Project Executive: Webasto Telestart T91

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 12 feb 2012.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een Webasto standkachel laten inbouwen. Zie: Project Executive: Webasto Thermo Top C standkachel. Destijds ervoor gekozen om de bediening te regelen via de standaard meegeleverde programmeerbare klok die in het interieur gebouwd wordt, een afstandsbediening kon ook nog erbij tegen een meerprijs die mij toen deed besluiten eerst eens te kijken of ik zoiets zou missen.

Na een jaar kan ik zeggen dat ik die functie miste. :+

Wat googlen later besloot ik zelf een setje aan te schaffen, zo moeilijk leek de inbouw niet. Vrijdag binnengekregen, gisteren meteen eens gekeken. Bleek totaal geen hindernis, dus samen met Sjors het spulletje ingebouwd.

Geleverd werd:
    - Afstandsbediening
    - Antenne
    - Regelunit
    - Kabelboompje
    - Batterijtje *O*
    - Installatiehandleiding -O- *
    * daarover later meer

Terwijl Sjors de regelunit netjes weggebouwd had achter de lichtschakelaar en de kabelboom doorgetrokken heb ik het vaste contronepaneeltje eindelijk zijn definitieve plaats gegeven. Deze wordt normaal in het dashboard geboord, wat ik ze destijds verboden heb. Hij hing sindsdien in het bakje linksonder het stuur te wachten op zijn eindbestemming. Die heeft hij na wat dremelen gevonden:

Vervolgens hadden we nog een antenne te plaatsen:

Toen was alles aangesloten en zou de afstandsbediening te koppelen moeten zijn. Dit gedaan zoals in het boekje stond, maar reageren ho maar. Nog eens de schema's bekeken, draadje erbij gestoken in de stekker achter het bedieningsklokje.. nog geen succes. Ik maar eens wat gaan Googlen, waarbij ik een andere Webasto installatiehandleiding vond. Daarin stond de procedure om de afstandsbediening anders beschreven en.. dit werkte wel. 7(8)7

Beetje jammer dus, maar de vreugde van een werkende Telestart was groot genoeg om dat meteen te vergeten. _/-\o_

Boekje afgevoerd, en toen bleef dit speeltje over die het mogelijk maakt tot +/- 1.000 meter van de auto de standkachel in te schakelen.

2. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

1km afstand is best behoorlijk 8)7

Krijg je ook terugmelding dat de standverwarming effectief draait? met een LED ofzo?

3. B-Buster

Ja, indien actief knippert hij om de zoveel seconden even om te laten zien dat er leven in zit. :Y

Of hij effectief die kilometer haalt is de vraag, maar al is het de helft dan vind ik het prima.

4. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Die asbakken in onze omega's worden op deze manier van toevoegen van (overigens prima ) mod toch wel klein ;)

5. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mooie uitbreiding.
    Ik heb geloof ik ook nog zoiets (paar jaar) liggen, misschien toch maar eens inbouwen.

6. B-Buster

Goed plan Peter. Dan kun je misschien weer een normaal bed nemen i.p.v. een hoogslaper.

Ach, anders blijft die asbak ook maar leeg. Nu doet die ruimte tenminste nog dienst. ;)

7. Anonymous

Anonymous Guest

Nette oplossing, goede foto's. :+

8. B-Buster

Deze zijn van m'n Ixus René. :p

9. Anonymous

Anonymous Guest

Dat weet ik, kan ik zien Jacco _O- vandaar ook mijn opmerking

10. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Graag gedaan kerel ! was een leuk projectje d:)b

Met extra nadruk op het display wat je kei netjes heb ingedremeld kerel ! ;)

Deel Deze Pagina