Project Executive: Garagetopic

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 13 feb 2010.

1. Niels

Niels Nieuw

Hé Jacco,

Ziet er goed uit, met die twin spokes!

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen! zijn best wel breed voor winterbanden!

Ik heb zelf ook zitten denken om winterbanden op m'n executive edition velgen te gooien!
    Maar in de winter is het ook erg belangrijk om veel Kg per 4kanteCM druk te hebben...

2. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Thnx Niels.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Hij ligt prima op de weg met deze banden, ook op parkeerplaatsen met ijs heb ik erg veel grip. Smaller is wellicht wel beter, maar goed de paar dagen dat we hier écht extreem winterweer hebben op een jaar moet je toch al erg opletten, ook met winterbanden.

Ik kan nu in ieder geval weer lekker strak sturen en voel wat de auto doet.

3. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Denk dat het een beetje afgelopen is, de afgelopen winters worden steeds strenger en langer !

Maar ze bevallen dus goed, d:)b het was vanochtend ook weer een bende... zeker op het industrie\winkelcentrum waar wij hier zitten is het een ijsbaan..

4. B-Buster

Ook met de winters die we hier nu hebben heb ik misschien een paar dagen nog wat nadeel van m'n brede(re) winterbanden, de rest van de tijd zijn ze gewoon een heel stuk beter dan zomerbanden en dus prima voor mij. Daarbij als je echt in een dik pak sneeuw staat hebben we het toch moeilijk met zo'n zware auto en RWD. Dan zal het niet heel veel maken of je 205 of 235 eronder hebt zitten.

5. B-Buster

Er is weer wat gemod gisteren:

- Irmscher lip voor vastgeschroefd (die zat onderhand al een maand of 7 om de voorbumper geklemd).
    - Comming Home Light module ingebouwd.

Met dank weer aan Sjors voor de kundige hulp. :w

Voor wij van start gingen was de aanblik van de 4wieler te treurig voor woorden. Ik mag dan een detail idioot zijn, maar ook mijn auto wordt wel eens vies. Dat was in dit geval een understatement:

Wat doe je dan als het koud is buiten? Dan vul je een emmer met warm water, die zet je in je auto en je rijdt naar een wasbox.

Waarbij niet op deze manier....

... maar met de juiste spullekes en een hogedrukspuit de pekel ellende eraf is gehaald.

Toen de Comming Home Light module erin gezet:

Met als gevolg dat mijn mistlampen nu bij het openen en op slot doen van de auto d.m.v. de afstandsbediening 30 seconden gaan branden.

6. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Het blijft een mooie mod d:)b .

Omega wassen is wel erg dankbaar deze dagen. Alleen jammer dat het effect van zo korte duur is. Hoe ziet je Omega er na vandaag uit :D ?

Groet,

Walter

7. B-Buster

Nog best toonbaar, hier nog geen sneeuw gezien. :)

Deze week blijft ie redelijk schoon, aangezien ik hem van woensdag tot zaterdag kwijt ben voor een later te onthullen mod.

8. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

"geschroefd" eigen zijn het kunstof split pennen (origineel Opel)

Hé Jacco, Graag gedaan hoor !! was toch een kei gezellig dagje d:)b

Even aanvullend: dit gebeurd alleen bij schemer/nacht ! zit een sensor in het interieur (onopvallend) welke dit detecteert.

Groetjes,

Sjors

9. B-Buster

Dat vergat ik inderdaad nog, dank voor de aanvulling.

10. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik zie geen lampen achter aan gaan, Jacco.
    Bij mij heb ik de achteruitrijlichten daarvoor gebruikt... dan zíe je tenminste ook aan de achterkant wat.
    De nieuwere auto's laten de dimlichten mee aan gaan, maar dat heeft, naar mijn bescheiden mening, weinig nut.

Nu nog een keer verlichting onder de spiegels :Y

11. B-Buster

Klopt Ruud, er volgt nog een deel 2. :)

De diode die ervoor gaat zorgen dat niet ook de achterlichten aangaan als ik m'n mistlichten onder het rijden aanzet, en andersom die m'n mistlichten uitlaat als ik de achteruit inschakel, was niet meer in voorraad. :p

Daarbij merkte ik dat hij ook even kort knippert overdag als het licht is en ik hem open of dicht klik. Dat is ook niet helemaal de bedoeling. Die module blijft dus nog éven in de WIP fase hangen.

12. Administrator

Dat kort knipperen, aan de voorzijde, doet ie bij mij ook (net als bij jou: overdag).

Ik ervaar dat zelf niet als storend.
    (maar ben wel benieuwd of het (eenvoudig) te verhelpen is :p)

13. B-Buster

Ah oke. Dat doet mijn B1 dan weer niet. Maar die heeft een tragere inschakeling (weet je nog dat we ze naast mekaar hadden begin dit jaar waarbij dat verschil opviel?) dus wellicht heeft de module daardoor geen kans die lampen even te laten knipperen.

14. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Mja de stadslichten heb ik bij deze optie nooit zien branden, het is of Dimlicht of mistlampen vóór en achter dimlicht/achteruitrijd verlichting.. en ik maak wat auto's mee per dag :Y)

Maar zie het niet als een aanval op jou, je kent mij nu wel 7(8)7

Dat korte knipperen zit 'm in de module.. gewoon accepteren, of een andere module kopen (welke Jacco ook heeft)

15. B-Buster

Uhm, Sjors, mijn module doet dat óók. ;)

Mocht dat idd aan de module liggen dan ga ik nog eens kijken of ik een andere kan scoren, of ik rol wat tape om die sensor zodat ze altijd aanspringen. Dat geknipper.. mwah vind het een beetje jammer.

16. Administrator

Het is wel logisch, Jacco.
    Op het moment van bedienen krijgt de module stroom van de CDV en op dat moment 'kijkt' de sensor (van de module) of het donker of licht is en schakelt de lampen weer uit als ie 'ziet' dat er daglicht is.
    Jammer ? Mwah... ik vind het niet storend. Is natuurlijk persoonlijk :Y

@ Sjors: wat bedoel je ?? :9 O-) _O-

17. ronny

ronny Nieuw Donateur 2016

En en en, wat is het geworden ....

Toe toe vertel....

(ik ben niet nieuwschierig, ik mag gewoon graag alles weten O-) )

18. B-Buster

19. ronny

ronny Nieuw Donateur 2016

Ach ja dat is ook zo, dat heb ik wel gezien.
    Ik had alleen niet zo naar de data gekeken dus zat meer hier te kijken of hier iets aangekondigd zou worden...

(gaat terug in zijn hoekje :$ )

20. B-Buster

Vandaag eindelijk eens fatsoenlijk mijn Omega schoon kunnen maken. Ik had deze week mijn steenslag hoes binnen gekregen, dus dit was een uitgelezen mogelijkheid deze erop te doen.

Mooi? Ik zou liegen als ik zeg dat ik het fraai vind, maar in dit geval gaat functie even boven het uiterlijk. Uiteraard gaat ie er zodra het winterseizoen over is a.s.a.p. weer vanaf.

Mocht je dit zelf ook willen, dan even hier klikken voor de B2 uitvoering. Ze hebben hem ook voor een Omega B1 via deze link. En voor de A liefhebbers, er is hoop!
    .

Deel Deze Pagina