Omega B2 Caravan 2.0 DTI 16V

Discussie in 'Milord's Opel liefde' gestart door Milord, 20 mei 2012.

1. tonboy

tonboy Nieuw Donateur 2016

Die kleur doet mij denken aan een speelgoed auto, zo'n Hotwheels. Het spijt mij maar ik vind het geen gezicht.

2. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Nee hoor, wij hebben niets met wielen ... :b

Weet dat je Omega nu in het donker ook compleet niet meer zichtbaar is zonder parkeerlicht.
    Er zit niets reflector in de lichtunits jammer genoeg.

Had ook eerst geen reflectoren geplaatst op de Irmscher, maar afkeur gehad.
    En ze hebben op de keuring met 2 man vriendelijk moeite gedaan om het goedgekeurd te krijgen door te zoeken naar reflectoren in de achterlichtunits...

3. Milord

Milord Nieuw

Dat niet iedereen het super vindt had ik wel verwacht, hoeft voor mij ook helemaal niet.

Stijn, Ik ben mij er zeer van bewust dat dit voor de keuring iig niet toegelaten is, en dat mijn auto in het donker niet zo fel meer opvalt. Echter rij ik altijd met m'n lichten aan, en parkeer ik steeds braaf met het parkeerlicht. Bovendien is ons Belgisch wegennet zichtbaar vanuit de ruimte... Ik parkeer eigenlijk bijna nooit 's nachts langs een baan, probeer de auto altijd veilig ergens achter/in weg te zetten, en als we naar de stad gaan neem ik steevast de astra van m'n vriendin, is qua parkeren toch net iets handiger en steekt iets minder nauw aangezien ze 'm zelf ook al wel eens ergens tegen parkeert...

Eerst was de bedoeling ook om het maar in 1 laag te spuiten, zodat de reflector nog wel iets gaf bij fel licht, maar dat trok nergens op dus heb ik ze toch maar correct gespoten.
    Misschien plaats ik op termijn wel 2 witte reflectoren achter de achterruit, want waar ze nu zitten stoort het mij echt enorm.

4. Milord

Milord Nieuw

Zo,

weer een tijdje geleden, niet zo heel veel aan de auto gebeurd.
    Inmiddels zitten er eindelijk correcte draagarmen onder en is dit door de VOD op een mooie manier afgehandeld.

Dan eventjes pech gehad en een 'nieuwe' voorruit moeten laten plaatsen, waarvoor nogmaals dank aan Berry & zijn maatje!

Vorige week ook de koppelingssensor vervangen, deed al een tijdje af en toe lastig maar de laatste week liet hij de auto ook in noodloop vliegen waardoor ik hem toch echt moest vernieuwen.

Heb besloten om verder niet al teveel meer aan de auto te doen.
    Bose & GPS zullen dus zeker niet in de auto komen (nogmaals dank voor je voorstel Peter, maar de plannen zijn dus wat gewijzigd). Ik twijfelde een tijdje terug al of ik er nog mee zou doorgaan, maar nu is het zo dat ik waarschijnlijk een bedrijfswagen erbij zal krijgen waardoor de Omega niet zo heel veel meer gebruikt zal worden.

Geen paniek, wegdoen ga ik hem zeker niet!

Een (kleine) mod die ik wel nog wil uitvoeren (omdat ik 'm toch al heb liggen) is een zelfdimmende middenspiegel.
    Berry sprak me ervan dat je deze gewoon met een plusje en een minnetje kan doen werken, maar weet iemand op welke kabel juist ik dat plusje en het minnetje moet aansluiten?

5. Milord

Milord Nieuw

Zo, even een update (downdate)

Aan deze Omega zal niets meer veranderd of gemod worden.
    De wagen zal vanaf nu alleen nog regulier onderhoud krijgen en zijn 14 daagse wasbeurt.

Reden hiervoor is dat ik afgelopen donderdag samen met m'n vriendin een huis gekocht heb waar ook een hoop werk aan is.
    Een mens moet prioriteiten stellen.

Daarenboven heb ik enkele weken geleden na 4jaar administratief gezwoeg eindelijk de originele documenten van mijn Opel Kadett C1 Caravan mogen ontvangen (auto had geen énkel origineel document meer). Ik zou op die manier liever m'n tijd in het restaureren van deze oldtimer steken als in het modden van m'n Omega.

Bovendien is in mijn ogen de Omega "af".

6. Slurpy

Slurpy Nieuw

Veel succes met de woonst.
    Blijft nog steeds de beste investering. d:)b

7. tonboy

tonboy Nieuw Donateur 2016

Gefeliciteerd met de aankoop, een grote stap !
    En hoop dat je nog veel plezier mag beleven aan je Omega en dat we je regelmatig op een meeting mogen zien.

8. richard66

richard66 Nieuw

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woonst d:)b

Gr Richard. :b

9. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Leuk nieuws Willem, veel plezier met je woning!

10. Milord

Milord Nieuw

Dit topic mag helaas toe,
    de verbouwingen heeft hij magnifiek doorstaan (het huis is nu ook helemaal af)
    helaas is de turbo angstaanjagend beginnen fluiten vorige week en ik (en de VOD) gokken dat het een kwestie van enkele 1000km is voor hij het begeeft.
    Nieuwe plaatsen kost om en bij de 2000euro dus dat ga ik ook niet meer doen.

Kort gezegd eindigt het hier voor deze omega. ik heb er ongeveer 145.000km mee gereden om 3jaar en 7 maanden tijd. Altijd graag mee gereden, en ik zou 'm ook opnieuw kopen moest de situatie zich voordoen.

Echter is diesel door wat politiek getouwtrek in BE plots niet meer zo interessant en rij ik sinds de verhuis eigenlijk niet zo gek veel kilometers meer (carpoolen en dichter bij werk wonen helpt :))

Keuze is daarom gevallen op een iets modernere Saab 9-5 van bj 2006-2008 met de fantastische 2.3 liter turbobenzine. Is altijd al een droomwagen geweest voor mij, heeft een prachtig design en een zeer sterke techniek en voor mij is de tijd nu rijp om hierop over te schakelen.

Woensdag ga ik naar eentje kijken in Duitsland.

PS: moest iemand interesse hebben in de omega, zij het om te repareren of voor de onderdelen, voor een acceptabel bod is hij te koop, anders wordt het export. Ik heb ook nog tal van omega-onderdelen liggen op zolder die ik er graag gratis bij geef indien iemand van het OOP hem zou overnemen!

11. lowflyer

lowflyer Nieuw

Jammer dat hij aan zijn einde is gekomen. Maar toch wel een waardige opvolger. Veel succes ermee d:)b

12. richard66

richard66 Nieuw

Idd jammer dat ze zo aan haar einde komt.

veel succes met de saab.

gr Richard.

Deel Deze Pagina