eens te zien hoe het zich zou houden. Deze auto was voor mij een testobject om te zien of ik het in m'n B2 zou willen hebben.

Daar ben ik inmiddels wel uit, die gaat ook een modificatie met PU bussen tegemoet. Ik heb alle kilometers op dezelfde set banden afgelegd sinds de uitlijning. Die wielen heb ik er afgelopen zaterdag afgehaald omdat hij nu een tijdje stil staat, dat mag op een setje oud rubber. De slijtage van de banden is 100% recht en totaal niet buitensporig.

Helemaal tevreden dus over Ralph zijn mod. d:)b

7. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Bij mij zijn de banden inderdaad schuin afgesleten na deze mod maar dat is geheel aan mijzelf te verwijten. Ik heb hem namelijk na deze mod niet laten uitlijnen. Dit moet, zeker achteraf gezien, dus gewoon nagelopen worden. Verder ben ik
    erg tevreden over deze mod maar ik heb de middelen niet om het op m'n nieuwe over te zetten. Plus dat de oude omega dan half versleten rubbers heeft en dat is voor de verkoop weer niet best.

Gr. Paul

8. B-Buster

Dat was inderdaad jammer van je net nieuwe banden. Je vervangt een vrij essentieel stukje ophanging dus uitlijnen daarna is noodzakelijk.

9. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Dat zijn mooie geluiden Jacco! :Y Misschien ook maar eens overwegen als mijn draagarmrubbers versleten zijn. Heb jij die bussen ook op je achteras Jacco? En zo ja, scheelt het rijgedrag veel tussen enkel aan de voorkant deze bussen tegenover als je de voor en achterkant hebt voorzien?

10. B-Buster

Er zijn geen PU bussen voor de achteras.

11. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Ok. :)

Ben wel benieuwd hoe het rijdt met een verlaagde Omega. Bij Paul zijn 3.0 even aan de tand gevoeld maar het scheelt wel degelijk. Stuk minder zoekend rijgedrag.

12. B-Buster

Dat rijdt héél leuk, je moet een serieus apparaat meebrengen wil je dat in de bocht kunnen volgen.

Sjors heeft een tijdje terug ook een waardig testrondje gedaan, die kan het inmiddels beamen.

13. seanwillems

seanwillems Nieuw

Word niet voor niets in de racerij en rallycross gebruikt...
    Vanaf zaterdag heb ik ook setje PU draagarmen en dan knallen maar...

Greetz sean
    d:)b 7(8)7

14. Marcel3.2

Marcel3.2 Nieuw Donateur 2016

Merk je afgezien van de verlaging een verschil in comfort met de PU bussen?

15. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Valt op zich mee, het stuur voelt erg direct aan en doordat het geen rubber meer is maar keihard kunststof voel je dit een beetje terug in de stijfheid aan de voorkant. Met 17" voel je dit goed, met 16" (zoals ik nu weer heb) is het nog redelijk comfortabel.

Gr. Paul

16. BrutalForce

BrutalForce Nieuw

_/-\o_
    erg mooi gedaan!

vakmieters!

Groet Peet

17. B-Buster

Dank! :)

Je hebt enerzijds een wat sterkere reactie op stuurbewegingen, dus dat merk je ook wel op de snelweg. Aan de andere kant hoef je hierdoor ook minder te corrigeren. Ik voel geen extra trillingen door het chassis, je vering e.d. blijft gewoon het werk doen.

18. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Heel erg mooie wagen, ik heb heel veel bewondering voor jullie inzet en vooral de moed om dit soort giga klussen aan te pakken. Heel knap en een schitterend resultaat.
    Real car lovers!!

Gr Rob vK

19. Zoals een Quattro :+

Nee zonder gein, ik word wel redelijk nieuwsgierig naar die PU bussen.
    Nog niet eens zozeer om te monteren onder de Omega, maar of ik zelf er ook zoveel verschil in merk.

20. B-Buster

Moet wel een snelle zijn zodat hij op het rechte stuk wat kan compenseren. :p Een A5 2.0 TFSI met die aandrijving kon het niet bijhouden op een op- en afrit.

Dat verschil ga je zeker merken. :Y

Deel Deze Pagina