Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door B-Buster, 15 sep 2013.

1. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

2. ommie b2

ommie b2 Nieuw Donateur 2016

Het lijkt wel besmettelijk :9 _O- :f :f :f
    Succes met repareren.

Toedels Yvonne

3. richard66

richard66 Nieuw

Ha ha En daar heeft het schuifdak van mijn diesel ook last van spontaan open gaan als je daar niet om vraag , of je doet hem open en na een gegeven moment
    gaat ze van zelf weer dicht _O- _O- _O- En denk dan maar ach ja opel he >:) >:)

Gr Richard. :b

4. lowflyer

lowflyer Nieuw

het repareren zal wel meevallen! heb er nog 2werkende liggen d:)b

5. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Deze week maar richting Zaandam gereden om een bijna nieuwe (15.000km) katalysator op te halen. Het ding ziet er nog goed uit en heeft ook de 2 lambdasondes nog welke altijd handig zijn om op voorraad te hebben. Ook 2 bijna nieuwe (ook 15000km) complete veerpoten van een 2.2 welke voorlopig in de voorraadkast kunnen. De kapotte katalysator gaat wel gemaakt worden overigens met een flexibele ijzeren RVS pijp (zeg maar een grote RVS doucheslang) als proef.

Erg blij mee en morgen gaat als het meezit de katalysator eronder. Twijfel nog of ik 'm in de tectyl zal zetten.
    Zit er trouwens verschil in de voorste en achterste lambdasonde?

6. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Nee, hooguit de lengte van de kabel.

7. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Dankje Peter.

8. baliekluiver

baliekluiver Nieuw

Afgelopen week de aircopomp vernieuwd ivm met een slechte magneet koppeling en hij lekte. Is wel een beetje gepruts om bij dat boutje van de leidingen te komen. :)

9. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Vorig weekend heb ik de katalysator gewisseld. Wat is ie toch weer heerlijk stil. :9~
    Daarna het gasklephuis nog schoongemaakt en de Omega eens lekker gewassen. Laat het voorjaar maar komen! :*)

Hieronder trouwens nog een tweetal foto's van de gebroken achterveer laatst.

Was een leuk klusje, binnen het uur gelukt.
    Even het stabilisatorstangetje en de schokbreker losmaken dan kan de achterbrug veel verder en makkelijker naar beneden. :)

10. richard66

richard66 Nieuw

zo joep even lekker bezig geweest met het vervangen van
    de veren.
    ziet er weer top uit
    kan je weer veilig de weg.
    gr Richard

11. lowflyer

lowflyer Nieuw

ik hoef mijn auto maar op te krikken en de veer kan er tussenuit _O-

12. wybe

wybe Nieuw

Zomerbandjes maar weer gemonteerd,
    Heb het werk in het dorp en ben bijna klaar met school dus hoef de Omega ook niet meer dagelijks te gebruiken.
    Want vind die winter velgen wel zo lelijk eronder.

Wil voor komende winter nog maar een setje 17'' irmscher velgen erbij hebben, voor winterbanden.
    Of van die mooie 17'' executive velgen die Jacco er ook onder heeft voor de winter :)

Onder de Rekord toch maar weer mijn nieuwe Schmidt velgen gezet,
    vind dat er toch stoerder onder staan, de Irmscher velgen liggen nu lekker warm op zolder.

13. Bosshawg

Bosshawg Nieuw Donateur 2016

dat zijn twee mooie wagens wybe!

14. lowflyer

lowflyer Nieuw

inderdaad mooie wagens! en een verdomd propere garage!

15. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Schone garage en glimmende auto's, mooi man.

Gr Rob vK

16. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Echt een dikke B1 Omega heb je daar zeg! Mocht je 'm ooit weg doen... :*)

17. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Staat hem goed. :Y

Ik heb evt. nog een setje nieuwe Irmscher Twin Spoke velgen liggen, 17 inch. Ooit als reserve gekocht toen ik daarmee reed onder m'n B1, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik ze zelf niet meer ga gebruiken. Nog geen zin gemaakt ze te koop te zetten. :p

18. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

staan er netje onder _/-\o_

19. wybe

wybe Nieuw

Dank voor de reactie's!

Maar wil dan toch wel dezelfde irmscher velgen als die er nu ook onder zitten. ;)

20. opcxtreme

opcxtreme Nieuw

Gisteren de 2 voorwielen verwisseld met de zomervelgen van paps.
    Merkt een bonk/trilling in het stuur. Bij controle bleek dit een ei op mn linkerband te zijn (binnenzijde).

Nu dus elegance voorkant en sport achterkant :)
    Meteen vers (245-45-17) rubber besteld, even wachten tot ze binnen zijn en dan direct monteren.

Toch even schrikken als je ineens zo'n ei ziet, helemaal als het aan de voorzijde is.

Deel Deze Pagina