Project Executive: Garagetopic

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 13 feb 2010.

  1. Joep

    Joep Nieuw Donateur 2016

    Dat was schrikken Jacco! Gelukkig is het ook net zo snel weer verholpen! :) Nu kun je de winter met een frisse Omega aanvangen!
     
  2. yoyo

    yoyo Nieuw Donateur 2016

    En nu maar weer kilometers maken.
     
  3. Andrew

    Andrew Nieuw Donateur 2016

    Zo, dat zijn geen grappen. Mazzel dat je dat ontdekte, zeg.

    Heb je meteen GROOT onderhoud gedaan (D-riem, oliekoeler)?

    Andrew
     
  4. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Inderdaad een gelukje.

    De distributieset was net 8.000km geleden vernieuwd, dus in dit geval alleen een nieuwe riem. Oliekoeler is twee jaar geleden vervangen nadat de vorige lek was.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Goed om te lezen dat alles weer in orde is.
     
  6. Joep

    Joep Nieuw Donateur 2016

    Jacco! Die spoorverbreders staan erg dik! Net als jij stoor ik me aan het feit dat de achterwielen te diep in de wielkasten zitten, ook ik wil dit nog eens oplossen door achter 25mm of 20mm spoorverbreders te plaatsen! Heb jij de variant van losse spoorverbreders op de wielnaaf met bouten, en daar dan het wiel op met z'n eigen bouten? Of heb je nu langere wielbouten? Zoals gezegt staat dat bij jou erg dik! :Y
     
  7. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Ik heb de variant die je op de naaf zet en het wiel daar weer op met de originele bouten. Met deze dikte heb je anders behoorlijke heipalen als bouten nodig, dat leek me geen lekker idee.
     
  8. OmegaUser

    OmegaUser Nieuw Donateur 2016

    Ik ben hier een tijdje off topic geweest (druk met een mountainbike erg hard proberen te rijden over het strand ;) ) en dan kijk je hier en dan zie je dit. Nou Jacco, dit zijn geen grappen :N . Gelukkig is het weer verholpen en kan de Omega er weer een tijdje tegenaan. Dat laatste zou je ook wel verwachten want je hebt er toch al het één en ander aan vervangen.

    De achterzijde knapt inderdaad op met die spoorverbreders :Y .

    Groet,

    Walter
     
  9. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Het zijn inderdaad geen grappen, aan de andere kant moeten we realistisch zijn en is bekend dat dit een zwakke plek is. Zoals ik al ergens schreef had ik het een beetje verwacht. Puur voorgevoel, dat kon ik toen nog nergens aan afleiden. Ik was er dus al wel op voorbereid. Ik ben vooral blij dat het nu redelijk op tijd geconstateerd is.

    Ondertussen weer 900km verder en duidelijk is dat hij onderin een stuk beter trekt dan voorheen.

    Met de spoorverbreders ben ik erg blij, volgend jaar eens kijken of ik van alle 4 de wielen de naven kan laten aanpassen zoals Ralph met zijn Evo Stars had gedaan. Dat lijkt me ook wel wat. :)
     
  10. Helaas, dat hoort er af en toe ook bij.

    Helaas zijn er veel mensen die daarom een Omega de deur uit doen, met als gevolg: de sloperij.
    Nu weet ik dat dit bij jou zeker niet aan de orde is, maar ik vind het altijd wel extra fijn ;)

    Die spoorverbreders vind ik ook erg vet !
    Zelf ben ik geen fan van oplassen.........
     
  11. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Door alle werkzaamheden aan Project X is het hier even rustig geweest. Er is ook weinig aan de B2 gedaan dit jaar.

    Na de koppakking wissel van afgelopen december heeft hij inmiddels weer aardig wat kilometers afgelegd. Al zijn het er ten opzichte van voorgaande jaren 'slechts' 13.000 doordat Project X ongeveer de helft heeft overgenomen. Hoe dan ook, na 9 maanden werd het tijd voor onderhoud. Omdat ik al geruime tijd een zacht zingend geluid hoorde bij bepaalde snelheden werd na overleg met de dokter besloten de wiellagers ook meteen mee te nemen.

    Alsof hij het voelde aankomen ging drie weken gelden ook ineens het motormanagement lampje aan, zonder merkbare invloed op vermogen of loop van de motor. Weggezet en een paar dagen later uitgelezen:
    [​IMG]

    Dikke pret, die code verwijst naar een brandstof ventilatieklep. Locatie? Achterop het blok. }:)

    Nieuw besteld bij de VOD, zowaar slechts 25 euro na aftrek van wat korting. En wat krijg je dan? Dit mooie dingetje:
    [​IMG]

    Vervolgens het bekende gezicht van het onderweg zijn naar de spelbreker, alles mocht weer open:
    [​IMG]

    De dokter in zijn favoriete positie:
    [​IMG]

    Daar is de bitch:
    [​IMG]

    Kanaaltje 2 bleek vol met troep te zitten, waardoor de doorstroom geblokkeerd werd.

    Gezien hun leeftijd preventief de bougiekabels vervangen voor een nieuwe set Bosch siliconen kabels. Die hebben geen last van eventuele olie lekkage en zouden dus langer in goede conditie moeten blijven.
    [​IMG]

    Meteen ook de ruitenwissermotor gewisseld voor een ander exemplaar, aangezien de vorige wat speling had. Meteen de afdichtrubbertjes ververst:
    [​IMG]

    Door met verse olie, oliefilter, carterplug + pakking
    [​IMG]

    Benzinefiltertje
    [​IMG]

    En toen de wiellagers
    [​IMG]

    Wat een feest werd dat. Rechts zat erg vast, na wat overleg met God was het uiteindelijk toch gelukt deze eruit te krijgen. De rake klappen van Ralph en Peter (Vega) mochten niet baten. Ralph keek nog eens in zijn koffer en kreeg ineens verse ideeën over hoe zijn aanwezige gereedschap in te zetten. Met succes. Daarover later meer.

    Nieuwe lager erin geperst, wielnaaf erdoorheen en.. daar donderde de binnenring van de nieuwe lager eruit. Mooi die zogenaamde OEM kwaliteit. Ik had een setje waardeloze wiellagers geleverd gekregen. Weinig aan te doen op zaterdagmiddag 17u, dus de strijd gelaten voor wat het was en SKF lagers door Ralph laten bestellen.

    Vanmiddag de operatie hervat, wat dit maal erg soepel verliep gelukkig.
    [​IMG]

    De Special Tool van de dag :p
    [​IMG]

    Tussendoor meteen de keerring van het differentieel ververst:
    [​IMG]

    Wiellager erin, opbouwen, 1 kant klaar. Op naar de andere kant.

    Dat rammen, vloeken en tieren.. dat is dus allemaal niet nodig. De oplossing:
    [​IMG]

    Filmpje:
    [youtube]http://youtu.be/Gs3DTE_3_eI[/youtube]

    Zo makkelijk. *O*

    Dan zie je dit:
    [​IMG]

    En dit:
    [​IMG]

    Nieuwe erin:
    [​IMG]


    Na al deze aandacht loopt de auto weer geweldig. De motor loopt nog rustiger als voorheen en trekt nog beter, geen trillingen meer.. helemaal goed. *O*

    Weer een succesvolle ingreep van R&R Cartechnics. Bedankt Ralph. d:)b
     
  12. Ralph

    Ralph Nieuw Donateur 2016

    vooral het einde van het filmpje doet het hem. "WHALLA" :? doen we effe of niet :S record tijd!
    mis allen het filmpje van het verre verleden van Tarzanen. })
     
  13. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

  14. Ralph

    Ralph Nieuw Donateur 2016

    neee, we gaan vooruit met de tools. :X
    wel weer eens leuk om te zien hoe we begonnen des tijds en hoe het nu gaat.
     
  15. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Je hield je daar eigenlijk nog best in. Ik kan me andere teksten en strijdkreten herinneren. _O-
     
  16. IJsblok

    IJsblok Nieuw Donateur 2016

    Zo, maar dat zag er niet best uit zeg! Geen overbodige luxe.

    Gr. Paul
     
  17. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Met uitpersen trek je ze meestal uit elkaar, waardoor het er wat ernstiger uitziet. Nodig was het wel degelijk, zeker rechtsachter was helemaal gaar.
     
  18. Ralph

    Ralph Nieuw Donateur 2016

    lekker rammen in der tijd. 8)7
     
  19. hugo46

    hugo46 Nieuw

    Blijft een prachtig mannetje onze Omega dokter, super monteur d:)b d:)b

    Gr Huug
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest


    :X
     

Deel Deze Pagina