Omega B2 2.5 V6 Executive

Discussie in 'Dennis zijn Omega-B2' gestart door Omega-B2, 22 jun 2010.

1. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Zo dan, eindelijk is hij thuis!!! :*)

Ik heb op de laatste minuut nog een regeling moeten treffen om alsnog mijn Galant ter plekke te kunnen inruilen, daar wel ietjes verlies op geleden, maar ach; dat hoofdstuk is nu afgesloten en "PROJECT OMEGA" is nu gestart _/-\o_

Bezichtigingen,inspecties,proefritjes e.d. zijn allemaal héél aardig en leuk; maar er kan NIKS tegen een rit naar huis à 250 km op. Je leert die hele auto kennen op zo'n rit en kunt METEEN daarna exact vertellen hoe de auto eraan toe is. En het moet gezegd worden; als ik niet zag dat er 212.000 op de teller stond, zou ik waarschijnlijk gokken op een dikke 100.000. Alles loopt ENORM soepel, geen bijgeluiden, niks!
    Enkel een ENORM rustige 2.5 ltr v6 die enkel boven de 3000 toeren eens wat van zich laat horen. En hoe! Magnifiek mooi geluid. Die Irmscher einddemper zorgt dat die V6 sound echt tot zijn recht komt!

Is de auto dan in nieuwstaat?

Binnenkant zo goed als. Paar kleine krasjes op de deurkaarten, paar krasjes in het zitvlak van het leer van de bestuurder en bijrijder en dat was het al zo ongeveer. Nooit in gerookt, dus die panelen zijn ook nog allemaal mooi beige/wit, zoals het hoort. Achterbank is als nieuw, net als de vloerbedekking en zelfs de matten. Auto is tot op de vloermatten origineel.(Dus nog met omega opschrift).

Buitenkant? Voor 212.000 is hij in VERDOMD goede staat. Ik heb de hele auto afgezocht en heb welgeteld 1 miniscuul deukje kunnen vinden. Auto heeft een paar kleine krasjes op de bumper, waarvan ik er al een enkele weggepoets heb gekregen, een beetje steenslag onder de irmscher grille, paar schaafplekjes op de voorlip(eigenlijk eronder), een roestplekje bij de achterwielkast(tussen het sideskirt en de wielrand in), en iets héél raars: roestplekjes op de achterklep :S Ze vallen bijna niet op, dus daarom had ik het tot op heden niet opgemerkt, maar ze zijn er dus wel. Echt miniscuul kleine beginnende roestbubbeltjes.... Wat een enorm rare plek daarvoor.... :| Anyway, meteen maar aanpakken en dan komt dat wel goed.

Wat kunnen we/jullie de komende tijd verwachten bij dit project?

Allereerst zullen er vrij weinig upgrades gedaan worden. De auto's waarvan ik echt overtuigd ben dat ze lange(re) tijd blijven, zijn bij mij allemaal technisch in nagenoeg perfecte staat; dus dat zal deze ook zijn/blijven. Dus de komende tijd zal de achterklep opnieuw gespoten worden, roestplek(je) bijgewerkt worden, voorbumper opnieuw gespoten worden(incl lip), en ook de motorkap zal voorzien worden van een nieuwe laklaag t.z.t. Die laatste(motorkap) staat echter compleet onderaan het lijstje, en zal pas uitgevoerd worden als de rest allemaal gedaan is.
    Voor de rest staat er voor volgend weekend (3 juli) een grote beurt op de planning. Eventjes morgen zorgen dat ik een brug beschikbaar heb die zaterdag, en kijken of we alles op voorraad hebben in het magazijn. Geen idee of de auto de laatste keer een grote of kleine beurt gehad heeft, maar ik doe deze keer gewoon een grote. Doe ik bij iedere auto die ik aanschaf. Dus alle filters(pollen/lucht/benzine/olie),nieuwe olie,remvloeistof verversen,enz,enz. Dan krijg ik meteen een goede indruk van de auto, kan ik de remmen even goed nalopen en kijken of wellicht nog andere dingetjes aan staan te komen.
    Had wel al gezien dat de carterpan ietjes nat is, dus wellicht meteen even die pakking vervangen. Distributieriem is nog geen 5000 km geleden(eind 2009) gedaan(door een dealer), dus daarover hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken.

En voor de rest staat er voorlopig 1 belangrijk ding op de planning: GENIETEN! *O* Het is een dure auto, duur onderhoud,dure verzekering,dure wegenbelasting, maar die sublieme wegligging en dat rijgenot maken ALLES GOED! :)

Oh ja: upgrades die wél in de planning staan zijn: Navigatie en verwarmde achterbank. Maar eerst bovenstaande *;

Genoeg gelult: pics:

2. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Zoals ik al eerder schreef erg mooie auto met al mooie Irmscher toevoegingen.
    Deze gaat je veel rijplezier opleveren.

3. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Nog meer pics:

Bose sound...... *;
    Alles "óriginale"
    Ook niet onbelangrijk: d:)b

Leuke aanvulling is overigens dat ik de originele map bij de auto heb, met ALLE handleidingen en service boekje en OVER de 30 rekeningen! Er is er 1 tje van een universeelbedrijf, uitgevoerd bij 190.000, de rest is ALLEMAAL officieël Opel!!!! *O*

En ja, ik weet dat ik de oprit eens moet gaan ontdoen van het onkruid.... 7(8)7

4. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Nou Dennis, jij kunt voorlopig erg deftig voor de dag komen :Y
    Mooie foto-shoot en wat een kanjer van een wagen, hè :9~
    Als ik die van mij ernaast zou zetten, zie je zo dat het familie van elkaar is _O-
    Eerst jouw eigen lijstje afwerken... en daarna eens rustig idee'tjes opdoen in de showrooms van de anderen... wellicht dat je nog een leuke upgrade/mod/tweak ziet die jou wel kan bekoren ;)

Heel veel plezier toegewenst iig *O*

:w Ruud

5. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Zo Dennis,
    Jij heb een prachtige Omega op de kop getikt joh!
    Echt een vette Omega, je zei dat je ook nav erin wilde, nu zag ik wat...... namelijk de antenne, dat is er één voor GPS/GSM.
    Dus als je een beetje mazzel heb kan je er zo een ander set in hangen scheelt toch weer wat pegels!

Héél veel plezier met je hele mooie voiture.

6. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Ha Dennis,

Gefeliciteerd kerel, erg mooie Omega. Je ziet er inderdaad die kilometers niet aan af. Mag ik eens een voorspelling doen. Na de geplande spuitwerkzaamheden komen er vast nog wel meer upgrades dan de navigatie en de verwarmde achterbank. Veel Omega's hier op het forum krijgen toch vaak met de tijd hier en daar een upgrade. Noem het maar een verslaving die in dit geval wel een zeer gezonde is d:)b .

Groet,

Walter

7. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Hij ziet er super uit, mooie bak hoor :)

Op de wielen na is hij precies zoals die bovenaan ons forum, grappig. Zó uit de folder! ;)

8. Slurpy

Slurpy Nieuw

Mooie wagen. Veel succes ermee. d:)b

9. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Idd, veel plezier.
    Hij ziet er echt nog heeeeel goed uit !

10. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Bedankt allemaal voor de (leuke) reacties! :p

Sterker nog, in het najaar wordt het EXACT dezelfde :9 Ben eraan aan het denken om bovenstaand setje velgen als wintervelgen aan te schaffen. _O-

Vandaag ook meteen wat dingetjes voor de Omega geregeld. Volgende week donderdag en vrijdag bivakkeert hij op de schade-afdeling waar de klep,zijflanken en onderkanten van de deuren opnieuw gespoten worden.(Yep, ik heb een tic. 1 Puntje roest op de onderkant van de deur is wat mij betreft metéén de hele onderkant opnieuw spuiten.... 7(8)7 Als het dan toch moet, dan maar in 1x perfect...) En volgende week zaterdag ga ik hem op de brug zetten en meteen een complete grote beurt eraan doen. Even kijken hoe de remmen e.d. eruit zien en natuurlijk hoe de onderkant er exact uitziet. Weekend erna ga ik weg en krijgt de auto er weer een kleine 600 km extra op.

11. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Heb je al zo'n setje wielen op het oog? Ik doe mijn set Soft Stars weg (zie verkoopdeel) dus mocht je interesse hebben in een nog nieuwe set dan laat het maar weten. Zitten nu zomerbanden omheen, maar is ook evt. zonder die rubbers te koop.

12. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

You've got pm ;)

13. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

Vandaag maar eens even verder in de historie van de Omega gedoken. Nu zat er al zo ongeveer alles bij wat je je kunt wensen(15+ rekeningen, het meerendeel 900+ euro per stuk), alle boekjes(radio,auto,serviceboekje enz), uitlijnformulieren en nog veel meer. Dingen als verwarmingsmatten (voorstoelen) die al 2 maal vervangen zijn(dik 300 euro per keer, 2 stuks) , maar nu was het tijd wat verder in de historie te duiken. Vandaag een uitdraai gemaakt van de complete optielijst waarmee de auto indertijd uitgerust was, toen hij de fabriek verliet. Inclusief alle relevante data. Zo weet ik nu dus ook dat de auto op 24 maart 2000 besteld/verkocht is, en een week later (31 maart) aan de klant geleverd is. Zal zsm even een foto maken van die uitdraai. Is wel leuk om te zien.

Van de week nog eens kijken of ik in het systeem de onderhoudshistorie bij de andere Opel dealers waar hij in onderhoud is geweest kan inzien en uitdraaien. Morgen even op de brug, onderkant bekijken en de technische toestand van de auto(remmen e.d.) eens te bekijken. Meteen even de tech 2 eraan hangen en kijken of we nog(oude) foutcodes erin hebben. Gaat helemaal goed komen met die Omega :Y

*;

14. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Goede geluiden, Dennis
    Ik kan ook niet wachten om d'r eens [acro=In Real Life]IRL[/acro] te mogen begroeten :)

15. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Deze GPS Antenne is voor de GPS Module voor het ON Star systeem van de CART-2007 CCRT-2008 !

Maar hij zou (omdat deze toch niet aangesloten is) idd voor zijn navigatie kunnen gebruiken :)

Werkelijk een schitterende sublieme kei vette Omega Dennis *O*

16. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

7(8)7 Doh!

Aart daar hebben we weer wat bijgeleerd...

17. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Bij mij zit het er ook op, Niels heeft het ook, best een dure 'grap'' van Opel ! GPS antennes plaatsen zonder dat ze aangesloten zitten, ik heb er dan wel de ON Star GPS module in zitten, maar het systeem is gewoon niet actief in europa...

Dit was trouwens alleen bij de B1 Pre facelift met CCRT-700 en op de B2's met CART-2007 of CCRT 2008, deze hadden allemaal een GPS antenne zonder functie.. de 2015 heft de GPS module dan weer Telematica zitten, en deze maken gebruik van de reeds aanwezige NAV GPS antenne.

Mijn NAV GPS antenne (B1 Carin Navigatie) zit overigens gewoon achter de teller unit onder het dashboard (origineel)

18. Omega-B2

Omega-B2 Nieuw

En het wordt alleen allemaal nog maar beter _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vandaag op de brug gehad, en de onderkant voor het eerst geheel kunnen bekijken. Enige jammere/onvermijdbare is dat de voorlip/spoiler nogal wat schaafplekken heeft aan de onderkant, maar dat is dan zo ongeveer ook het enige!!!

Alles nagenoeg droog, geen lekkages, GEEN ROEST! *O*
    Wat een enorm goed onderhouden auto, zo kom je ze zelden tegen. Dit is gegarandeerd 1 van de beste auto's van +/- 10 jaar/200.000 km oud, die er rondrijden! *;

Toen ik hem toch op de brug had, heb ik meteen als eerste even de Tech 2(zonder candi) erop aangesloten en de boel uitgelezen. Geen enkele foutcode op wat dan ook. Enkel eentje op het toerental, maar dat doet hij dus bij iedere omega keer op keer als je hem uitleest zonder dat hij (stationair) loopt. Start je hem, is het goed. Dus het feit dat er geen(oude) foutcodes inzaten, maakte tezamen met die onderkant die er subliem uitziet mijn dag helemaal goed. Daarna eventjes differentieel gepeild, en ietjes bijgevuld. Olie (uiteraard met filter -> 308) ververst, en dan wordt je er weer aan herinnert hoeveel olie er wel niet in zo'n schip gaat. 7(8)7
    Remvloeistof compleet ververst, en de koelvloeistof ook voor 90 procent. Voorremmen zijn nog een dikke 80 procent, achter een 50 procent. Beide kunnen nog de NODIGE tijd mee. Viel me ook op dat de bestuurdersdeur ietjes "knakt" met open doen, dus ook meteen een setje nieuwe plastic ringen in de deurvangers gemonteerd, waardoor dat ook weg is. Overigens ook het pollenfilter/interieurfilter tezamen met het luchtfilter vervangen, maar de bougies en benzinefilter waren hagelnieuw, dus dat was echt overbodig om die te vervangen.

Ik wil kijken of ik volgende week zaterdag ook nog wat tijd heb, en of ik dan de vliegroest meteen kan wegwerken. Daarvoor heb ik wel wat tijd nodig, want ik wil dat echt opschuren en dan meteen weer goede GM underbody coating met anti-steenslag erop. Dit laatste is weer een beetje een "pietje precies" tiq, want eigenlijk IS er niks van roest. Op de rand onder de kofferbak e.d. zit wat vliegroest, en voor het "mooie" en perfecte wil ik dat gewoon weg hebben. :Y
    Leuke is dus nu ook dat je gewoon een auto hebt die gewoon goed is, en je overal op tijd bij bent. Niet dat je een auto koopt die al diverse roestproblemen heeft, nee; eentje waar nog NIKS te vinden is. Daardoor kun je de roest dus letterlijk voor blijven en iedere keer als hij op de brug/put staat zorgen dat er niks van roest de kans krijgt zich ergens te hechten.

Blijkt dus dat ik een perfecte Omega B2 eruit heb gepikt d:)b
    En het moge dus overduidelijk zijn dat ik ENORM blij ben met de omega. En die "pietje precies" tiq die ik heb zal alleen maar in het voordeel van de omega werken ;)

19. Bart_Banaan

Bart_Banaan Nieuw

Dat klinkt allemaal heel positief, je hebt daar een goeie auto aan!
    En de auto mag blij zijn met jou als eigenaar; ze worden nog maar zelden zo verwend als ze ouder dan 10 jaar zijn, of het moet een 'gegarandeerde' klassieker zijn!

Veel plezier met het coaten!!

20. Slurpy

Slurpy Nieuw

Dat klinkt geweldig. 't Is te hopen dat hij zo blijft. d:)b

Heeft er iemand toevallig fotos of enige andere verduidelijking met betrekking tot het verhelpen van het kraken van die deurvangers ?
    De mijne heeft daar namelijk ook last van.

Deel Deze Pagina