Project Executive: Garagetopic

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 13 feb 2010.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mja, ik ook eigenlijk wel...

2. B-Buster

Er is weer wat te updaten.

Enige tijd terug een setje Irmscher lipjes opgehaald. Bleken helaas niet zo goed gespoten te zijn (uit de kleur, en spuitwerk zelf liet ook te wensen over) dus dat is 2 weken terug opnieuw gedaan.

Voor die tijd nog wel even met de voorlip rondgereden, ik had hem toch al en aangezien hij gespoten moest worden was dat een goed moment om deze laklaag even te gebruiken als test voor de drempels e.d. die ik dagelijks tegenkom.

Wat plaatjes van de eerste ronde:

Dat beviel allemaal wel, dus de hele handel bij mijn lokale spuiter afgegeven.

WIP:

Anderhalve week later met de achterlip naar Sjors gereden om hem er samen op te planten. Ik had er geen kit bij, dus via Ebay een lading Betalink K1 kit laten komen. Dit gebruikt Irmscher/Opel zelf ook voor de montage van deze lip. Er is een setje via Opel te koop, 40ml Betalink en een beetje ontvetter. Kost dan rond de 25 euro. Ik heb 2x 80ml Betalink via Ebay gescoort voor 13 euro incl. verzendkosten. Bij de montage hebben we 1 tube vrijwel opgebruikt, waardoor ik me afvraag hoever je komt met de kit van Irmscher...

Anyway, foto's:

Afgetekend/afgeplakt:

En even later zat hij erop. Hierop met tape stevig vastgemaakt zodat hij niet kon verschuiven:

De voorlip zat er toen al op:

Dit uiteraard even ter beoordeling aan Dhr. MV6 getoond. Na enig gesnuffel vond deze het wel in orde en mocht ik naar binnen.

Het huidige resultaat is inmiddels bekend van de meeting:

3. Danny

Danny Nieuw

Heel mooi Jacco,maakt 'm helemaal af zo :9~

gr

Danny

4. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dit type achterlip (maar dat wist jij al, Jacco :p)
    Maar de set samen maakt jouw Omega toch wel weer wat 'dikker' :Y
    Mooie aanvulling d:)b

5. B-Buster

Haha, dat mag Ruud. Gelukkig verschillen smaken op sommige punten. Kan je me tenminste ook niet meer beschuldigen van het na-apen van je vorige B2 :p

De McPlank vind ik persoonlijk ook erg leuk, maar ik vind dit dan weer een beter passende aanvulling aan de kont.

6. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Jacco,
    Ik blijf erbij ik vind het een prachtige Omega en die lip he!!!!!!!! _/-\o_ Daar ben ik helemaal gek op
    maar...... ik denk dat ik nog maar eens goed moet kijken want ik let ook steeds meer op de hoogte die ik hier
    in Drempels en bultenland tegen kom. (om daarbij niet te klagen over de HÓGE stoepranden)

Gisteren zag ik bv dat ik op de plek (waar ik normaliter mijn Omega met de kont naar achteren parkeer) dat ik
    tussen de (standaard) bumper en de stoeprand nog geen cm meer over had :( en direct dacht ik "das shit" want
    met lip hangt hij er dan wel op!!!!!!!
    Ook direct in de buurt zit er een soort inrit die ik vaak neem en daar moet ik ook heel goed uitkijken met de huidige voorkant
    Als ik er volgeladen afrijd moet ik uitkijken dat ik dat niet te hard doet omdat ander de uitlaat de grond raakt. :'(

Dus k moet er nog even hééééél goed over nadenken wat ik zal doen, ben wel met stijn bezig over zijn oude lip maar
    daar zat iets aan wat hem niet beviel waardoor hij eerst wil kijken of deze nog te herstellen is.
    (iets over een klein haarscheurtje ofzo ;) )

Zo een héél verhaal, maar toch een die duidlijk over Lippen gaan _O- _O- _O- .

Voor de rest alleen maar keigaaf dat setje , staat echt goed d:)b _/-\o_

7. Administrator

Aart,

die (voor-)lip komt NIET lager dan de officiële voorbumpert.
    Enige verschil is dat de flexibele rubber strip, die er standaard onder zit, eraf gehaald hoort te worden en deze 'vervangen' wordt door een Irmscher lip.
    Het vervelende van deze omwisseltruuk is dat de Irmscher bumpert uit hard kunststof bestaat en dus hoorbaar over een drempel heen schraapt/schampt.
    Dat doet jouw huidige bumpert dus ook... alleen hoor je het nu niet.
    Hangt ie nu een cm boven de grond, hangt ie met de Irmscher ook een cm boven de grond :)

:w Ruud

8. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Phoeeeeee hey Ruud ,
    Dat is duidelijk dan dus.... wacht ik rustig af wat Stijn zijn lip gaat doen, (ik heb even geen haast O-) )

9. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Klopt, maar je Irmscher lip steekt wel een dikke 5cm méér naar voren op diezelfde hoogte,
    dus bij het naderen van een drempel, en zéker bij het afrijden ervan scheelt hem dat wel in hoogte!

Je kan dat goed zien op de forum-banner bovenaan,
    De zwarte strip staat onder de bumper, in de 'lijn schuin naar achter' , waar de Irmscher echt als een kin naar voren steekt d:)b

Jacco

Ik heb er 's avonds op de meet nog echt wel een heel klein beetje 'jaloers' zitten naar kijken.
    DAMN het staat hem mooi.

Ik ben meer fan van jouw kofferlipje dan van McPlank, maar das persoonlijke smaak.

10. Administrator

Ieder zijn smaak, Stijn. Gelukkig wel anders reden we allemaal dezelfde auto :p

En v.w.b. de voor-lip: daar heb jij natuurlijk gelijk; hij steekt idd verder naar voren. Kortom, als er een drempel op doemt: GAS erop (zodat ie flink z'n neus op tilt) _O-

11. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Hmm mijn ervaring is toch wel anders :Y
    Weet niet hoe het met jullie benzine-modellen zit, maar mijn 2.5DTI is nose-heavy,
    en die veert dus wel deftig door de voorveren :S
    Terug naar 1e versnelling dus...

12. B-Buster

@ Aart: met de voorlip moet je wat meer oppassen en dus rustig over drempels e.d. rijden. Maarja, dat moest ik toch al, zeker nu er zo'n zwaar(der) 3.0 blok voorin hangt.

Ik heb toen de eerste laklaag erop zat eens uitgebreid getest in de wijk hier waar de meest asociaal hoge drempels te vinden zijn. Daarbij 1x de grond geraakt, omdat ik daar toch net iets te hard overheen ging / dat ding bij het afrijden wat uitgediept was waardoor de weg omlaag nog dieper werd dan normaal.

Heb nog een foto gemaakt bij een van die waardeloos hoge krengen:

Het lijkt op de foto mee te vallen, echter is dit er echt een van de categorie HOOG als je eroverheen moet.

De parkeerplaatsen bij m'n werk lopen wat omhoog, waardoor ik bij achteruit inparkeren met de neus nog wat verder richting straatniveau ga. Om de uitdaging nog groter te maken zit er ook nog een goot in de weg. Op het laagste punt ziet dat er zo uit:

Uiteindelijk vind ik het toch best meevallen met de beperkingen. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Inderdaad wat Stijn al zei, hij steekt wel wat meer naar voren. Dus zeker als je een wijk uitrijdt en zo'n stoep afmoet is het wel even oppassen. :p

Die rubberen strip hoeft er trouwens niet af. Bij mij zit die nog fijn op z'n plaats.

[/quote]

Haha, leuk om te lezen. Thnx :)

13. Sparfuchs

Sparfuchs Nieuw

Sieht elegant sportlich aus, gefällt mir richtig gut d:)b

14. B-Buster

Hah, danke ! :)

15. B-Buster

Ik zag dat ik hier weer aardig achterliep, dus e.e.a. is weer geupdate.

Binnenkort weer eens wat Todo's afwerken:

- Winterset velgen
    - Bose kabelboom
    - Comming home light module
    - Verlichting in voetenruimte interieur
    - Irmscher einddemper die al enkele maanden nieuw in doos klaar ligt :p

16. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Haha ! ik heb de 12e staan in mijn Agenda Jacco :w

Groetjes,

Sjors

17. B-Buster

En toen was het tijd voor de winterbanden.

Een paar posts hierboven stond hij al met Irmscher Twin Spokes. Dat was m'n 'oude' set die inmiddels verkocht is. Ik had ook nog een set nieuw in doos, daar nu de winterbanden omheen laten leggen.

Banden: Continental TS830P 235/45 17 V

18. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Kei mega über vet Jacco !! d:)b

19. Xedrah

Xedrah Nieuw

Zeer netjes idd! Mijn Vectra wil je nu niet zien met 15 inch zwart staal... :eek:

20. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Ziet er prima uit en rijdt met die sneeuw en andere prut ook zoveel beter.

Groet,

Walter

Deel Deze Pagina