Irmscher verlagings-set !

Discussie in 'Tony's 180 pony's' gestart door Tony Pansoni, 10 apr 2013.

1. Tony Pansoni

Tony Pansoni Nieuw

Na lang twijfelen of ik hem we moest verlagen werd het uit eindelijk nog een grote wens om hem te verlagen.
    Geen auto style meuk maar Irmscher of eibach,
    Uit eindelijk is het de irmscher set geworden dankzij Joep! Credits to Joep !
    op de voorkant is het met de irmscher veren en schokbrekers achter alleen de veren en me originele monroe niveau-regeling schokbrekers gehouden.
    de niveau-regeling is met tech II opnieuw gekalibreerd, dus niet het stokje inkorten of vervangen.
    Het resultaat is verbluvend en de rij-eigenschappen zijn hierdoor echt geoptimaliseert.
    De mega ligt zeer strak op de weg.
    Ik vindt zelfs dat die lekkerder rijdt als voorheen.
    De mega is ook meteen uitgelijnd en de bandjes nogmaals gebalanceerd.
    Hier onder de foto's van het resultaat!
    What do you guys think?
    Greetz Tony :w _/-\o_ *O*

2. Ziet er goed uit

gr.

Martijn

3. hugo46

hugo46 Nieuw

Netjes hoor , maar vindt voor al de velg supermooi onder een Omega :)

gr Hugo

4. Tony Pansoni

Tony Pansoni Nieuw

Mile grazi hugo!
    Is me zomer set! De winter heb ik de 17"executive velgen.
    Heb die velgen een paar maanden terug nieuw gekocht met nieuwe banden 18"Evolution 215-35 ZR 18 ! Geeft nog mee die duitse look! Vind ik xD

5. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Ik had je al gesproken kerel maar wauw, dit is echt een hele verbetering vergeleken met wat het was. Ik had overigens niet verwacht dat ie zo ver zou zakken. :)
    Duitse look? Dat is iets wat je juist niet wil hebben toch? _O-
    Vind ze wel passen bij jouw kleur Omega.

6. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ziet er strak uit.
    Mooie velgen (niet mijn ding) staan er goed bij.

7. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

verlaging is mooi maar de velgen zie ik liever origineel

8. Milord

Milord Nieuw

persoonlijk vind ik het wat kleine velgen, ofwel is dit op te lossen met spoorverbreders en nog een paar cm's zakken.
    het idee vind ik wel zeer mooi, enkel had ik een velgmaatje groter geopteerd als je dit als doel gesteld had.

desalniettemin een zeer mooie omega!

9. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Netjes Toni staat weer een stuk mooier. d:)b

Wel erg plat die band 235 15 18. _O-

10. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Ziet er strak uit met die verlaging en die velgen zijn ook fraai, echter beide niet voor mijn Omega.

Licht dat originele Monroe eens toe :?

Ik heb ook Monroe niveauregeling, maar dat is naderhand door mij ingebouwd en handmatig op hoogte te brengen.

Andrew

11. Tony Pansoni

Tony Pansoni Nieuw

Idd erg plat.. Ik vindt dat persoonlijk erg mooi!vindt ut sportief!
    Ik heb die velgen voor een schijntje hagelnieuw met deze nieuwe banden erbij.
    Dus rijd ze mooi op ipv nieuwe banden kopen.
    Als ze versleten zijn komt er 35 of 40 op.
    Greetzz

-- 10 apr 2013 21:05 --

Hey Andrew,
    Ik bedoelde daarmee aan te geven dat achter geen irmscher schokbrekers heb geplaatst omdat die zonder de niveau-regeling waren!
    Monroe is geplaatst door mijn Opel-Dealer omdat de originele Linker lek was en vervangen voor monroe.
    Dus jij kan het met de hand bedienen?
    Heb dat met de dealer besproken en dat wilde ik ook wel leek me vet! maar dat werd mij idg streng afgeraden omdat het namelijk Active-Niveauregeling is en geen Airride system. De Xenon werkt ook incombi met de niveau regeling.. dus zei zeiden als ik het heel wilden houden dat niet zou moeten doen. en dat het rijd comfort dramatisch werd.
    Gr Tony

12. De platte band maakt hem net of het 16 inch velgen zijn.

13. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Het is een 215 35 18 wat er op zit Toni.;-)
    Als het 15% zou zijn dan heb je wel zeer weinig rubber er omheen.:-D

14. Tony Pansoni

Tony Pansoni Nieuw

Idd vergiste me fkes
    Foutje bedankt
    Drommelzzz
    8)7

15. Andrew

Het enige type Monroe oppompbare schokbrekers voor de Omega is standaard geleverd met "bandenpompnippel" en een manometertje daarbij, als optie kon je een elektrische compressor erbij kopen, maar voor zover ik weet was dat dan nog altijd geen actief systeem. Mijn Omega heeft geen automatische niveauregeling, maar als jouw Omega dat wel heeft dan is het natuurlijk logisch om die Monroe's daaraan te koppelen en daarmee blijft dat systeem een actieve niveauregeling. Ik gebruik het dus als passief systeem (of zoals jij het noemt airride).

Die opmerking van de VOD over "heel houden" en "dramatisch rij-comfort" vind ik persoonlijk onzin.

De xenon hoogteregeling staat hier los van want die heeft een eigen sensor op de achteras, dus apart van de automatische niveauregeling.

Groet,

Andrew

16. Tony Pansoni

Tony Pansoni Nieuw

lol, weer wat geleerd.
    Maar jij hebt er dus zelf die schokbrekers eronder gezet en een pompje op gezet en een unit bij je dash dat je zelf hoog laag kan doen? VET!
    maar ik heb niet zo'n "bandenpompnippel" erop zitten maar een nippel die je open draait en dan het slangetje erin drukt en dan weer de nippel dicht draait.
    Greetz Tony<br /><br />-- 10 apr 2013 23:37 --<br /><br />
    Beetje Onzin, dat mag jij natuurlijk vinden maar misschien dat voor jou die foto een vertekend beeld geeft maar zijn grote wielen hoor als je er voor staat in RL.
    Greetz Tony

17. stefan

stefan Nieuw

ziet er super uit Tony.Jje moet het denk ik wel in echt zien, ze lijken klein waarschijnlijk door de hoogte van de band

18. Andrew

_O- Ik lees dit nu pas. Nou laat je je fantasie toch echt te ver gaan, hoor.

Ja, ik heb ze er ooit wel zelf onder gesleuteld en vervolgens in een hoekje van de bagageruimte naast de LPG-tank een houdertje gemaakt waarop dat manometertje en de luchtnippel zitten. Ik moet dus even stilstaand met een standaard bandenpompslang (bij tankstation b.v.) de schokbrekers op druk zetten.

Andrew

19. Beetje Onzin, dat mag jij natuurlijk vinden maar misschien dat voor jou die foto een vertekend beeld geeft maar zijn grote wielen hoor als je er voor staat in RL.
    Greetz Tony[/quote]

Bedoelde erniets verkeerds mee maar idd op de foto lijkt het een kleinere velg

Deel Deze Pagina