Omega B2 Caravan 2.5 automaat

Discussie in 'Milord's Opel liefde' gestart door Milord, 25 mrt 2013.

  1. Milord

    Milord Nieuw

    Ziezo, een tweede topic in mijn garage:

    Dit zal echter een korte topic worden, ik heb deze omega namelijk voor een prijsje kunnen overkopen van iemand, echter zijn er electrische problemen (krukassensor & LMM) mee waardoor hij niet meer starten wil. In België is het zo dat een zware oude diesel amper te betalen is om terug op de baan te krijgen (eenmalige inschrijvingstaks zit rond de 1200 euro als ik me niet vergis) en bovendien heeft de auto ook 2 nieuwe koplampen en een nieuwe voorbumper en dergelijke nodig. Al bij al teveel kosten voor mij om deze nog te redden, bovendien helemaal niet interessant financieel gezien om erin te gaan rondrijden.

    Waarom heb ik deze Omega dan wel gekocht?
    Het is een full option, zwart leder interieur, executive spulletjes, bose, automatisch dimmende middenspiegel, irmscher grilletje, radio met ingebouwde GPS,...
    Kortom, ik heb voor ene prikje alle onderdelen die ik ooit wou bemachtigen voor mijn eigen omega kunnen kopen.

    Dus nu zal ik alle onderdelen eruit moeten halen, bovendien ben ik van zin om alles wat ook maar vaagweg bruikbaar is bij te houden "voor het geval dat..."
    In een later stadium (als ik meer tijd heb) zal ik dan alles stuk voor stuk beginnen ombouwen naar mijn eigen Omega.
     
  2. jacques

    jacques Nieuw Donateur 2016

    fotooooooooooos
     
  3. Milord

    Milord Nieuw

    beetje laat, maar hier zijn de foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    inmiddels is:

    het volledige interieur gesloopt, enkel de deuren (die ik er in z'n geheel zal afnemen) en het kofferdeksel en het dakraam zitten nog vast, verder is ie binnenin helemaal leeg
    kabelboom is er helemaal uit (sjonge wat een klus!)
    in het motorcompartiment is zo goed als alles wat 'aanbouw' is en niet vastzit op de blok zelf los (enkel de hoofdremcylinder nog niet)
    en dit alles op 1 dagje van 8u 's morgens tot 21u 's avonds in m'n eentje (enkel voor de dakhemel heeft m'n vader 10 minuten geholpen)
    qua interieur is alles "gered' buiten de kachel en de luchtbuizen, die heb ik maar weg gegooid.

    was wel een héél interessante klus om te weten hoe alles in elkaar zit en dergelijke, maar sjonge, oudere auto's zijn toch een pak makkelijker qua opbouw!

    wat me nu nog te doen staat:
    voorste ophanging demonteren
    auto laten zakken tot de motor op de grond ligt, dan de wieg lossen
    auto over de motor heen tillen zodat de motor en de boite vrij liggen
    dakraam
    deuren & kofferdeksel
    achterste ophanging & aandrijving
    lege kas op de aanhangwagen en richting ijzerboer.

    half dagje werk?
     
  4. Illuminat0r

    Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

    Succes met de stockage hiervan.
    Ik spreek uit ervaring _O-
     
  5. jacques

    jacques Nieuw Donateur 2016

    zonde van het schuifdak<br /><br />-- 09 apr 2013 20:56 --<br /><br />[hoi Willem, mooie station die je daar uit elkaar gaat halen eigenlijk zonde is een mooie kleur, maar even een vraag is het mogelijk dat je eens foto s maakt van het schuifdak aan de binnenkant en als de hemel er af is ben eigenlijk benieuwd hoe zoiets gemonteerd zit en of het over is te zetten in een andere door een goede carroseriebouwer
     
  6. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Je kunt het schuifdak niet omzetten naar een auto zonder die voorbereiding. De dakconstructie daarvan is anders, je moet door de verstevigingsconstructie als je het achteraf gaat inbouwen. Ik heb eens bij een Webasto inbouwer geïnformeerd. De eigenaar had zelf toevallig een Omega en raadde het me stellig af. Hij had een aftermarket Webasto dak gemonteerd, dat paste wel in de constructie.
     
  7. Milord

    Milord Nieuw

    ziezo, vandaag weer een stukje van de omega kwijtgespeeld, waarvoor dank Stijn!

    Sfeerfotootje!
    [​IMG]

    en dan komen de vraagjes:
    Hier zie je de aansluiting van de park pilot, iemand enig idee of deze zwart/witte kabel gewoon een plus is die afgetakt is? Of is dit specifiek een kabeltje van een achteruitrijlicht?
    [​IMG]

    Deze stekker heb ik van onder de achterbank gehaald, blijkt iets van de Bose installatie te zijn, waar moet ie normaal in zitten?
    + ben ik juist als ik denk dat de Bose installatie niet (correct) aangesloten was als deze stekker nergens in zat?
    [​IMG]

    Zelfde vraag over deze stekker, die kwam van de woofer als ik me goed herinner, lag ook gewoon onder de achterbank niks te doen...
    [​IMG]

    Dit is de aansluiting van de Parrot, iemand hier ervaring mee? Hoe krijg ik dit los van de rest? Weet iemand misschien ook waarin de linkse stekker hoorde te zitten? (Ik ben er een kaartje vergeten aan maken)
    [​IMG]

    Deze stekker zijn van de passagierszetel, Stijn wist me daarstraks te vertellen dat de bekabeling van de zetelverwarming/memory wel voorzien was in het dash maar niet noodzakelijk tot aan de zetels, toch zie ik geen verschil in de stekker die hier afgebeeld is en degene die in mijn omega in de zetel ingeplugged zit, iemand hiervoor een verklaring?
    [​IMG]
     
  8. Vega

    Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Dit is pure draadjes porno. _O-

    Die zwart/wit is het achteruitrijsignaal voor de achteruitrijlichten, deze stuurt 12V naar de ParkPilot.

    Ja is voor Bose ligt onder de achterbank komt van de soundprocessor af die rechtsachter zit, die gaat naar de subwoofer die linksachter zit.

    Deze gaat vanaf onder de achterbank (kabel hierboven) verder naar de subwoofer.

    Dat is de VDA stekker die misbruikt is, daar kan je gewoon een mooie contrakabel voor kopen en dan is het P&P. O+In ieder geval hebben ze niet de stekker af geknipt.
    Deze VDA stekker zit bij de A stijl ter hoogte van het dashboardkastje.

    In deze auto zat leer dus ook stoelverwarming of dat in jouw auto zit geen idee, kan je makkelijk controleren door bij jouw de grote zwarte stekker te bekijken, zijn alle aansluitingen bezet dan is het voorbereid.

    Aan de rechterkant heb je geen memory, dus die ga je niet vinden daar.
    Stoelverwarming zit aan de zwarte grote stekker, kleuren zwart en bruin voor de spanning en voor de aansturing zwart/blauw plus zwart/geel.
    De kleine gele is voor de zijairbag.
    De kleine grijze voor de gordelspanner.
    De grote gele is voor de seat occupy sensor en childseat detection.

    :w<br /><br />-- 28 apr 2013 01:38 --<br /><br />
    Ja waar blijven die foto's eigenlijk.
     
  9. carenbar

    carenbar Nieuw Donateur 2016

    hé peet, proef ik hier een mod :X
     
  10. Milord

    Milord Nieuw

    Hey Peter,

    alvast héél erg bedankt, zeer nuttige informatie heb je daar! Ik zal dus kabeltjes moeten tellen bij mijn zetels & bij de kabelboom die ik hier heb liggen, normaal probeer ik hem vanavond zo ver mogelijk uiteen te hebben zodat ik alle nodige stukken overhoud!


    Ivm het dakraam, dit is achteraf zeker NIET in te bouwen, hoe goed je carrossier ook moge zijn!
    Ik heb helaas ook niet meer de tijd genomen om hiervan foto's te maken, m'n vader had dit dakraam al gedemonteerd toen ik er niet bij was...
    Ik ben er echter vast van overtuigd dat het dakraam zelf (dus niet de bekabeling & de electromotor) vrij universeel is binnen het opel gamma, dus eentje van een Vectra A, vectra B, Zafira A, Astra F, Astra H, Kadett E,... is allemaal hetzelfde qua opbouw, enkel het motortje verschilt.
    Nogmaals sorry dat ik er geen foto's meer van gemaakt heb, maar overbouwen is sowieso géén optie lijkt me!
     
  11. Vega

    Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Alles is over te bouwen. En bij mij weet je het maar nooit.

    Ging mij meer hoe de constructie van het dak was waar het schuifdak zit.
     
  12. B-Buster

    B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    Ben ik al eens mee bezig geweest.

    Dakraam is niet om te zetten zonder je constructie te verzwakken. Webasto heeft er wel een mooi aftermarket dak voor.
     
  13. jacques

    jacques Nieuw Donateur 2016

    ja meer dan 2000,00 euro heb al eens geinformeerd, ik had het idee om het schuifdak wat bij berry in de station zat ook van webasto over te zetten maar bij geen een webasto werkplaats
    wilde ze het doen zeer jammer want het was op zich net een origineel zelfs de glasplaat schoof onder het dak
     

Deel Deze Pagina