Project Executive: interieur ombouw

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 5 mrt 2012.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Zoals velen van jullie weten huist er momenteel een erg mooi zwart lederen interieur in mijn B2. De staat ervan is uitstekend, dus waar zou je je druk om maken? Geen idee, echter toen ik op zoek was naar mijn nieuwe Omega stonden bovenaan het eisenpakket, precies in deze volgorde:

1. Schuifdak
    2. Beige leder interieur

Dat laatste was ingegeven door het schitterende interieur dat Sjors zijn vader (Hans) in zijn voormalige B2 3.2 had. Dat wilde ik ook.

Voorbeelden van die auto:

Veel beter wordt het niet in mijn ogen..

Ik eindigde eind 2009 met de keuze tussen een Z298 zwarte Omega in Executive trim mét beige leder en zonder schuifdak, of eenzelfde mét schuifdak maar zonder beige leder. Verder exact dezelfde auto's qua uitrusting, km stand, etc. dus dat hielp ook niet in de keuze. Wat bouw je liever achteraf in/om? Het interieur.

Eenmaal in bezit vond ik het zwarte erg mooi dus heb ik dat laten zitten. Tot een bepaald punt bereikt was dat ik redelijk gevorderd was met het aanpassen van alle mods en het idee van dat interieur weer ging leven. Ideeën zijn er om uitgevoerd te worden, dus ik kijk al een tijdje rond naar een mooi interieur. De lat lag hoog, het moest de staat van het huidige zwarte interieur zo dicht mogelijk benaderen.

Huidig interieur:

Toen vond ik een Engelse Omega met een mooi interieur. Die afgelopen zaterdag samen met Sjors kaalgeplukt:

Dat allemaal in de Agila geladen (helaas vergeten daar een foto van te maken, maar geloof me dat dat er bijzonder uitzag. Onderweg keken zelfs een aantal Hongaren verbaasd op toen ze ons zagen rijden _O- ) en naar de opslaglocatie gebracht.

Daar uitgestald hielden we dit over:

We moeten nog even terug voor wat laatste onderdelen uit een 2e auto, daarna zijn we compleet en kan het volgende hoofdstuk beginnen: alles in goede staat terugbrengen. De bekleding heeft voornamelijk veel schoonmaak actie nodig, de deurpanelen moeten hier en daar nog wat gemodificeerd worden en voorzien van wat nieuwe delen. ETA voor de inbouw zal eind volgende maand zijn verwacht ik.

Zaterdag al even wat gespeeld met de Gliptone (leder cleaner / conditioner), APC en m'n Extractor:

(zijstuk nog niet schoongemaakt)

Een duidelijk gevalletje van:

>>TO BE CONTINUED<<

2. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

waar heb je dit in godsnaam kunnen vinden, de mijne heeft trouwens ook het beige leder interieur staat eerg mooi

3. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dit is een totaalproject.
    En eigenlijk zou iedereen zoiets een keer in zijn/haar leven gedaan moeten hebben.
    Vanaf het begin; zoeken naar juiste onderdelen, ophalen, verplaatsen, schoonmaken/aanpassen en plaatsen is een heel ritueel.
    Hier gaat zoveel plezier vóór-, tijdens en achteraf mee gepaard, dat iedereen dit dus eens zou moeten doen/proberen.
    Ik weet wel dat Jacco de komende weekenden niet thuis zal zijn _O-

4. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Jacco, je hebt nu al mijn uiterste respect hiervoor! :Y

5. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

het zal mooi worden maar zelf ben ik blij dat ik van het beige af ben.

en Ruud Ik heb hem net naar b1 terug gebouwd samen met achterraam ontwaseming en de rest van de opties. Ik kan je vertellen het was erg leuk om te doen maar niet heus, alles ís scherp aan de deur. mijn handen leken net een aanbieding bij de C1000 een pondje half om half gehakt.

6. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Prachtig Jacco! Helemaal goed! Dit maakt jouw Omega helemaal af! :) Ben benieuwd naar het eindresultaat! ;)

Ooit wil ik dit ook... :p

7. Slurpy

Slurpy Nieuw

Dat gaat knap zijn. Ik ben benieuwd. d:)b

8. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Jacco, het zal er alleen maar beter uit gaan zien. d:)b

9. 0rudy0

0rudy0 Nieuw

:eek: gaat dit zwarte setje in de verkoop????(ik hou me aanbevolen)
    ziet er wel netjes uit zo :D
    gr.

10. B-Buster

Het zwarte interieur is niet te koop. Ik laat nog even de optie open dat ik me achteraf kan bedenken. ;)

Daarbij kom je het in deze staat vrijwel nooit tegen, wie weet komt het nog goed van pas in de toekomst dus dat gaat op voorraad.

11. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

had ik ook gedaan jacco je zal nog eens een keer een mooie 3,2 tegen komen waar het inpast dan zal je je voor je .. slaan 8)7 hihi
    succes met je luxe probleem :*) jongen

12. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Heel heel heel Netjes Jacco! d:)b
    Maar als je zo bezig ben en je ziet al die vervuiling dan denk je"wat moest de vorige eigenaar met beige?"

Idd lijkt het mij wel een voldoening geven als hier de delen schoongemaakt worden.

Veel succes met de ombouw.

13. B-Buster

Hij heeft 2 maanden zo gestaan in NL plus nog een x tijd in de UK, dus zo raar is het niet dat hij zo vuil is. Ik denk dat dit meer de lompheid van de de bedrijven die hem hebben getransporteerd is geweest.

Getuige de staat van de bekleding lijkt hij een nette eigenaar te hebben gehad.

14. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

En nu krijgt het interieur helemaal een nette eigenaar... :p

15. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Top, vet, gaaf maar vooral een "mooi" project Jacco.
    Het kon mij nooit zo bekoren dat beige tot dat ik zelf een Omega kocht waar het in zat........en nu ben ik om.

Zwarte Omega met beige interieur. :9~ :9~ :9~

16. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Ik ken dat gevoel _O-

17. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Nu komt het er toch nog van ;) . Heel mooie combinatie dat beige met zwart (heb je straks rechts memory en links niet :D ?). Ik ben benieuwd hoe het er IRL uit gaat zien. Wanneer is de ombouw eigenlijk gepland?

Groet,

Walter

18. B-Buster

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. :)

@ Stijn: haha, jij voert het ook rustig in kleine fases uit _O-

@ Walter: jaja, toch nog. Uiteindelijk is het idee aan beide kanten memory te hebben, er komt nog een onderstel bij met memory aan de linker kant. Planning voor ombouw maak ik als ik wat nieuwe delen via Eef en Huub binnen heb. Ik verwacht echter niet dat dat binnen 1 a 1,5 maand geregeld is. Eerst alles rustig goed schoonmaken.

Haha, mooi gezegd.

En inderdaad, de zaterdagen kunnen gevuld worden met koplampen en interieur. *O*

19. Nice nice !

Wordt weer een mooi projectje, ik voel het :k

20. B-Buster

Dat is wel de bedoeling. :)

Gisteren de laatste onderdelen van de slopers afgehaald, nu nog wat bakjes bestellen en evt. een stuk vloerbedekking en ik heb alle onderdelen compleet zodat het totaal, na grondige schoonmaak, van een dusdanige kwaliteit is dat ik er tevreden over kan zijn.

Uiteraard zijn er gisteren weer een hoop doekjes vies gemaakt en daarmee een aantal delen schoon:

Hem even de kans gegeven aan het nieuwe kleurtje te wennen:

Starten lukt nog steeds dus volgens mij bevalt het 'm wel.

Deel Deze Pagina