NX gas instalatie.

Discussie in 'Ralph's Archief' gestart door Ralph, 2 sep 2014.

1. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

NOS gas instalatie. lachgas (Preview first foto)

Na lang overwegen en met een aantal collega's erover nagedacht te hebben hoe we dit gingen aan pakken.
    Zijn we tot het besluit gekomen om een NOX gas installatie te gaan inbouwen in de V6.
    Hiervoor zijn er in de laatste week van mijn vakantie diversen metingen gedaan op de Dyno.
    Ook zijn er diversen aanpassingen geweest aan de motor om dit mogelijk te maken.
    Ik wil nog op dit ogenblik niet uitweiden wat de aanpassingen zijn. Wel is er reeds een test met een 30 shot geweest om te kijken hoe de motor er op reageert. :+

Dit is alleen ter info om te kijken hoe er gereageerd gaat worden met op of aanmerkingen.
    later deze week komen de eerste foto's en films ter beschikking.
    laat maar eens horen hoe er gedacht word over deze installaties en eventueel ervaringen terwijl wij deze aan het inbouwen zijn.
    voor de kenners onder jullie, het word een shot 75 op een wet purge system direct porting.

BTW,

Ik ben niet alleen, heb zeker geen amateur bij me tijdens de inbouw. _O-
    (zo goed MK?)

2. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

ik ben daar best wel sceptisch over, hoe houden de koppakkingen zich(moeten er geen speciale in) en dan de alle lagers.
    die krijgen naar mijn idee flink op hun donder en dan hebben we nog de rest van de motor.
    ik ben zéér benieuwd hoe dit verder gaat. Gaat het zeker op de voet volgen.

3. warhamstr

warhamstr Nieuw

En motor al aan gort? :+

4. Ralph

Hij gaat lekker.
    Maar even, ik heb eerder aangegeven dat er dingen aangepast zijn.
    hoever ? update volgt er zit meer dan genoeg aanpassingen in, een turbo plaatsen kunnen we wel maar dit niet?
    Met andere woorden geef ideeën en let op de tekst. shot 30 is 30pk en voor de mensen die mij kennen weten dat er motoren klaar staan en lig er niet wakker van.
    lees eens in op dit systeem. En nee motor loopt.
    professionele hulp is er. en niet in de vorm van een J.....

ik ga het verder ook niet verdedigen of het goed of slecht is voor de motor. Maar wil zinvolle opmerkingen die uitkomst bieden.
    ennne chip tunen is wel goed.
    ze word toch omgebouwd.

5. warhamstr

warhamstr Nieuw

Turbo op een Opel v6 is ook geen succes. Hoek is niet optimaal enz...

6. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Je hebt in ieder geval flink wat gemodificeerd, dus het zal zeker effect hebben. Ben wel benieuwd hoe dit invloed gaat hebben op de duurzaamheid. Al zal dat natuurlijk vooral onderhevig zijn aan de gebruiker en de mate waarin hij het gaat aanspreken. ;)

7. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Ik heb alleen nog maar mee gemaakt (astra F) dat de boel kapot gaat, gat in de zuiger enz enz. Gelukkig niet bij mijzelf. Dit soort tuning spreekt me ook niet echt aan, chippen, andere nokkenassen, zuigers noem maar op lijkt mij een betere investering dan 10 sec 75pk erbij.
    En de jouwe gaat nu al best redelijk :).

Btw, ik lees net een stukje: pk's in een fles boooooo, zijn nep pk's :D.

Gr. Paul

8. jack-omegax3.0xe

jack-omegax3.0xe Nieuw Donateur 2016

Wat ga je gebruiken, nat of droog?

9. IJsblok

10. P.H.

P.H. Nieuw

[/quote]

oooooh , nee nú ik snap ut :? :S _O- _O-

succes d:)b

11. IJsblok

Als ik het goed heb kun je het in je luchtinlaat spuiten of, zoals in Ralph z'n setting, direct in het blok. Am I right?

Gr. Paul

12. jack-omegax3.0xe

Sorry helemaal overheen gelezen.

Je hebt 3 systemen. 1 droog en 2 nat.
    droog wordt in de lucht aanzuigbuis gespoten. Dit koelt in feite de aangezogen lucht alleen maar af doordat n2o met -135 graden wordt ingespoten koelt dit de lucht met ongeveer 20-25 graden af en zorgt daardoor voor zuurstof rijk mengsel.

Nat kun je op 2 manieren in de cilinder spuiten.
    met de brandstof samen of apart met een eigen sproeier.

Ik heb 15 jaar geleden het blok van mijn mini 1000hle in GB laten opboren en voorbereiden op N2O.
    Zij hebben het blok voorzien van keramische zuigers en titanium kleppen met dubbele klepveren. De zuigers zijn voorzien van speciale zuigerveren die ook de extra temperatuur aankunnen. Tevens is er een andere krukas geplaatst (geen idee meer van de specs). Nu is het met een carberateur net wat makelijker te spelen.

Wat ik nog weet uit de tuning scene is dat gewone chiptunning niet goed samen gaat met N2 en dat nos er een speciale chip voor had

13. Ralph

Re: NOS gas instalatie. lachgas (Preview first foto)

Over de prestaties ga ik hier voorlopig niets neerzetten. maar het kan en werkt.
    reden is dat men 100derden pk's verwacht met een simpele installatie maar er gaat 20 jaar ervaring in met nog eens 40 van 3 anderen.
    de techniek is simpel en beheersbaar. en ja wij bezitten deze kennis inmiddels. krachten bundelen en samen denken kom je heel ver.

14. Ralph

het e.e.a. zit erin.
    runnen en afstellen moet nog verbeterd worden.
    2 graden koudere bougies erin en klaar.

15. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Lachuh! 8)

Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen ermee. Ziet er in elk geval top uit.

16. Ralph

moet een stoel hebben zonder springveren, heb nu rondjes op mijn rug staan _O-
    loopt netjes en we gaan de bodem er niet uithalen. het is wel funn factor 10.
    alleen jammer dat een dergelijke installatie erg duur is.

17. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

OK, stop dan maar met vertellen. Ik word er hebberig van... 7(8)7

Maar: top dat het effect is zoals je omschrijft d:)b

18. Ralph

we willen ongeveer 250pk halen, dit is erg bescheiden maar wil ook niet al te veel risico lopen.
    iets risico prima, te veel en moet willig is wat anders.
    haalbaar met deze installatie is, geloof het of niet 175pk. 8)7 maar we zitten al ruim boven de grens van wat de automaat aankan.
    dus we laten het hierbij en wat de omega ook tevens 1 van de snelste maakt in het optrekken.
    klein detail is dat het een 2 stage is. dus voor langer dan een aantal seconden ingezet mag worden.

19. jack-omegax3.0xe

Vergeet niet de ontsteking iets aan te passen. Moet uit mijn hoofd 2graden vervroegd worden.

ken het machtige gevoel als je het knopje indrukt en je in je stoel wordt gedrukt.

Ben je meteen voor stage 2 gegaan of heb je eerst getest met stage 1.

20. warhamstr

warhamstr Nieuw

Ietwat gestoord is het wel. Een familiebak met lachgas injectie... Verwacht je eerder bij een getunede Jap. Wel gaaf project, daar niet van :p Zit je niet erg snel in de toerenbegrenzer met zo'n setup?

Deel Deze Pagina