In den beginne...

Discussie in 'De Powerstation van GT/E 1000' gestart door GT/E 1000, 6 okt 2015.

1. GT/E 1000

GT/E 1000 Nieuw

Eindelijk mijn eigen garagebox. Ik heb er een jaartje op mogen wachten, maar vanaf nu kan mijn Omega, de PowerStation, eindelijk droog en warm binnen staan. Ik ga een poging wagen om de belangrijkste updates eens te beschrijven voor jullie. Waarbij ik moet zeggen dat een aantal zaken niet echt nieuw zijn (lees: al eerder gedaan en gewoon gekopieerd), maar misschien wel vermakelijk om te lezen. Reacties natuurlijk welkom… 8)

Zelf ben ik, als rasechte Brabander al een leven lang bezig met auto’s. Puur hobbymatig dan. En, niet geheel verwonderlijk, alleen met Opels. En dan met name de achterwielaangedreven modellen. Waarom? Ik hou niet van voorwielaandrijving. Punt. :F
    Door de jaren heen heb ik een behoorlijk scala aan modellen gereden: Corsa, Astra, Vectra, Insignia, maar ook Ascona, Manta, Rekord en voornamelijk Kadetts (jammie!). En met die auto’s ook voldoende gekke dingen uitgehaald. Lange tijd actief geweest in de rittensport (kaartleesritten), sprints gedaan, slaloms gereden, rallysprints, rally's, rallycross en historic rally. Altijd met Opel natuurlijk. Ik zal nog wel eens op zolder in de fotoschoendoos duiken voor wat nostalgisch beeldmateriaal.

Terug naar de PowerStation. Sinds anderhalf jaar ben ik de gelukkige (nou ja…) eigenaar van een B2 station 2.5 DTI. Oftewel de y25dt motor (van BMW) aan boord, in combinatie met de 5L40E 5-traps automaat (van GM). Ik moet zeggen; een heerlijk comfortabele combi. De 6 in lijn van BMW doet zijdezacht zijn werk (nu tenminste) en de automaat geeft je net dat extra beetje rust tijdens elke rit die gemaakt wordt. En aangezien een Omega niet direct sportieve aspiraties heeft, is het in ruime hoeveelheid aanwezige comfort een mooi begin. Ik ben dan ook direct verkocht na het zien van deze voiture. Na wat onderhandelen wisselt hij van eigenaar voor een zogenaamde meeneemprijs. Niet zeuren, inpakken en wegwezen. En zo kwam het, sinds juni 2014 staat de PowerStation bij mij op de oprit. Inmiddels zijn we bijna een halve ton aan km’s verder en zijn op de carrosserie na de meeste zaken wel vervangen. Maar daarover ga ik jullie nog wel bijpraten.

Om af te trappen maar eens wat plaatjes vlak voor aanschaf:

En uiteraard na thuiskomst meteen de brug op om wat achterstallig onderhoud weg te werken:

Wat betreft de werkzaamheden, upgrades, aanpassingen etc.: daar kom ik zeer binnenkort op terug :Y

2. lowflyer

lowflyer Nieuw

Ik ben benieuwd :)

3. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Ben benieuwd Marc zeker na je verhaal op zondag,

Gr Rob vK

Deel Deze Pagina