Project Executive: Bose

Discussie in 'De B2 V6 Executive' gestart door B-Buster, 20 jun 2010.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Hoe Executive mijn Omega ook was, Bose had 'ie niet. Aangezien ik er al een behoorlijke tijd mee rondreed in mijn Onyx was dat geen grap om ineens terug te gaan naar de normale audio. Dat is voor een auto helemaal geen treurig systeem, maar eenmaal Bose geluid gewend ben je meteen verpest. Daarmee wil ik ook weer niet zeggen dat zo'n Bose set heilig is, er is beter te krijgen, maar voor een auto vind ik dit wel een verdraaid goed geluid.

Anyway anyhow, zo'n setje kwam er. Ik had het over kunnen zetten uit mijn andere Omega, maar kwam een complete set met 2015 tegen. Aangezien ik ook nog een Telematica unit wilde hebben konden hier 2 vliegen in 1 klap geslagen worden. Dus de hele handel nog maar een keer erbij gekocht.

Vorige week samen met Sjors tijd gevonden de ombouw te doen.

De todo's:

- 2013 eruit, 2015 erin
    - Standaard dashboard kastje eruit, Dashboardkastje met Telematica unit erin
    - Standaard speakers eruit, Bose speakers erin
    - Bose kabelboom aanpassen op de Telematica en in de auto leggen
    - Bose Subwoofer in het reservewiel (wederom i.v.m. geen gaten in de hoedenplank, en die sub in het reservewiel beviel toch wel errug goed :+ )

Terwijl ik de speakers heb vervangen heeft Sjors zich bezig gehouden met het kabelwerk, en mij bijgestaan bij enkele zuchtmomenten _O-

Goed, fotoverslag dan maar. :p

2013 eruit (verhuisd binnenkort naar Yoyo) Hier nog met glanzend houtpaneeltje

Deurpaneel eraf, originele speakert eruit

Lege middenconsole

Herrie by Bose

Stekker voor de Telematica unit, door Sjors vakkundig in de kabelboom verwerkt met nog enige telefonische bijstand van Vega (waar waren die kabeltjes ook alweer voor _O- ) Peter bedankt.

En kabeltjes had hij genoeg om mee te spelen

En meer kabeltjes...

De Bose kabelboom

Hier op zijn plaats gelegd

Telematica

En toen was het allemaal weer 1 geheel, nu met mat houten paneeltjes

Nog een kleine mod die ik bedacht had

Van die logo's heb ik meer lol dan wanneer ze op de roostertjes voor de hoedenplank zitten. Nu zie ik ze tenminste.

Deel 2 gaat nog inhouden de radio en display zien te koppelen, het spul piept en knippert dus nog weinig lol aan te beleven. En er moet nog wat aan de kabelboom geknutseld worden zodat de Bose Soundprocessor in de kofferbak gehangen kan worden. Die is nu op zeer creatieve wijze tegen de achterbank aan gebeund. >:)

2. omegaboy36

omegaboy36 Nieuw

vet hoor moet de mijne binnenkort ook gaan doen ga je er nog een how to van maken ivm de kabels aan elkaar maken??
    gr michel

3. B-Buster

Het kabelwerk is Sjors zijn domein. Maar wellicht is er al iets beschikbaar aangezien er al een aantal mij zijn voorgegaan. Peter (Vega) bijvoorbeeld.

Overigens is het, als je geen telematica inbouwt, normaal gesproken vrijwel plug & play als je een complete set hebt. In mijn geval miste er een stuk kabel + stekker, vandaar dat er hier nog wat creativiteit nodig was.

4. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Super aanpassing! Ook erg mooi hoe de electro zo goed en netjes afgewerkt is. Hulde!

En dat bose opschrift op de kapjes ziet er subliem uit! Da's iets wat ik bij de mijne ook nog wel wil doen. Nice touch! _/-\o_

De Bose set is wat mij betreft wél bijna heilig 7(8)7 Ik heb al redelijk wat auto's gereden met behoorlijk wat geluidsinstallatie's, heb zelf ook nog wel een audio-tiq, en mijn auto's hebben altijd ook vrij nette audiosystemen gehad. Geen boom-boom met dikke boomboxen e.d. , maar wel krachtig,diep geluid met een mooie bas. Alpine en Pioneer zijn me altijd het beste bevallen, waarvan ik de laatste ook een flinke set gehad heb met een 2 din scherm voorzien van ALLES (Pioneer HD1BT) met composet,versterker,speakerset enz. Maar de sounds van het bose-systeem van de Omega heeft iets "extra's". Wellicht komt het door het feit dat het systeem specifiek voor die auto ontwikkeld is, uit 1 systeem bestaat dat op elkaar afgestemd is en geen losse eenheden die samengevoegd zijn, maar de kenmerkende kwaliteit van Bose spreekt ook voor zich. Bij mij komt er i.i.g. NIKS anders in!! d:)b

Zijn die speakers overigens nog gewoon "na" te bestellen? Lijkt me niet dat er nog nooit een aantal gesneuveld zijn.

5. B-Buster

De credits daarvoor komen geheel op het conto van Sjors. Dat soort werk laat ik graag aan hem over, dan komt het gegarandeerd goed en in zo origineel mogelijke staat. d:)b

Dank je. Ik vond het zelf ook wel een leuke vinding. :)

De audioprocessor 'weet' wat een speaker aankan, en zal daar dus in principe ook niet overheen gaan. Dat is inderdaad het mooie van het op de auto afgestemde systeem. Of die speakers los te krijgen zijn... geen idee eigenlijk. Waarschijnlijk wel.

Voor mij is dit overigens ook bijna heilig hoor. Ik hoef niets anders dan dit. Feit is dat het beter kan, maar zoals ik al zei, voor een audio set in een auto is dit al heel erg goed. :)

6. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Sjors is idd de kabelkoning (hmmm, binnenkort maar eens zijn onderschrift aanpassen _O- )
    Maar ik heb vandaag, in levende lijve, mogen aanschouwen dat het geheel er weer uitziet alsof het zo uit de fabriek komt rollen.
    (Je mag je Omi wel eens wassen, Jacco... fieserick :+ )

Enne: Bose FTW ! :Y _/-\o_

7. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Oeps Jacco,
    Ik je net een berichtje gestuurd en zag dat het hier online stond.
    Ziet er weer goed uit en zeker (ook al is het maar Klein) dat Bose logo op je tweeters d:)b

Ik sta er steeds weer verbaasd als ik zie dat sjors weer eens tekeer gaat (alle ingewanden komen dan uit de Omega in vorm van Spaghetti) :F
    Voor de rest kan ik niet mee lullen over Bose klanken, maar dat kom ook wel een keer. :9~

Hier staan eerst andere dingen boven aan de wachtlijst. (maar geduld is een schone zaak :X )

;)
    Aart

8. B-Buster

Stond op de planning na de GTS, alleen dachten de weergoden daar heel anders over.

Plus, ik werd afgeleid door 2 figuren die met duistere bedoelingen een Omega achter die van mij parkeerden. Sommige mensen schamen zich nergens voor.

Jaja, opletten Aart!

Hehe, dat is best een succes idd. :)

Alles op zijn tijd. Als ik straks klaar ben en van gekkigheid niet meer weet wat ik moet modden heb jij nog wat leuke vooruitzichten. :Y

9. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Degelijk maatwerk d:)b

Ook de logo-toch is heel leuk bedacht!

10. B-Buster

Updeet: vandaag er nog even mee langs de VOD geweest. Alles is nu aan elkaar gekoppeld, dus geen irritant gepiep meer. Nu afwachten tot Vodafone m'n nieuwe SIM kaartjes afgestuurd heeft voor de laatste test of alles werkt. :p

11. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Je kunt alvast de alarm-diensten bellen.

"Hallo, u spreekt met 1-1-2, waar kan ik u mee van dienst zijn ?"

"Hallo, met Jacco... kunt u mij goed verstaan ?"

"Ja hoor, ik versta u uitstekend. Met welke hulpdienst kan ik u doorverbinden ?"

"Nou ja, met niemand eigenlijk... ik wilde alleen even weten of mijn telefoon het goed doet..."

"..... |:( "

"Hallo... ?"

"Ja hallo, met 1-1-2, bent u daar nog ?"

"Ja, ik ben er nog... u kunt mij nog steeds goed verstaan ?"

"Ja, ik kan u nog steeds verstaan... ik heb wat hulpdiensten uw kant op gestuurd..."

"Hulpdiensten ?? Maar daar bel ik niet voor... ik belde om..."

"Meneer, ik ga NU de verbinding verbreken !"

TAAAAA TUUUU TAAAA TUUUU

"Ah, en ik hoor dat de hulpdiensten bij u zijn gearriveerd... _O- "

*klik*

Ik zie het al helemaal voor me... :Y :F _O-

12. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

_O- _O- _O-

13. B-Buster

Die SOS knop heeft inderdaad al een paar keer verleidelijk naar me gekeken, misschien toch eens... :+

14. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Jacco bedankt ! héél graag gedaan het was ene kei gezellige en we zijn goed productief geweest d:)b

Dankje Dennis !!

De Bose High-Performance Speakers zijn nog gewoon bij de Opel dealer te bestellen ! Niels kocht zijn Omega met een missende lagen tonen woofer ! deze heeft hij ook nieuw na besteld :) maar ze zijn niet goedkoop.

Het Bose High performance audio systeem vind ik ook werelds ! een mens went aan dingen.. maar dat audio systeem blijft mij keer op keer weer beïndrukken ! iedere keer als ik een goed nummer wat harder opzet of een cd geniet ik er weer van ! het is speciaal door Bose in de Omega met computers berekend en helemaal afgestemd op het interieur, op die manier kan je dat zelf "bijna' niet..

Ik denk dat je dit dan ook wel leuk vind even te bekijken:

<a class="postlink" href="http://www.bose.nl/NL/nl/Images/Opel_Omega%20EN_tcm55-28809.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bose.nl/NL/nl/Images/Opel_Om ... -28809.pdf</a>

Groetjes,
    Sjors

15. omegaboy36

omegaboy36 Nieuw

vraagje
    moet ik de kabels verlengen of heb je genoeg kabel aan de kabelboom zitten om het aan mekaar te maken
    gr michel

16. B-Buster

De kabelboom is opgedeeld in 2 stukken: een dat loopt van de radio naar het rechter deel van de voetenruimte @ passagierskant, het tweede deel loopt van daar naar de kofferbak (naar de Soundprocessor).

Heb je dat eerste stuk niet, dan kan je de kabels wel doorsolderen, maar dan kom je achterin een stukje tekort. Die kan je met de juiste kabels weer verlengen.

17. Niels

Niels Nieuw

Ziet er weer super uit!! Super mod!

Sjors maakt alles nog mooier en beter als origineel!!
    Die Bose logo's is zeker ook een leuke mod!!

Maar als ze op de hoedenplank zitten zie je ze ook hoor!!
    Ze weerspiegelen in de achterruit, en je ziet ze dus in je binnenspiegel
    weer zoals ze horen!!
    En tijdens het tanken sta ik er ook altijd naar te kijken....

Groeten,

Niels

18. B-Buster

Thnx! En helemaal waar, Sjors regelt het altijd zodanig dat het beter wordt dan origineel (al vind 'ie dat misschien weer minder, dan is het niet zoals het origineel :p )

@ Bose logotjes: Ik heb m'n rollo fulltime omhoog, dus ik krijg er dan weer wat minder van mee.

Achja, misschien regel ik nog wel een keertje andere covers en maak ik die op de hoedenplank vast. :)

19. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Ebay heeft alweer een order meer.... :w

20. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Bedankt O-)

Ja dat heb ik ook ! altijd (heb mijn gordijn ook wel eens open) dan zie je ze idd leuk in de achterruit terug, en idem met tanken, gister ochtend nog *O*

Een beetje wel ja 7(8)7

Groetjes,
    Sjors

Deel Deze Pagina