Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door B-Buster, 15 sep 2013.

1. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Ok, ik hoor het graag.
    Maar ga eerst naar de uitlijner waar ik een maand geleden te horen heb gekregen dat rechts achter goed stond en links iets van een tiende of honderdste niet. Maar dat zou ik niet merken. Ze zeiden wel dat ze de spoorstangen niet los kregen dus om het zo te laten was geen probleem. Dus even vragen hoe of wat.

Gr. Paul

2. IJsblok

Vanmorgen eerst m'n paspoort gehaald, daarna gelijk door naar de Jong banden Ridderkerk waar ik laatst ook de auto heb laten uitlijnen. Gelukkig de chef gelijk gesproken die meteen mee ging kijken naar de achterbanden. Daar schrok hij toch wel van, die stonden echt op scherp! Toen hij beter keek zag hij dat de banden uit 2002 kwamen! WTF??!! Gewoon 12 jaar oud!.... Ok.... Ik wilde vandaag wel nieuwe banden erop maar dan moest ik eerst weten of hij de achterste spoorstangen gangbaar kon krijgen.
    Dit keer ging hij er zelf mee aan de slag, en hij is ruim een uur bezig geweest! Beetje verwarmen, beetje draaien enz. Maar met resultaat want achter staat hij nu perfect, camber achter is niet af te stellen, alleen de sporing dus met de tijd komt er wel zo'n zelfde slijtage patroon terug hetzij minder snel.
    Banden moesten besteld worden en een voorband bleek ook nog eens lek te zijn. Helaas waren dat Conti's die op m'n oude omega al heel erg verkeerd afgesleten waren dus met ongeveer een jaar oud ook zo de container in konden. Om 15:00 kon ik terug komen, dan waren ze binnen.
    De keus was nu dus omdat het 4 banden waren om voor een budget model te gaan, Michelin komt de volgende keer dan maar. Zo zijn het Novex superspeed a2's geworden, een merk waar ook Tim Coronel mee rijd, hij rookt ze alleen maar op denk ik maar goed hij rijd er wel mee :).
    Tot nu toe heb ik nog geen snelweg gereden maar hij gaat beter rechtuit als eerst. Ik hou jullie op de hoogte qua ervaringen met de banden.

Gr. Paul

3. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mooi Paul, weer veilig onderweg.

4. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Nou Paul, laten we het hopen! :Y

5. richard66

richard66 Nieuw

Hoi Paul mooi werk dat het voor elkaar is gekomen d:)b d:)b

Hoop dat je er nu nog veel goede en veilige km mee af mag liggen :w

Gr. Richard. :b

6. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Pff Ik ben blij te horen dat je weer rijdt, mensen niet zo laten schrikken Paul. De naam was toch IJsblok?

Gr Rob vK

7. IJsblok

Ik was het zo zat van de week, maar Ralph had nog wat ideeën en dat scheelde. Anders had ik hem echt ingeruild.

Gr. Paul

8. Thom

Thom Nieuw Donateur 2016

Lekker Paul, hopen dat het nu weer beter gaat!

9. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Nu net carclass aan de deur gehad voor een sterretje met gratis wissers altijd makkelijk paar reserve _O-

10. tonboy

tonboy Nieuw Donateur 2016

Ja, gratis wissers bij carglass, dat mag ook wel voor het geld dat zij voor reparaties of vervanging rekenen. Ik deed laatst een aanvraag bij Carglass voor vervanging van mijn voorruit , €799 kwam die op. Bij de dealer kost dezelfde voorruit met inzetten €599. Maar heb uiteindelijk nu gisteren bij Berry de voorruit laten vervangen door een maat van hem. Totale kosten onder de €300. Had nog veel goedkoper gekunt als Berry een 2de hands voorruit had gehad, echter nu is er een nieuwe ingegaan. Dank je wel Berry!

11. Slurpy

Slurpy Nieuw

Inderdaad.
    Gratis ruitenwissers die je zelf betaald hebt. :Y

12. IJsblok

Zal wel verzekeringswerk zijn Barry? Maar €300 is geen geld natuurlijk, ook warmtewerend?

Gr. Paul

13. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Idd verzekering

14. jack-omegax3.0xe

jack-omegax3.0xe Nieuw Donateur 2016

Woensdag op de zaak de airco van de omega maar eens afgevuld.

Na een jaar zonder is het weer lekker koel in de omega.

15. Bosshawg

Bosshawg Nieuw Donateur 2016

Afgelopen week heeft ralph mijn omi weer eens goed onder handen genomen. moest na 9 maanden in de schuur staan wel weer wat liefde hebben.
    Grote beurt alle vloeistoffen en oliefilter, nieuwe banden, bakolie ververst, draagarmen vervangen, frisse apk er op...vast nog wat dingen niet vermeld...
    Wat een genot om weer over het asfalt te zweven!
    Ralph weer top gefixt! mijn dank is weer groot!

16. corsake61

corsake61 Nieuw

Wederom een tijdje geleden dat ik hier was,maar enkele probs met de omi gehad die gelukkig zijn opgelost.Voor eerst naar de keuring waar hij "VERBODEN TOT HET VERKEER"kreeg door een gesprongen achterremleiding.Deze is gemaakt/vervangen door een nieuwe alsook de komplete remmen vooraan.2x moeten terug gaan omdat hij niet kon zien of ie nog lekte of niet.Maar door toedoen van een oudere kontroleur terug baanvaardig verklaard.Dus nu is hij nu goedgekeurd met verlaging zonder GOCA-attest en hebben ze ook niet gezien.Ondertussen is ook de frontlip gelakt,zomervelgen zijn opgekuist en gepolierd
    en geplaatst.
    Enkel moet ik hier in Belgenland nog iemand vinden die mijn uitlaatspruitstuk wil vervangen(ligt hier al ettelijke maanden).
    En zo staat de Omi er nu bij:

17. seanwillems

seanwillems Nieuw

Da doe je goed mark ik ken wel iemand anders bel me straks maar even

18. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Mooie wagen Marc met mooie velgen. Is je LA deur mat?

Gr Rob vK

19. corsake61

corsake61 Nieuw

@ rtvankampen thnx,yep is gewoon de kleurloze lak die heel slecht is aangebracht (door vorige eigenaar) maar word in juli onderhanden genomen.Is niet enkel de deur ook achterflank heeft het.
    Vandaag ff de Irmscher achterklep spoiler geplaatst en ben er erg blij mee.Was al in kleur van de wagen wat het makkelijk maakte.

20. Orry

Orry Nieuw

Vandaag weer eens even wat aan de ommi laten doen:

4* banden 235/45/r17 pirelli p7
    * Aircocheck + bijvullen zat nog maar 200 ofzo in i.p.v. 900 nogwat
    * uit laten lijnen (ook niet onbelangrijk :+ )

nog te doen van de week:

vrijdag Distrubutieriemset + wasserpumpe en snaartje
    zaterdag Uitlaat (2x middendemper 1x einddemper)

ben nog in onderhandeling over een eibagh verlagingsset en een irmsher voorlip

dan hoop ik eventjes klaar te zijn! 8)

Deel Deze Pagina