Omega B2 2.5 V6 Executive

Discussie in 'Dennis zijn Omega-B2' gestart door Omega-B2, 22 jun 2010.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Hmm oké, zet er ander een "Smilie" o.i.d. bij, dat kan een zelfde soort text echt een hele andere draai geven :) even goede vrienden.

Juist ! daarom verbaasde ik mij er over ! dat jij ook niet direct een nieuwe genomen had.

But point taken ;)

Groetss,
    Sjors

2. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Gisteren en vandaag de auto weer eens onder handen genomen. Linksvoor, rechtsvoor en achteren opgekrikt zodat ik de zoute zooi er weer eens goed onderuit kon spoelen(uiteraard niet met de hoge druk; want volgens mij blaas ik die zoute zooi dan nèt overal de naden in), de wielkasten allemaal schoon gemaakt, binnenkant van de spatbordranden aan de achterzijde, en uiteraard de auto weer eens flink gewassen. Vandaag de ruiten van de buiten en binnenkant gedaan, even uitgezogen, en de rubbers opnieuw ingespoten met rubber care. Koelvloeistof is nog op peil, kleppendeksels lekken geen druppel, en de motor draait als een zonnetje. Super dus *O*

Originele rubberen matten van Opel voor de Omega zijn overigens wel een aanfluiting heb ik al gemerkt. Voor vuil e.d. van je mooie stoffen matten of vloerbedekking af te houden zijn ze ideaal, maar omdat ze geen opstaande randen hebben smelt in de winter de sneeuw, die je meeneemt als je instapt, en loopt het zo tussen je mat en vloerbedekking in. Resultaat: hele natte plek in de vloerbedekking. En als je geluk hebt is het alleen de vloerbedekking, en niet het isolatiemateriaal eronder. Want in het laatste geval kun je dus alles eronderuit gaan trekken. Ik heb dus nu alvast preventief gewoon een stuk krant eronder gelegd, wat eventuele vocht wat erlangs loopt, meteen opvangt; zodat het niet in mijn vloerbedekking trekt.

3. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

4. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Meen je dat ?! dat is écht slecht !! dacht er nog aan een set te kopen.. ik weet niet of je het je kan herinneren, maar ik had begin vorig jaar een A1 automaat erbij gekocht (voor onderdelen) in deze Omega lag een rubberen mat van een Audi :r echter past deze redelijk, en houd ze kei goed het smeltwater op ! door de wafel vorm en de kleine vakjes blijft het er goed op/in liggen en verdampt het op gegeven moment ! deze ligt nu in mijn Omega A waar ik dagelijks mee rij..

5. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Enorme tijd rustig geweest, maar ik ben ENORM druk geweest.(ook mede door cursussen e.d. op mijn werk). In de tussentijd heeft mijn Omega nog een kleine beschadiging erbij gekregen r.a. door een ezel die niet kon inparkeren en die ook nog eens is weggereden. Auto lijkt me niet gegund te zijn.... :N

Goede nieuws is wel dat hij over 2 weken geheel gemaakt wordt, dus dan wordt de hele flank r.a. gespoten, achterbumper gespoten, nieuwe voorbumper gespoten en spatbord r.v. gespoten. Moet alleen kijken of het financieel lukt om de bumperlip en de roosters + mistlampen dan ook meteen besteld en gemonteerd te hebben. Want dit kost alweer een mooie cent tezamen.... _O-

Volgende week eerst een weekje vakantie met wat vrienden(Center parcs in Drenthe -> dikke 200 km heen en 200 terug; dus dan wordt de Omega weer even uitgelaten). De week daarna wordt hij gemaakt, en mocht hij dan op tijd klaar zijn, kom ik misschien ook nog eventjes naar de meeting.

6. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik vroeg me al af waar je uithing. :p

Mooi dat herstel in zicht is. Hopelijk daarna vooral van het resultaat genieten.

Het zou erg leuk zijn als je bij de meeting aanwezig kan zijn. Let us know. :)

7. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Yep, zoals aan mijn aanwezigheid te merken is; heb ik het stervensdruk. Maar de Omega is in de tussentijd niet vergeten hoor! Door een ezel van een verkoper, is wel de schade nog niet gemaakt. De afspraak was gemaakt voor een Irmscher onderlip(voorbumper), maar de verkoper verkocht hem op het laatste moment aan iemand anders die 10 euro meer gaf. Ik had er nog wel 50 euro opgedaan als het moest, maar niet op die manier. Dus eventjes verder zoeken, en dan kan alles gemaakt+ gespoten worden. Enigste ontbrekende is nog die lip.

Technisch gezien is er uiteraard wel weer e.e.a. gebeurd. Net vorige week nieuwe schijven+blokken+sensoren gekocht. Die waren inclusief korting alsnog een kleine 300 euro... Einde van de maand komen er nieuwe zomerbanden onder(waarschijnlijk Bridgestones),en mijn winterbanden liggen nu alweer mooi in de opslag(uiteraard pas na een grondige poetsbeurt). Heb ook de rubbers voor de draagarmen en de hulpstuurarm liggen, maar wegens tijdgebrek allemaal nog niet kunnen monteren.... Hoop dus dat daar binnen een korte tijd verandering in komt. Eind van de maand ook even gauw (goed :p )keuren, want voor eind Juni moet hij gekeurd zijn. En zoals iedereen wellicht weet, kun je 2 maanden van tevoren keuren, en dan wordt de datum gewoon met 1 jaar verlengd. Dus als ik hem nu keur, wordt het gewoon tot Juni volgend jaar verlengd. Om mijn drukke schema nog drukker te maken ga ik begin mei ook nog op vakantie 8)7

Anyway, ga toch weer proberen wat vaker hier op het forum te zijn; en zeker dit jaar bij 1 of meerdere meetings te zijn. Wil nu wel eens het gezicht aan de wagens koppelen(of andersom :) ).

Grappig ook hoe iedereen meteen warm loopt voor die wegliggingsset(veren+schokdempers) van Irmscher die onder de mijne zit. Volgens mij heb ik die set nu al meer dan 25x kunnen verkopen, in de tijd dat ik de auto heb. En voor flinke bedragen ook nog... In Juni is de auto ook een jaar in mijn bezit, en momenteel heb ik er al dik 12.000 km in gereden(op 10 maand tijd dus). En het is echt met stip 1 van de beste/betere auto's die ik gehad heb. Kost wat; maar dan heb je ook wat *O*

8. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Gaaf man ! goed bezig !! d:)b

9. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

En "i'm back!!!". De afgelopen maanden ben ik tegelijkertijd erg veel, en erg weinig met de Omega bezig geweest. Erg veel in de zin van (preventief) onderhoud, reparaties en poetsen/waxen/wassen enz, erg weinig in de zin dat ik weinig "Omega-gerelateerde" dingen gedaan heb; lees: meetings/bijeenkomsten/forums/enz. Ik zal dit topic in de komende dagen zsm updaten, maar om eventjes een zeer snelle "overview" te geven; de auto is voorzien van 4 nieuwe 17" Bridgestone bandjes. Adviesprijs per stuk? 222,50 euro. Yep; ik heb behoorlijk diep in de buidel getast voor 4 nieuwe bandjes; zelfs mèt korting was het nog een enorme duit. De wegligging van de Omega is daarmee subliem geworden. Hij plakt met zon of regen, eender wat; gewoon op de weg. Super! Op de vooras zijn nieuwe blokken/schijven/sensoren gekomen. In de kofferbak is een zaklamp(origineel opel, dus ook Opel logo's erop), gemonteerd, met eigen accu, die opgeladen wordt als de lampen aan zijn. Originele optie van Opel indertijd. Niet specifiek voor de Omega, maar algemeen. Kwam op het werk uit bij het opruimen voor een verbouwing, nieuw in verpakking. :9~ Auto heeft weer een beurt gehad, nieuwe olie+filter, airco gereinigd, nieuw interieurfilter en remvloeistof vernieuwd. Alleen het luchtfilter en benzinefilter zijn blijven zitten. Die 2 ieder jaar vernieuwen is onzinnig. Nu dient alweer het volgende probleem zich aan. Koppeling is op bij 225.000 km. Laatste tijd veel stad rijden heeft daarbij natuurlijk niet veel geholpen. Deze wordt dus ook over een dikke maand ofzo vervangen, volgende week de delen bestellen. Gisteren toen ik de auto in de oprit zette hoorde ik een piepend geluid tijdens het inrijden; wat lijkt op de spanner van de multiriem. Morgen even nakijken, en indien nodig komt die er dan ook zsm nieuw op. Hard op weg om de auto technisch en optisch nieuwer als nieuw te krijgen, maar financieel en tijds-technisch gezien slokt het natuurlijk wel wat op. Ach ja, zo blijven we wel van de straat. Het idee om de auto na een kleine 1,5 jaar weg te doen en het nieuwe type Vectra C (facelift) GTS , uiteraard in de hoogste motorisering, te kopen; is nu uiteraard wel van de baan. Ik ga verder met het perfectioneren van de Omega, en er is een grote kans dat de Omega niet meer weg gaat. Tegen de tijd dat ik echt per-sé een nieuwere auto wil, gaat deze Omega Irmscher, die tegen die tijd echt technisch bijna alles in perfecte staat heeft(en optisch uiteraard ook), mooi een verwarmde garage in; en zal het een weekend/mooi weer auto worden. Er zit nu eenmaal TE veel tijd en geld in, en ik raak mettertijd TE verkocht aan de auto. Tzt komt er weer een nieuwere dagelijkse auto, dat is onontkombaar, maar de Omega zal blijven! *O*

Ik zie ook dat er erg veel Irmscher spul bij is gekomen en dat erg veel Omega's nog meer voorzien zijn van Irmscher goodies; op het forum. Nice!!! Zo wordt mijn Omega uiteraard wel wat minder "apart" ; maar dat mooie papiertje van Irmscher zelf dat het een "echte" is; verzekert dan wel weer de meerwaarde aan mijn wagen. Wat me wel opvalt is dat iedereen erg bezig is, in mijn afwezigheid, met de buitenkant; maar hoezo niet het onderstel? De auto reageert zoveel malen directer en ligt zóveel beter op de weg met een Irmscher wegliggingsset; dat is onvoorstelbaar.

10. B-Buster

Goed verhaal Dennis. Mooi om te zien dat je er nog altijd mee bezig bent.

Wat betreft je opmerking over dat onderstel: voor mij een no-go aangezien ik nu al heel erg moet oppassen met mijn lip voor. Met parkeren bij mijn werk zou hij dan dagelijks over de weg schrapen, daar wordt ik niet blij van. Daarbij rij ik vrij veel en wil ik daarbij m'n veercomfort niet kwijt. Met m'n 18" wielen/banden is het al weer wat stugger, dat is voor mij ruim voldoende. :)

Kom maar op met de verdere updates van je werkzaamheden.

11. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

WB, Dennis :Y
    Er zijn meer OOP'ers die af-en-toe hun aandacht ergens anders op moeten vestigen. Dus voel je niet bezwaard. Goed te lezen dat je weer aanwezig bent.

Mijn onderstel wordt ook niet aangepast omdat ik nu al genoeg 'road encounters' mee maak, dan me lief is :X
    En ik vind het huidige comfort heerlijk, dus voor mij geen must.

Kom maar op met die upgrades... en vergeet de foto's niet _O-

12. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Goed zo Dennis je bent weer terug én toch ook lekker bezig geweest met je Omega. d:)b

13. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

WB Dennis ! we hadden het er pas nog over waar je uithing ! _O-

Goed bezig geweest met je Omega zeg ! bravo :*)

14. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Ja hoor. Ik heb hier nog niet eens alles geupdate of ik heb het volgende probleem weer. Af en toe is het toch wel enorm irritant als er tussen de normale slijtage-probleempjes ook nog andere (elektronische) storingen zich voordoen. Heb het tot nu toe eigenlijk nog niet gehad dat ik een echt elektronisch probleem had, maar nu komt er toch het eerste aan.

Begin vorige week; ik rij met de auto naar mijn werk, springt het traction controle lampje aan. Huh? Waar slaat dat nu weer op; dacht ik nog. Langs de kant; kap even open(niks te zien), en opnieuw starten. Lampje uit, en ik wilde gelijk even proberen of de traction control werkte. Maar ik kreeg de auto met geen mogelijkheid aan het slippen achteren..... _O- Nou ja, ik dacht; storingkje; lees ik wel een keertje uit als ik tijd/zin heb. Probleem was immers eenmalig(dacht ik). Vrijdag gebeurde hetzelfde, alleen liep toen ook de temperatuur flink op. En net was de kroon op het alles. Ik rij nog geen 2 kilometer, springt het traction controle lampje aan. Niet veel later loopt de motortemperatuur op tot tegen de 100 graden. Paar seconden later zelfs tegen het rode en is het controlelampje voor de motortemperatuur aan. Damn; wat nu weer. Eerst dacht ik dat het 2 afzonderlijke problemen waren. Ik dus even wat zaken gecontroleerd, gekeken of ik geen verstoppingen in koelsysteem had, aan koelvloeistof slangen gevoeld, gekeken of ik geen overdreven druk had in het koelsysteem, en of ik natuurlijk geen smurrie in het koelsysteem had. Niks. Toen de kap eraf waar het stuurapparaat onderin zit, en damn! Wat kwam daar een warmte onderuit! Stuurapparaat was hartstikke warm. Maar ik had de auto al van contact af, dus ik kon niet controleren of op dat moment de ventilator van die box draaide/werkte. Deksel eraf gelaten en verder gereden. Probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Auto heeft een paar keer geparkeerd gestaan in de volle zon(op de motorkap), en zelfs met filerijden geen probleem. Niet met temperatuur, niet met traction control controle lampje. Net in de oprit geprobeerd om de deksel er weer op te doen en te kijken wat hij doet; maar nu doet de ventilator het iedere keer en doet het probleem zich ook niet voor. Ik vermoedt dus echt dat de ventilator aan het overlijden is, af en toe niet correct functioneerd, het stuurapparaat flink(overdreven) warm wordt; en deze vervolgens rare dingen gaat doen. Maar dit verklaart nog steeds niet (compleet) het verhaal met het traction control lampje wat aanging. Ik moet de elektrische schema's van de traction control er maar eens gaan bijpakken van de Omega. Eens kijken of deze in het motorstuurapparaat komt(op welk stadium). En natuurlijk controleren of mijn vermoeden klopt, of dat dit puur toeval is.

Tegenwoordig krijg je de raarste dingen omdat de signalen van sensoren niet meer meteen naar hun bestemming gaan(temp sensor naar dashboard bijv.), maar eerst naar het stuurapparaat. Deze week ook nog vrij, dus van uitlezen zal niet veel gaan komen. Hoop wel echt dat dit het probleem is, en het probleem dus ook voorlopig eventjes uit de wereld is als ik de deksel ervanaf hou/doe. Volgende week maar eventjes gaan zoeken.

15. B-Buster

Tja, elektronica (stuurapparaat) die heel warm wordt kan gekke dingen gaan doen. Zou dus best kunnen dat die motor temp. helemaal niet zo hoog is maar dat dat ding gewoon op hol slaat en verkeerde waardes doorgeeft. Als de motor écht zo heet is moet je dat wel kunnen merken als je de kap open doet en hier en daar gaat voelen.

Deel Deze Pagina