Project Executive: interieur ombouw

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 5 mrt 2012.

1. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Kijk eens aan, weer hard bezig geweest . d:)b
    Nu de foto's afwachten.

2. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik heb er een aantal gezien. :9~ :9~ :9~ :9~

3. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

De volledige worklog volgt wanneer we volgende week klaar zijn, hierbij een overzicht van een aantal van de activiteiten van gisteren.

Begin van de dag:

Toen demonteren:

Verse lees NIEUWE(!) tapijtjes voorin:

Van afstand leek het al ergens op:

Van veel dashboard kastjes 1 maken:

Ondertussen deed Sjors mooie dingen met schema's en kabeltjes, hier voor de memory van de passagiersstoel:

Wie Original:

En toen, een tijdje na middernacht, hadden we ineens een mooi uitzicht:

In het daglicht ziet dat er nu zo uit:

De mattenset op de foto's is een setje via <a class="postlink" href="http://www.automatten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.automatten.nl</a>. Iets donkerder uitgevallen als vooraf gedacht, maar niet zo erg aangezien deze als tussenoplossing dienen tot mijn definitieve set met logo's gemaakt is. Die levert Opel zelf helaas niet, dus die laat ik apart maken. Daarvoor een aantal kleurmonsters besteld, waar wel een matchende tussenzit. d:)b

To be continued. :)

4. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Was een een leuke ochtend, middag, avond, nacht, ochtend 7(8)7 Jacco ! tot dusver heel graag gedaan natuurlijk !! volgend weekend deel II

Tegen die tijd zal mijn wang ook wel weer hersteld zijn.. had zowat mezelf knock-out geslagen doordat ik uitschoot met een tank bij de wederopbouw van je bestuurderszetel ! Dat ging harder als ik gister liet blijken, deed giga pijn.. heb er nu nog last van.. helemaal dik :/ ach en dat andere dat regelen we ook wel !

Maar door alle gezelligheid dit allemaal weer vergeten :) mocht de pret niet drukken O-)

Tevens kwam René ook nog even langs ! met een aantal paashaas koeken voor bij de koffie en natuurlijk de NIEUWE beige deurpaneel onderdelen !

Het word zo ontzettend mooi ! Jacco heeft ook alle dingen eerst grondig op zijn gemak schoongemaakt de afgelopen weken, iedere keer wat, gisteren heb ik zelf bij het monteren van de bestuurderszetel ook de rails en dergelijke goed schoongemaakt en gesmeerd, liggen altijd kruimels, haren en zooi tussen... dit is als een nieuwe geworden !
    Zo samen komen we er wel !

Kleine teaser ? *;

EDIT: Te laat voor een teaser _O-

Groetss,
    Sjors

5. Anonymous

Anonymous Guest

G E W E L D I G _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

6. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ziet er voortreffelijk uit. d:)b

7. Maurice

Maurice Nieuw Donateur 2016

Heel heel mooi Jacco !!!
    Kan me de late uurtjes wel voostellen, haha !!!
    Respect ook voor DONDERS (Sjors) !!!

:w

8. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Wauw Jacco (en Sjors!) dat ziet er vet uit ....!! :9~

_/-\o_

Gr Colin

9. arnp

arnp Nieuw Donateur 2016

zow dat wordt toch wel erg mooi!.
    tapijt en stoelen lijken wel weer in nieuwstaat.
    ook wel erg mooi die matten in een lichte kleur maar denk je niet dat deze erg snel vuil worden?
    als ik naar mezelf kijk, stap regelmatig zo met mn klompen vanuit de tuin of bos de auto in, dat hoef je met zulke lichte matten niet te doen.
    hoe heb je dat tapijt weer zo schoon gekregen?
    Ik heb dezelfde kleur tapijt en heb er een paar vlekjes in zitten die ik er niet meer uit krijg.

grt. arnoud

10. B-Buster

Dank voor de reacties heren. :)

@ Arnoud: de vloerbedekking rechts voorin is nieuw, links heb ik ook nieuw liggen maar die komt erin als de foamlaag eronder droog is. Daar bleek de oorzaak van mijn vochtprobleem te vinden. De vloerbedekking achterin en linksvoor heb ik met m'n extractor en APC helemaal schoon gekregen. Eerst goed ingespoten met APC, eerste vuil met de extractor en heet water eruit gehaald, toen nog een keer APC en met een borstel flink geschrobd. Daarna laatste extractor ronde gedaan en toen was het zoals het nu zichtbaar is.

Ik heb ook 2 stukken uit een rokersauto liggen, die zijn redelijk ver schoon maar een aantal gele vlekken zit zover in de bekleding dat die er niet meer uitgaan. Normale ingetrokken vervuiling krijg je er redelijk simpel uit met de juiste spullen.

Bang dat het bij mij vies wordt ben ik niet. Dan maar wat vaker de extractor erbij, kan die ook eens werken voor z'n geld. :p

11. hugo46

hugo46 Nieuw

Schitterend mooi Jacco, het was al een hele mooie auto, maar ik zou als een beroerde wezen met die lichte matten, hoe hou je dat in godsnaam schoon, ik heb originele antraciet grijze, en die klop of zuig ik om de paar dagen al uit, maar het blijft wel een prachtige combinatie.
    Nu weet ik wel dat jij ook zuinig op je auto, ik heb echter 2 collega's met allebei een Mercedes van 6 jaar oud met een lichtbeige interieur, de tranen springen in je ogen als je daar de binnenkant van ziet,k maar zijn ook geen lid van een forum ha ha.
    Ik blijf je volgen, ga zo door man.

gr Hugo

12. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Wat ziet dat er schön uit Jacco, echt als nieuw. :9~ :9~ :9~

@ kabelmans - je weet het ook altijd zo netjes te doen Sjors....... petje af. _/-\o_

13. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Prachtig Jacco,

Jullie zijn wel keihard bezig zeg! d:)b

14. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Allemachtig, wat is dit mooi geworden. Ik had zoiets al verwacht maar dit overtreft werkelijk alles. Jullie hebben wel eer van dat vele werk. Ik hoop het binnenkort irl te zien.

Groet,

Walter

15. fransels

fransels Nieuw

zeker prachtig geworden. _/-\o_ ik zou er niet meer in durven zitten ( alleen maar ernaast gaan zitten kijken met de deuren open ).

16. Boes

Boes Nieuw Donateur 2016

Ziet er erg netjes uit,ik zou er ook niet met m,n klompen in gaan zitten.Ik heb er zelf extra rubbermatten inliggen om de stoffe matten te beschermen.Dus voor mij zelf liever een donkere kleur _O- .Maar het is wel een mooi gezicht lichte bekleding.

17. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Ja daar ben je ook wel getuigen van geweest ! :s

Dát moet je dus vooral niet doen, met je klompen zo in je Omega stappen ;)

Als je er een beetje op let, dan is dat prima schoon te houden, dit is een voorbeeldje na een half jaar gebruik, voor de foto alleen de zwarte vloermat weg gehaald en gestofzuigd (!)

Ik kan mijn beige interieur ook prima schoonhouden, ik heb dan over de originele beige matten wel zwarte originele matten liggen, en daarop weer een klein matje zodat de originele matten geen slijtage op het stuk gaan vertonen waarop mijn hak rust tijdens het remmen-gasgeven. Dit laatste sprak Jacco ook erg aan, dus had ik voor hem ook een matje geregeld, het betreft een voetenruimte achter matje van een Opel Insignia, welke prima past met de uitsparing van je linker voetsteun.
    echter blijft het gedeelte waarop je je linker voet kunt laten rusten welk gewoon beige kunstof.
    Ik let hierop gewoon als ik instap zéker als het regent om hier niet meteen mijn schoen hier tegen aan te zetten, die laat ik eerst een tijd op de mat rusten zodat deze droog is, tevens doe ik ook vaak mijn schoenen uit tijdens het rijden, met name uit mijn werk, draag ik vaak veiligheids schoenen.. dat rijd toch niet zo fijn.

Dit zijn de af fabriek matten, welke een Omega/MV6 met beige interieur mee kreeg destijds, zijn nog nieuw te bestellen overigens... €100,- p/st heb ik mij laten vertellen na research van Jacco :F

Met zwarte matten, ik vind dit ook een erg mooie combinatie !

Dus Jacco kan nog lekker gaan afwisselen :9

Groetss,
    Sjors

18. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Dat was dus geen geintje toen ik je gisteren 3 matten op elkaar zag stapelen. Is dat nou niet een probleem bij volgas geven, zo'n stapel matten >:)
    En dan heb je het nog niet eens gehad over die beschermhoes om de bestuurdersstoel.

Het was wel een komisch gezicht, die Omega van Jacco bij aankomst. Achterin beige en voorin zwart leder. Ik zei nog "laat dat nou zo, dan heb je pas echt een uniek interieur". Maar nee, dat was het 'm niet, volgens Jacco.

Ik heb diep respect voot jullie perfectionisme, maar vrees dat het bij mij niet lang zo mooi schoon zou blijven.

Andrew

19. B-Buster

Ik ben vereerd door al die leuke reacties. :)

Na de two tone van vrijdag naar zaterdag (zoals al door Andrew omschreven beige achterbank, voorin zwart) had ik nog steeds two tone door de donkere deurpanelen. Dat stond voor zaterdag op de planning.

Totdat Sjors en ik erachter kwamen dat we vandaag eigenlijk geen zinnige plannen hadden. En waar zaten we dus vanmiddag weer? Juist ja. :+

De deurpanelen zijn nu ook aangepast (lichte kaartbakken erin gelijmd) en gemonteerd. Tevens zijn de woofers in de hoedenplank aangesloten en werkt de rollo weer. Op wat details na is het nu dus af.

Verpletterende dank gaat wederom uit naar mijn partner in modding-crime. _/-\o_

20. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Als er ooit iemand in deze bolide wil stappen zale hij/zij wel eerst over de loper naar de auto moeten lopen,
    is het niet omdat deze koets er zo mooi uitziet dan is het wel om de stof van je voeten af te "lopen". :Y

Ziet er weer mooi uit euh...hoedenplank rollo ....toch ook beige?
    (stomme vraag eigenlijk) 7(8)7

Deel Deze Pagina