Project Executive: Garagetopic

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 13 feb 2010.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Net als van mijn Onyx zal ik hier ook een topic bijhouden met van begin tot (hopelijk pas over vele jaren) eind van alles dat ik met mijn B2 ga uitspoken.

Het begon allemaal op 23 december 2009 toen ik hem voor het eerst spotte op mobile.de. Er stond toen al een ritje naar een andere B2 op de planning enkele dagen later. Deze werd aan de route toegevoegd, waardoor er 2 zwarte B2's op de planning stonden: beiden van 2000, beiden zwart metallic, beiden met 8x.000km ervaring. De ene met beige lederen interieur en de ander met zwart leder en een schuifdak. Gezien mijn voorkeur voor een Omega met open dak werd de laatste als eerste bekeken.

Zo vertrok ik samen met Sjors op 28-12 naar Melle, Duitsland. Daar aangekomen was dit de eerste aanblik op mijn toekomstige Omega:

Met 2 paar zeer kritische ogen hebben we hem een kwartier lang geïnspecteerd, zeurpieten als we waren konden we niets vinden dat ons niet beviel. Sleutels gevraagd en gaan rijden. Op wat gezwabber van de ophanging voor na geen nadelige punten kunnen ontdekken. Naar mijn idee was deze dermate goed dat een andere Omega dit eigenlijk niet zou kunnen overtreffen qua optische staat en algehele indruk. Dat en het feit dat er die dag andere potentiële kopers zouden langskomen deden mij besluiten hem mee te nemen. Zo reed ik een half uur later met mijn nieuwe aanwinst het terrein af, op weg naar Nederland. De manier waarop dit is gebeurd laat ik maar even in het midden.

Onderweg was de eerste mijlpaal al na enkele kilometers bereikt:

Halverwege een korte tussenstop, zodat er ook wat teaser foto's gemaakt konden worden.

300 km verder weer op Nederlandse grond:

Eenmaal thuis de B2 op de oprit geplant. Een plaats waar hij zo zou blijken een behoorlijk aantal weken zou moeten bivakkeren

Op dat moment begon het gedonder dat invoeren heet. Iets dat normaliter helemaal niet zo spannend is en binnen 2 weken te doen zou kunnen zijn, ging door diverse redenen íets langer duren. Om te beginnen was daar Opel dealer Rombouts in Goirle, die mij zou voorzien van een [acro=Certificaat Van Overeenstemming]CVO[/acro]. Men presteerde het om eerst mij er hardnekkig van te proberen te overtuigen dat ik dat niet nodig zou hebben. Gaf al aan hoeveel verstand ze ervan hadden... Vervolgens werd er gepresteerd een CVO voor Export aan te vragen, terwijl ik hem daarvoor toch eerst zou moeten Importeren volgens mij. Om een lang verhaal kort te maken, na veel telefoontjes vanuit mijn kant was er na 2 weken nog niets gebeurd. Ik ben naar een andere Opel dealer gegaan, Lathouwers in Tilburg, waar men na een week voor mij het gewilde papiertje had geregeld.

Ondertussen was dit al weken de aanblik bij thuiskomst:

Toen was het 22 januari en ging het apparaat richting RDW keuring. Invoerkeuring laten doen zonder APK, daar mijn draagarmrubbers voor afkeur zouden zorgen. Ik mocht binnenrijden en men zou gaan kijken wat er op en aan zat i.v.m. de BPM naheffing. Ik was m'n auto nog niet uit of ik werd al verteld dat ik weer achteruit mocht omdat hij klaar was. Nou is de optielijst van een B2 Executive niet schrikwekkend lang, maar het enige dat hij heeft kúnnen zien is het schuifdak.

Nog net wat tijd genomen om een paar foto's te klikken in de keuringshal:

Toen richting douane. Daar bleek sinds 1 januari 2010 niet meer direct de BPM betaald te kunnen worden. Douane is tegenwoordig van de belastingdienst, welke een rekening toestuurt per e-mail. Dat dient betaald te worden waarna, na controle van betaling, het gewilde kentekenbewijs opgestuurd zou worden.

Oftewel, terug naar huis en weer wachten. Thuis nog even wat plaatjes geschoten samen met de B1:

25 januari was de rekening er (als ze geld kunnen krijgen schiet dat altijd wel op), het kentekenbewijs was er op 3 februari. 2 dagen later meteen de APK laten regelen met nieuwe draagarmrubbers, en we waren road legal.

Toen kon ik los. In de weken ervoor uiteraard niet stilgezeten en reeds de nodige mods verzameld. De eerst was iets dat ik altijd al heb geroepen te doen zodra ik een B2 zou kopen: donkere achterlichtunits. Zo geschiedde:

En toen was ik weer tevreden met de looks. :)

Update 13-03-2010
    Irmscher grille

Update 27-03-2010
    Eindstukjes uitlaat gepolijst:

Update 10-05-2010
    Inmiddels weer het e.e.a. veranderd:

Twinspokes voor de zomer

Ander stuur

Update 16-05-2010

Irmscher instaplijsten

Update 24-05-2010
    Voor de OOP meeting is er uiteraard in het diepste geheim nog wat geklust, wat resulteerde in:

- Andere velgen
    - Irmscher voorlip
    - Irmscher achterlip

Update 13-06-2010

Bose ingebouwd, met nog als todo de Soundprocessor achterin plaatsen. De kabelboom is nog iets te kort, dus even op zoek naar een extra stukje.

Aangepast:
    - 2015 ipv 2010
    - Kabelboom gelegd
    - Subwoofer in reservewiel i.p.v. de standaard subs in de hoedenplank (i.v.m. geen gaten onder de hoedenplank en bewezen succes van deze oplossing in m'n B1)
    - Twee "Bose" logootjes in de speaker roosters van de tweeters gemaakt

Update 10-07-2010

Remupgrade

Net als een aantal andere leden heb ik mijn remmen aangepast naar een set GTO klauwen, stalen remleidingen en andere remblokken.

Update 17-07-2010

Irmscher Sport Stars

De kans deed zich voor de laatste set Sport Stars (18", ET30) binnen te halen. Die wilde ik eigenlijk al maar kon ze eerder niet krijgen. Dus daar had ik de derde set wielen dit jaar...

Update 17-09-2010

Philips SilverVision lampjes voor + achter

(rechts nieuw, links oud)

Update 12-12-2010

Comming Home Lights module geïnstalleerd.

Update 18-12-2010

Webasto Standkachel

Update 12-03-2011

Irmscher einddemper

Update 16-04-2011

Irmscher stuur

Update 19-06-2011

US Lights

Update 07-04-2012

Interieur ombouw

>>> To Be Continued <<<​

2. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Nogmaals gefeliciteerd met je prachtige Omega d:)b . Ik heb hem afgelopen woensdag in real-life kunnen bewonderen en hij bleek toen nog mooier dan op de foto's.

Groet,

Walter

3. Belgje

Belgje Nieuw

Inderdaad een prachtige wagen Jacco .

Zoiets wens ik ook wel als volgende Omie ;-)

4. Xedrah

Xedrah Nieuw

Supernette wagen! Achterlichten staan hem zeer goed. Had standaard moeten zijn.

5. B-Buster

Bedankt voor de leuke reacties heren.

Mee eens wat betreft die donkere achterlichten, ik snap niet echt waarom ze naar wit zijn overgestapt. Dat staat i.c.m. lichtere kleuren ook prima, maar ik blijf de donkere versie mooier vinden.

6. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mooie auto, Jacco :Y
    Ik hoop haar morgen (of inmiddels is dat alweer vandaag) te mogen bewonderen.
    Ben benieuwd hoe deze 'aanvoelt' (maar ben er van overtuigd dat dat gewoon lekker, degelijk, ouderwets, Omega gevoel gaat worden).
    Kom maar op met die planning van upgrades :p

7. B-Buster

Ik zet zijn neus zometeen richting Tiel. ;)

Eerst nog even uitgraven..

8. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dan zet er maar een sneeuw-schuif op, want hier ligt niet minder sneeuw :(

9. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Klasse bak Jacco!

10. martijn_maja

martijn_maja Nieuw

nice ride jacco, en met de donkere achterlichten veeeeeeeeeeeeeeeel mooier in combi met de kleur.gr,martijn

11. B-Buster

En dan ben ik nog niet eens echt begonnen _O-

12. Niels

Niels Nieuw

Echt een hele mooie Omega!!!

13. Slurpy

Slurpy Nieuw

zeer mooie omega. :Y

14. B-Buster

Ik word er bijna verlegen van. :D

15. B-Buster

Toegevoegd aan de OP:

Update 10-05-2010
    Inmiddels weer het e.e.a. veranderd:

Twinspokes voor de zomer

Ander stuur

16. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Dat ziet er mooi uit man :Y ......ook die CID ziet er mooi uit! O-) O-) _O-

17. B-Buster

Jammer alleen dat déze CID niet zo best is :p

18. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Kijk uit hé dat je deze dan niet over doet aan mij! :X

19. B-Buster

Haha. Komt goed.

20. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Vind die Twin spoke's écht kei goed staan onder je B2 !!

Deel Deze Pagina