Project Executive: Nieuwe rubbertjes: Dunlop Sport Maxx RT

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 28 jun 2015.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Na het gedonder met de Good Year banden was het tijd voor vers rubber. Deze keer voor Dunlop gekozen omdat deze relatief stil zou moeten zijn, een redelijk lage rolweerstand hebben en ook goed presteren in de regen. Daardoor waarschijnlijk ook wat zachter en dus eerder op, maar dat vind ik met de kilometers die de B2 tegenwoordig rijdt niet erg.

Ron van Empel in Tiel heeft ze geleverd en gemonteerd.

Nieuw vs oud

Weer een reden om fan te zijn van Ron zijn werkwijze, netjes (ongevraagd) een dikke doek tussen apparaat en velg bij de demontage van het oude rubber:

Nieuwe erop:

Wederom een band genomen met een velgrand bescherming

265 is al redelijk breed, Dunlop (links) heeft daar zo haar eigen kijk op blijkt naast dezelfde maat van Good Year (rechts):

Gebalanceerd en het lood was niet aan te slepen...

Gisteren velgenwax en bandencoating gesmeerd, vrijdag monteren en een testrit maken. *O*

2. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Re: Nieuwe rubbertjes: Dunlop Sport Maxx RT

En hoeveel km's gaan we daarmee rijden dan (naar verwachting)? Mijn huidige set achterbandjes doet het nu bijna 30k, maar in het midden zijn ze eigenlijk zo'n beetje op...

3. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

Laat me even weten of deze cond++ms wel werken.
    Ik had 3 velgen met aan de binnenzijde 0 gram zink met de banden erop.

dit is bereikt door het richten en balanceren van de velg (zonder band).

4. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Geen idee hoe lang ze mee zullen gaan. Ongetwijfeld minder dan die 30k aangezien ik onder de B2 sinds een jaar een LSD heb en sinds de montage daarvan de Good Years heel hard gingen. Al moet ik toegeven dat ik daar ook zelf wel mijn best voor heb gedaan aangezien ik die dingen helemaal zat was.

Deze haalt de 10k per jaar niet meer dus levensduur is geen aankoop argument geweest.

5. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Aha. T zijn wel fraaie bandjes als ik het zo bekijk. Maar eens in gedachten houden als ik nieuwe ga bestellen :)

Deel Deze Pagina