In Italie met enkele foutcodes

Discussie in 'Electrisch / Electronica' gestart door Milord, 24 aug 2013.

  1. Milord

    Milord Nieuw

    Beste OOP'ers,

    Ik zit momenteel in Italie (Toscane) en heb op de heenreis een probleempje ondervonden met mijn 2.0 DTH

    laten uitlezen bij de plaatselijke dealer leverde volgende foutcodes op
    P0400
    P1173

    Aangezien mijn VOD in België op vakantie is heb ik nog niemand kunnen bereiken hierover
    MM lampje is even aangeweest, vermogen was totaal weg, bij herstarten alles terug in orde.
    plaatselijke dealer heeft de ECU gereset en tot hiertoe plaatselijk al +200km gereden en geen problemen.

    Kan ik hiermee veilig terug tot België ?

    alvast bedankt!
     
  2. Milord

    Milord Nieuw

    niemand ?
     
  3. Als je al 200km gereden hebt zonder melding dan zou "ik" het er op wagen om naar huis te rijden

    Je kan voor de zekerheid even alle vacuüm slangen nakijken of deze niet lekken

    Grt. Hans
     
  4. richard66

    richard66 Nieuw

    Tja moeilijk te zeggen als de storing nu weg is en je heb al 200 km gereden en het is verder niet meer voor gevallen zou ik de gok nemen en naar huis rijden .

    kom goed thuis .

    Gr, Richard.
     
  5. Vega

    Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

    P0400 - EGR-circuit ingangssignaal hoog
    _ Kortsluiting naar spanning in stroomkring naar stuurapparaat pin 97
    Effect:
    _ Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
    _ Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld
    Betreffende klemmen:97

    P0400 - EGR-circuit onderbreking
    _ Kortsluiting tegen massa of onderbreking in stroomkring naar stuurapparaat
    klem 97
    Effect:
    _ Brandstofinspuithoeveelheid wordt tot 0 mg/slag gereduceerd.
    _ Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld
    Betreffende klemmen:97

    P0400 - Ernstige systeemstoring 1 (zie beschrijv. def.code in contr.proc.)
    _ Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te groot
    _ Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
    _ Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
    _ Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
    _ Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 5 s zijn voldaan
    Effect:
    _ Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
    _ Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld
    Betreffende klemmen:
    -
    P0400 - Ernstige systeemstoring 2 (zie beschrijv. def.code in contr.proc.)
    _ Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te klein
    _ Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
    _ Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
    _ Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
    _ Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 10 s zijn
    voldaan
    Effect:
    _ Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
    _ Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld
    Betreffende klemmen:
    -

    P1173 - Brandstofreductie door lage brandst.temp.
    _ Hardwarestoring stuurapparaat brandstofinspuitpomp.
    _ Interne sensorstoring (fout in testwaarde, sensor defect)
    Betreffende klemmen:91, 99, 100, 105

    P1173 - Vermindering brandstof t.g.v. hoge olietemperatuur
    _ Oververhitting van het systeem door overbelasting
    Betreffende klemmen:86, 93

    P1173 - Vermindering brandstof t.g.v. hoge pomptemperatuur
    _ Oververhitting van het systeem door overbelasting
    Betreffende klemmen:91, 99, 100, 105

    P1173 - Vermindering brandstof t.g.v. hoge temperatuur koelvloei- stof
    _ Oververhitting van het systeem door overbelasting
    Betreffende klemmen:89, 93
     
  6. Milord

    Milord Nieuw

    iedereen bedankt voor de reacties !


    als ik het goed begrijp is de P0400 dus iets met de EGR klep, (eco-rommel die ik zsm moet gaan afdichten voor dit groter onheil veroorzaakt?)
    - wel iets waar ik me mee moet gaan bezighouden, maar niks kritiek of hoogdringend
    - iets dat na verloop van tijd ongetwijfeld terug zal komen ?

    P1173 is een tijdelijke overbelasting (MM lampje ging aan na enkele 10-tallen km bergop...)
    - niks om me veel zorgen over te maken?
    - niet iets dat zal terugkomen (waarschijnlijk)

    = veilig om naar huis te rijden, zodra het probleem zich opnieuw stelt > pechverhelping bellen en laten afvoeren tot thuis.
    interpreteer ik dit correct ?
     
  7. Helemaal correct Milord :Y

    Goede terug reis d:)b

    Grt. Hans
     
  8. Milord

    Milord Nieuw

    Ik ben in ieder geval goed en wel terug thuis gekomen.
    Wel is het MM lampje nog even ongeveer 3 seconden aangeweest, laat 'm zo snel mogelijk terug uitlezen om te kijken of dit terug de P0400 code betreft.

    Ook nog even héél veel geluk gehad rond middernacht bij het ontwijken van een vrachtwagenwiel dat zomaar op de weg lag!

    nogmaals bedankt voor iedereen zijn reacties !
     
  9. Mooi, thuis gehaald d:)b

    Alleen wel schrikken die band op de weg in het donker :F

    Laat maar vlug uitlezen, dan weet je iets :Y

    Grt. Hans
     

Deel Deze Pagina