Hoe het begon met mijn Omega

Discussie in 'Wybe's Showroom' gestart door wybe, 5 apr 2015.

1. wybe

wybe Nieuw

Vanaf vandaag heb ik ook mijn eigen showroom! :)

Het begon allemaal in 2009 toen er in Leeuwarden een Opel Omega b1 tekoop stond,
    Ik toen nog maar 14 jaar oud samen met mijn vader er heen te kijken, want mijn vader had er wel interesse in.
    Wat onderhandeld en mijn vader heeft hem toen gekocht.
    Ik heb de omega toen gepoetst.

In februari 2013 ging mijn vader kijken om een andere auto hij wou weer een 6 in lijn in achterwiel aandrijving hebben (is een bmw 3 serie e90 geworden)
    Ik reed toen nog in een Astra F en zij tegen mijn vader dat ik de Omega wel van hem wou overnemen.
    Zo werd ik als 18 jarige eigenaar van een Omega! :)

Ik zij eerst dat ik hem standaard wou laten omdat ik hem zo wel mooi vond!
    Maar dat veranderde al snel ik zoeken om een Irmscher gril en gekocht van Henri (zo kwam ik hier op het forum terecht via google ''irmscher gril'' gezocht)
    Ook vond ik toen led stripjes mooi staan 8)7
    Er zaten ook aardig wat parkeer deukjes in die heb er toen allemaal uit laten halen.

Het standaard laten was ik al snel vergeten want ik had de Omega van Sjors V6 gezien in zijn showroom en dacht zulke velgen wil ik ook!
    Zo via marktplaats een nieuwe set Irmscher Softstar velgen gekocht.
    Alleen was het geen gezicht zonder dat hij verlaagd werd vond ik, dus ook nog maar een Eibach verlagingsset gekocht. :)
    De Omega is voor 1 centimeter meer verlaagd als achter, hoe het kan geen idee was een 30/30 verlagingsset (ook op juiste motortype)
    Maar vind het ook nog wel mooi zo!

Nu was de Omega helemaal naar mijn smaak!
    Een tijdje gereden en geconstateerd dat het uitlaat spruitstuk lek was.
    Een nieuwe besteld en dacht ''even'' vervangen dat ding.
    Nou dat liep toen heel anders bij het los draaien van de moeren van het spruitstuk brak mij er 1 af,
    maar de voorste 2 tapeinden waren bouten in gedraaid! :?
    Bij het eruit draaien van de bouten met kit liep ineens alle koelvloeistof eruit!
    Spruitstuk gedemonteerd en tot mijn schrik zag ik dat de tapeinden waren afgebroken en er was geprobeerd uit te boren met gemonteerde cilinderkop.
    Nou je raad het al de boor is eronder gegleden en ze hebben door een koelvloeistof kanaal heen geboord.
    Dus zat er niets anders op dan de cilinderkop te demonteren en een revisie kop te kopen.

Maar met starten blijft de Omega roken een klein blauw rook wolkje.
    Ik en mijn collega dachten dat de kop misschien een tijdje op de plank heeft gelegen en daardoor de klepseals hard waren geworden.
    Hij had wel vaker klepseals vervangen met gemonteerde cilinderkop door de druk in de cilinder te zetten.
    Dus een zaterdag daar voor ingeplant maar dat liep helaas weer anders bij het loshalen van de klepseal brak de klepgeleider af! |:(
    Dus kon de cilinderkop er weer af en terug gebracht naar het revisie bedrijf, die heeft de klepgeleider vervangen en de klepseals.
    Cilinderkop weer gemonteerd maar hij rookt nog steeds met starten (ik vind het zo wel prima!)
    olieverbruik is 0.5l op 5000km.
    Heb toen in het inlaatspruitstuk het gaatje opgeboord voor de carter ventilatie heb eens gelezen dat het daar van kan komen,
    omdat hij dan te veel vacuum zuigt via de carterventilatie.
    Toen getwijfeld of ik hem zou verkopen omdat ik er zat van was.
    Maar toen besloten hem te houden omdat je toch niet weet wat je weer koopt.

Toen had Berry een Irmscher voorbumper spoiler tekoop die gekocht, samen met Xenon koplampen en een zonnerollo. :)
    Heb de spoiler zelf strak gemaakt en toen weg gebracht te spuiten.

Verder gelukkig geen problemen meer gehad met de Omega (2 weken terug nokkenas sensor vervangen)
    Maar verder geen grote dingen weer.
    Heb nog een steinmetz achterbumperspoiler liggen maar twijzel of ik die er wel op ga zetten.

2. lowflyer

lowflyer Nieuw

Zo te zien goed gewerkt Door de jaren heen d:)b
    Volhouden zo!

3. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

als die steinmetz spoiler zo n grootte taartschep is zou ik het nooit doen is iets voor auto s uit de 70 en 80er jaren een subtiel spoilertje a la buster kan wel maar zelfs die heb ik destijds van mijn b1 afgehaald omdat ik het niet mooi vond maar dit is ieder zijn eigen

4. warhamstr

warhamstr Nieuw

[offtopic]Koop dan maar een toetsenbord, met leestekens ;)[/offtopic]

5. wybe

wybe Nieuw

Nee is alleen een lip net zo als de voorbumper spoiler

Dit zijn de reserve onderdelen voor de Omega,
    Heb voor de achter wiel lagers wel voor SKF gekozen omdat die wat moeilijker te vervangen zijn dan de voor.
    De voorwiel lagers (naven) heb ik van Atec heb ik ook op de bmw van mijn zwager gezet en hij rijd er al 3 jaar probleem loos mee,
    dan is het denk ik ook wel goed..

Heb de voorste draagarmen + stuurstangen etc op reserve van ATP,
    en originele stuurstangen van GM een keer bij een dealer gekocht die aan het opruimen was kreeg ze voor €7.50 per stuk *O*
    Kreeg er toen ook nog de achteras rubbers gratis bij ze deden er toch niets meer mee.

Ook heb ik bij die dealer toen een nieuw LA paneel gekocht voor maar €20.- denk die is nooit weg.
    Heb hem gelukkig niet nodig _/-\o_

Verder ook alle slijtdelen op reserve, remslangen, remklauw revisie setjes, handremkabel, handremvoeringen etc..

Ook laatst een nieuwe gril gekocht voor een B2,
    want als ik een B2 koop wil die erin hebben. :p

De originele koplampen zonder Xenon waar de MOD al in zit.

6. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Dat is een aardige verzameling reserve onderdelen.
    Altijd gemakkelijk om achter de hand te hebben. :*)

7. Qzelf

Qzelf Nieuw

Welke mod zit er in de koplampe als ik vragen mag?

8. wybe

wybe Nieuw

Met de aluminium stelnokjes

9. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Leuk verhaal Wybe en een hele mooie Omega

Gr Rob vK

Deel Deze Pagina