Project Executive: Garagetopic

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 13 feb 2010.

  1. Vega

    Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Graag gedaan, zijn mijn gadgets nog ergens goed voor.
    Altijd een genoegdoening als het weer gaat werken.
     
  2. Jevv

    Jevv Nieuw

    Is dat een B2 ding? Want zo is een keer mijn accu leeggelopen (slechte accu trouwens wel)
     
  3. Vega

    Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Nee, ligt aan de uitvoering.
     
  4. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Nadat ik 2 weken terug weer eens m'n B2 mee dacht te nemen werd ik getrakteerd op een hoop geratel onder de motorkap. Aan de hand van een snel gemaakt filmpje dacht Ralph eerst aan de aircopomp, nadat ik zelf 's avonds nog eens goed had geluisterd vond ik dat het hoger zat dan de onderaan het blok hangende A/C pomp. Het leek van de waterpomp af te komen. Vorige week de multiriem even losgehaald en laten lopen, geluid weg. Die pomp wilde ik toch al wisselen aangezien het waarschijnlijk nog die was uit de fabriek, dus een verse besteld. Vandaag met Ruud bezig geweest en vervangen. Eerst de koelvloeistof afgetapt om te voorkomen dat er 6 liter uit zou komen zetten bij het loshalen van de pomp. 5,5 eruit gekregen, daarna de hele handel losgehaald.

    Op de operatietafel
    [​IMG]

    [​IMG]

    Oude eruit, alle schoepjes nog heel
    [​IMG]

    [​IMG]

    Nieuwe erin
    [​IMG]

    Alles weer dicht gebouwd, gestart en... daar was de vertrouwde sound weer. *O*

    Nu snel tijd maken om ook deze van PU bussen te voorzien.
     
  5. P.H.

    P.H. Nieuw

    je hebt het er maar druk mee ;)
     
  6. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Inderdaad. Meerdere Omega's, begin er niet aan. _O-
     
  7. Joep

    Joep Nieuw Donateur 2016

    Mooi opgelost weer Jacco. d:)b
     
  8. Joep

    Joep Nieuw Donateur 2016

    Jacco, vraagje. Jij hebt je kachelradiateur vervangen laatst en ik vroeg me af wat de aanleiding was? Koelvloeistofverlies? Of een kachel die niet warm wou worden oid? Ik verdenk de mijne ook van lekkage maar ben benieuwd of we dezelfde klachten hebben.

    Alvast bedankt.
     
  9. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Niet warm worden bij buitentemperaturen sub zero, lichte kvs lucht wanneer de verwarming aan stond en continue vettige ramen.

    Hij was inderdaad lek, al was dat nog in beginstadium. De winter was niet lang genoeg om er achter te komen en tussendoor ging ook de waterpomp stuk, maar we zijn naar mijn idee weer een stapje verder. Helemaal opgelost is m'n verwarmingsissue nog niet, maar ik weet nu waar ik het moet zoeken.
     
  10. Joep

    Joep Nieuw Donateur 2016

    Hm, moet ik het dus ergens anders zoeken. Geen van deze symptonen heb ik... 7(8)7
    Ik heb onduidelijk lichtelijk verlies van kvs... Zal er Ralph wel eens over bellen deze week.

    Bedankt kerel voor je vlugge reactie! d:)b
     
  11. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Afpersen en kijken of je een lek kunt vinden.
     
  12. Joep

    Joep Nieuw Donateur 2016

    Precies! En ook gelijk de compressie op de cilinders meten. Duimen maar...
     
  13. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Als je dat laatste doet zijn de bougies meteen aan vervanging toe. Daarna sluiten de ringen niet meer goed af aldus onze huisdokter.
     
  14. Ralph

    Ralph Nieuw Donateur 2016

    zeker na het eruit halen van de bougie niet terug zetten.
    de dicht ring is dan al plat gedrukt.
     
  15. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Dat dus. :)
     
  16. tonboy

    tonboy Nieuw Donateur 2016

    Sorry heren, maar dit klopt toch echt niet. Bougie's met afdichtingsringen kunnen gewoon meerdere malen ingedraaid worden zonder nadelig effect.
    Lees dit maar eens : http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/ ... MT026815W/
    Zelfs Bosch geeft tips voor tweede keer aandraaien van Bougie's met afdichtingsring, en dat is nog wel een Duitse fabrikant.
    Tja, als je inderdaad niet volgens de montage voorschriften van de fabrikant de bougie's monteert (dus zomaar vastzet met een bougiesleutel ipv 90 of 30 graden hoekverdraaiing), is het wachten op narigheid zoals niet los te krijgen bougie's of beschadiging van het draad in het gat.
     
  17. Ralph

    Ralph Nieuw Donateur 2016

    Klopt, TIPS.
    en lees je even beter is het dus niet een advies maar een tip.
     
  18. Administrator

    Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Ik ga morgen direct even mijn oude bougies eruit draaien om te kijken of de ringen nog wel goed zijn... :Y)

    Waar blijven die foto's van die PU's, kerel... ?!? :O
     
  19. tonboy

    tonboy Nieuw Donateur 2016

    Zucht. Nog beter lezen dan graag. In de praktijk worden bougies gewoon hergebruikt. Daar is niets op tegen, immers de meeste bougies zijn tegenwoordig longlife bougies. Hoe kan je ooit controleren of de bougies nog goed zijn ? Zoals jij het nu laat overkomen lijkt het alsof het een wegwerp artikel is. Eenmaal eruit gehaald kan je ze niet hergebruiken. En dat is niet correct. Motorenfabrikanten houden rekening met het feit dat bougies hergebruikt worden en Bosch geeft voorschriften, en geen tips, over de juiste manier van montage, bij nieuwe en bij hergebruikte bougies. Dat is wat in dit artkel aangehaald wordt.
     
  20. Administrator

    Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Je geeft altijd van die mooie voorzetjes, Ton _O-

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina