Project Executive: Webasto Thermo Top C standkachel

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 18 dec 2010.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik was sinds woensdag Omega-loos, dit uiteraard niet zonder goede reden.

Tijdens deze dagen heb ik bij Tool Techniek in Wijchen een Webasto Thermo Top C Standkachel laten inbouwen. Dit is hetzelfde systeem als Opel destijds als optie heeft geleverd, maar wel de hedendaagse versie hiervan. Enige zichtbare verschil is het bedieningspaneeltje, dat is een stuk kleiner dan het origineel. Aangezien ik deze in het handschoen bakje links onder wil inbouwen maakt me dat niet zoveel uit.

Uiteraard had ik ook een systeem uit een demontage auto kunnen inbouwen, echter heb ik nu een nieuw systeem met 2 jaar garantie. Dat was mij de meerprijs wel waard.

Vanaf nu dus een voorverwarmde motor en een warm interieur. Geen ruiten meer ijsvrij krabben dus.

Paar foto's, zal nog wat meer maken als hij een keer op een brug staat.

Ingebouwd op de originele plaats (voor een benzine uitvoering tenminste, bij een Diesel zit hij achter de voorbumper). Hier zijn de relais te zien. Ik vermoed dat ik Sjors hiervoor nog een keer onder de kap zie duiken met wat origineel Opel tape om rond die kabeltjes te wikkelen. _O-

Verstopt onder het koelwater vat:

Bedieningsklokje (nog niet afgewerkt):

Bij de Webasto dealer waar ik het heb laten doen vanochtend een kleine demo gehad. Werkt erg mooi. Zodra het koelwater de 30 graden heeft bereikt schakelt het systeem de ECC bij en begint hij ook het interieur mee te verwarmen. De auto stond binnen, daar duurde dat een minuut of 4. De komende week maar eens een praktijk test doen, hier slaapt hij immers buiten. .

2. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Re: Project Executive: Extra verwarming

Ha Jacco,

Mooie - luxe - uitbreiding (en erg nuttig met het weer van de laatste tijd).

Ik vind het altijd wel iets hebben; zo'n standkachel. Mijn achterbuurman had een Saab met ook zo'n voorziening en terwijl ik mijn ruiten nog stond te krabben kon hij zo wegrijden.

Het zal je wel erg goed gaan bevallen (maar dat gaan we hier vast nog lezen).

Groet,

Walter

3. Xedrah

Xedrah Nieuw

Super! Uitstekende investering. Is mij altijd goed bevallen op de 3.2...

4. B-Buster

Ik denk dat ik hier ook wel aan kan wennen. :Y :p

5. Slurpy

Slurpy Nieuw

Mooie uitbreiding. Ik heb zelf de niet instelbare versie. Maar ondanks dat vind ik het toch lekker makkelijk.

6. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Super vet Jacco !! d:)b

7. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Nette mod Jacco.

Staat bij mij ook nog steeds op de te doen lijst.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

8. B-Buster

Hij staat nu buiten te zoemen, heb hem op 30 min ingesteld, eens kijken wat dat oplevert.

Het maakt best wat geluid zodra die 2e fan begint te blazen. Blijkbaar zet hij er eerst een aan, en zodra de 30 graden bereikt is en hij het interieur ook gaat verwarmen schakelt de tweede bij. Jammer dat er nu een pak sneeuw op ligt en er dus geen ijs te ontdooien is op de ruiten. :p

Wordt tijd dat jij en Ruud die handel ook gaan inbouwen Peter. Nu heb je er wat aan. :Y

9. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Wordt denk ik een zomer klus, nu maar even niet.

10. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Een hele mooie mod Jacco, mijn interesse heb je hiermee gewekt. d:)b

11. Jeroen

Jeroen Nieuw

Mooie optie !! _/-\o_ En vooral nuttig ook..

Jaah, die staat bij mij ook op de verlanglijst.. Maar weet alleen niet of er nog wel ruimte is mijn Astra dat er nog bij te zetten.
    Had al is op de site gekeken van Webasto en de verschillende systemen zitten te bekijken. Echter prijs indicatie kan ik erniet direct afhalen.
    Neem aan dat altijd met inbouw is, en zelf zowiezo niet te doen is (met oog op garantie ook natuurlijk).

Mooi hoor, super. Dat is gewoon echt genieten nu met dit weer !! super.

Grtz. Jeroen.

12. B-Buster

Thnx! Ben er super blij mee, na vandaag helemaal nu ik het heb kunnen gebruiken zoals bedoeld.. 's morgens voor ik naar m'n werk ga, en 's avonds voor ik naar huis ga. :)

Voor prijzen even wat offertes opvragen hier en daar. Via de site van Webasto kan je de officiële dealers in je regio vinden.

Dat is zeker de moeite, ik heb het bij drie partijen opgevraagd (de dealers binnen een straal van 50km) en dat scheelde toch 300 euro tussen de duurste en de minst dure.

Prijs is ook auto afhankelijk. Bij mij is hij wat uitgebreider omdat m'n ECC op vacuum werkt en dus moet het systeem ook de ECC aansturen, omdat die luchtkanalen anders afgesloten blijven. Bij auto's zonder die optie hoeft alleen de fan te gaan blazen en de warmte vanaf de buizen met het koelwater stroomt zo je interieur in.

Waarschijnlijk is dat een reden dat ik wat duurder uit kwam dan de 1250,- (incl btw/inbouw) die ongeveer de vanafprijs is van dit systeem.

13. Anonymous

Anonymous Guest

Super Jacco,

Weet je wat zo leuk is (of misschien toch iets minder leuk), als ik smorgens naar de auto loop met deze kou, moet ik aan jouw standkachel denken door bovenstaand verhaal. brrrrrrrrrrrr.

Kun je hiermee in de zomer bij hoge buiten temperaturen de auto ook vóór koelen?

14. B-Buster

Haha, mooi is dat. :D

Er kan een switch tussen gezet worden waarmee hij op een zomerstand is waarna hij kan ventileren. Dat heb ik er niet in laten zetten, ik zat dan vaak m'n schuifdak iets open. De eerste paar 100 meter alle ramen open werkt ook prima. :p

Echt koelen als in via de airco gaat niet lukken met dit systeem.

15. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Jacco,
    Dit is een prima mod, die webasto waar draait die nu op?
    Is het zo dat deze nu niet meer roken ?
    Ik heb het wel eens meegemaakt dat bij een in werking zijnde webasto de hele omgeving blauw stond van de uitlaatgassen
    van die webasto.

16. B-Buster

Op benzine.

Komt niet zoveel rook vanaf, alleen in het begin even wat. Zonder rook wordt wat lastig aangezien hij dus benzine verstookt.

17. renepaul

renepaul Nieuw Donateur 2016

Lijkt mij ook wel lekker.(niet meer krabben en een voorverwarmde auto) :9
    Ik ben wel blij dat ik nu stoelverwarming heb :) is toch wat eerder warm als de kachel.

18. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Leuk, en wordt dat nu echt warm?
    want ik moet die van mij dringend wisselen...

19. renepaul

renepaul Nieuw Donateur 2016

Laat ik het zo zeggen, als mijn vriendin in de auto plaatsneemt, dan vindt ze het heerlijk :).
    En het duurt echt maar een paar minuten voordat het aangenaam warm wordt

20. B-Buster

Ik denk dat Stijn doelde op mijn standkachel i.v.m. die van hem.

Ja hij wordt zeker warm. Als ik instap heeft hij 30 tot 40 min staan draaien en dan is het interieur geheel verwarmd. En er komt meteen hete lucht uit de ECC als ik hem hoog zet.

Als het 's morgens -8 is dan is de temperatuur van het koelwater nog niet zo hoog dat de meter meteen omhoog schiet, maar die begint al te klimmen als ik 500m heb gereden.

Deel Deze Pagina