Project Executive: Garagetopic

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 13 feb 2010.

1. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

_O- _O- _O-

2. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mooi werk weer, goed dat het weer in orde is.
    Koste wat moeite maar het is de moeite waard.

3. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Jacco is klaar voor de winter zo te zien! d:)b Goed werk mannen.

4. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Was dat maar waar. Binnenkort staat de kachelradiateur op de planning. Daarna standkachel weer werkend krijgen en dan ben ik klaar voor de winter. Met deze tenminste.

5. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Kachelradiateur ga je er toch aan starten :(

6. B-Buster

Ja, moet goed zijn.

7. Berry

Berry Nieuw

Effe het dashboard eruit slopen ...dat is toch zo klaar 8)7

8. B-Buster

Niet op onze manier.

9. das weer een project opzich

Grt. Hans

10. B-Buster

Dat klopt, wordt weer een paar zaterdagen knutselen.

11. B-Buster

Het is zover..

Van

naar de voorlopige tussenstand

Klaar voor morgen

12. Suc6 d:)b

Grt. Hans

13. Berry

Berry Nieuw

Sterke Jacco :9

14. Slurpy

Slurpy Nieuw

Succes Jacco.
    Been there, done that. ;)

15. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Sterkt nou nee ,als het bij iemand in goede handen is is het wel bij die 2 *;

16. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Een mega-klus in voorbereiding en hermontage, ben zeker benieuwd naar de feitelijke vervanging van de warmtewisselaar, kun je daar een beetje bij ook al is het dashbourd weg, het kachelhuis zal waarschijnlijk ook niet heel toegankelijk zijn.

(Ik houd nog altijd rekening ermee om dit ook eens te moeten doen).

Succes,

Andrew

17. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

was hij stuk jacco en waar zit dat kreng in hemelsnaam dat je daar het halve dash eruit moet halen

18. Slurpy

Slurpy Nieuw

Halve ??
    Helemaal wil je er deftig bijkomen.

19. B-Buster

Dat hoeft dus niet weten we inmiddels. :)

Gisteren de operatie voortgezet. Vrijdagavond hebben we de losse zaken gedemonteerd incl. tussenconsole, daarna het dashboard zelf losgemaakt en voorzichtig iets naar voren getrokken. Om niet te snel te willen gaan besloten het daarop te laten voor wat het was en op zaterdag met een frisse blik (en moed) verder te gaan. Gisterochtend gekeken of hij inderdaad vrij was, dat was het geval waarop we zoveel mogelijk ruimte aan de rechterkant hebben gemaakt door het dashboard iets te draaien. Het dashboard er helemaal uithalen kan natuurlijk, echter is dat heel veel meer werk door alle kabelbomen die eraan vastzitten. Daarbij was ons doel die juist niet los te halen, aangezien daarmee rammeltjes en kraakjes voorkomen kunnen worden. Het is vrijwel niet te doen ze op de originele plaats terug te krijgen. Inzet werd dus genoeg ruimte te maken zonder complete demontage.

Voordat we zover waren hebben we eerst wat koelvloeistof uit het systeem gehaald zodat het onder het niveau van de kachelradiateur zou zakken. Daarna met de waterzuiger de retourleiding vanuit de kachelradiateur nog even leeggezogen.

Nieuw Coca Cola receptje uitgevonden

Daarna dus het dash iets gedraaid :

In de zichtbare positie valt de middenconsole nog iets over de linkerkant van de kachelradiateur, er is dan nog genoeg speling over om dat deel iets weg te trekken. Dat geeft precies genoeg ruimte om de kachelrad. eruit te schuiven.

Leeg:

En daar is ie:

Niet goed te zien maar hij was inderdaad lek.

Oud en nieuw:

De nieuwe gemonteerd:

Daarna alles weer teruggebouwd, warm laten draaien en de geur van een nieuwe verwarming in een nieuw afgeleverde auto opgesnoven. Best leuk. *O*

Verbruikte tijd:

Ik ben vrijdag zelf +/- 1u bezig geweest met het demonteren van losse onderdelen en de tussenconsole
    Daarna met Sjors samen nog ongeveer een uur bezig geweest tot we hem kaal hadden en het dashboard los lag
    Zaterdag om 11.00u begonnen met KVS aftappen, waar we even over gedaan hebben omdat we zeker wilden zijn dat er niet gelekt zou worden in het interieur, om 12.15u lag de oude KR ernaast.
    Alles terug monteren heeft daarna met 2 man nog een uurtje of 2 gekost.

Het had sneller kunnen gaan, maar we wilden beiden niets overhaasten. Liever wat langer bezig en zeker zijn dat alles goed vastzit, dan straks een rammelend dashboard.

Uiteindelijk viel het me mee, ik had het erger verwacht. Toch geen klusje dat ik graag nog een keer herhaal, dus ik hoop dat de andere 2 tevreden blijven met hun huidige KR. :p

Sjors: erg bedankt voor de hulp, super dat je even tijd gevonden hebt om te helpen. Dat maakte het voor mij een heel wat minder vervelende klus. _/-\o_
    René en Ruud ook bedankt voor de morele support. d:)b

20. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

jezus wat belachelijk, en de kachel zit er zeker in binnen een paar min. en daar moet je dan zoveel voor slopen

Deel Deze Pagina