Project Executive: Remupgrade

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 11 jul 2010.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Gezien het feit dat mijn remmen niet optimaal meer waren door verglazing van de remblokken en de goede resultaten van mijn destijds twee voorgangers op dit portal v.w.b. het upgraden van de reminstallatie, heb ik enige tijd geleden besloten dit ook uit te voeren. Walter begon er vervolgens ook nog aan, waardoor er al drie upgrades succesvol waren uitgevoerd.

Het technische verhaal is door Peter (Vega), Ruud (Metalrush) en inmiddels ook Walter (OmegaUser) al uitgebreid beschreven. Zie hiervoor:

De gebruikte onderdelen:

• Pontiac GTO (2004) remklauwen voor
    • EBC Redstuff remblokken voor + achter voor de Holden Monaro via GMB-Tunig
    • Set veertjes voor de voorste remblokken, artikelnr. HW5761. Deze zijn besteld via Rockauto
    • Stalen remleidingen van Goodridge
    • 2 liter remvloeistof (Originele DOT4 van Opel)
    • 3 spuitbussen remreiniger

Normaliter hoort hier nog een set geventileerde achterremmen (de schijven + bijbehorende remklauwen) van een 3.2 bij. Echter was mijn Omega al voorzien van een dergelijke reminstallatie. d:)b

Ruud en Peter hebben hun inmiddels opgedane kennis wederom in de praktijk gebracht en deze upgrade uitgevoerd. Ondanks de zomerse temperaturen was de hele operatie alsnog binnen 3 uur voltooid.

De foto's:

Geheim overleg

Ondertussen stond ik inspiratie op te doen :+

Ruud, Peter, bedankt voor de kundige hulp! _/-\o_

2. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mooie reportage. d:)b

Het was inderdaad erg warm maar dat mocht de pret zeker niet drukken.

Graag gedaan Jacco.

Wie is de volgende

3. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

You're welcome, Jacco :Y
    En wat ik gisteren al zei: gewoon kaal laten die klauwen.
    Ik heb ze zelden zo mooi schoon gezien. Spuiten zou zonde zijn, vind ik.

En voor degene die deze upgrade te ver vinden gaan:
    het vervangen van de originele remleidingen naar staal ommantelde leidingen scheelt al enorm.
    Wellicht is dat een goed alternatief, voor diegene die de standaard remmerij nét niet toereikend genoeg vinden.

4. B-Buster

Voor denk ik inderdaad wel zo te laten. Achter ga ik nog wel voorzien van een verflaagje, al is het maar om ze dezelfde kleur als voor te krijgen.

Ik heb alweer zin om er morgen mee naar Tilburg te sturen. :D

5. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Zodan, als we jou binnenkort met een grote rooie neus zien is het omdat je remmen zo goed werken dat je bloed naar je neus stroomt! ;)

Maar dat hebben de heren Ruud en Peter weer mooi gedaan, helemaal top!! d:)b
    Zal wel remmen als een tierelier!

6. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Ha Jacco,

Dat hebben de heren weer mooi gemonteerd en het ziet er goed uit. Ik heb - zoals je weet - de remklauwen laten poedercoaten en dat vind ik ook wel wat hebben. Met de remklauwen spuiten of schilderen moet je het geluk hebben dat de verf er naar verloop van tijd nog op blijft zitten. Ik heb begrepen dat speciale remklauw verf dan nog het beste voldoet. Ik heb hier nog een onaangebroken potje met bijbehorende verharder staan waarvan de kleur zo te zien aardig overeenkomt met de kleur van je voorste remklauwen. Ik hoor het dan wel.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met deze remupgrade.

Groet,

Walter

7. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Ook dat mag in België weer niet...

jacco, mooie set foto's ;)
    veel plezier eraan

8. B-Buster

@ Walter: als ik de kans had gehad had ik ze ook laten poedercoaten. Dat ging niet aangezien de set achter er al op zat. Voor wel en achter niet vond ik geen optie.

Achter maak ik nog een keertje zilvergrijs. Ik heb dus wel interesse in je setje verf. Zie PM. ;)

@ Stijn: thnx!

Zonde dat ze er in Belgenland zo fel op zijn bij de keuring. Dit soort verbeteringen zou gewoon moeten kunnen lijkt mij.

Deel Deze Pagina