Hoe het allemaal begon

Discussie in 'De ongewone Omega van GewoonMark' gestart door gewoon_mark, 29 jul 2011.

1. gewoon_mark

gewoon_mark Nieuw Donateur 2016

Na mijn rijbewijs te halen, kocht ik een leuke maar trage Opel Corsa welke werd opgevolgd door een Opel Calibra. We schrijven het jaar 2000 wanneer ik mijn opel calibra beu ben vanwege roest en andere zaken die er aan zaten te komen. Ik kocht vervolgens via mijn beste vriend _/-\o_ voor een koopje mijn eerste Opel Omega uit 1996 geloof ik. Het was een sedan, 3.0 MV6. Een echte dus. Alle opties behalve een open dak. Helemaal origineel en slechts iets van 100.000km op de klok. De eerste eigenaar was een oude knar en de Omega was altijd keurig dealer onderhouden. Als tweede eigenaar, jong en enthousiast, wilde ik direct van de originele worst velgen af. Internet was net doorgebroken en ik vond afbeeldingen van een Omega met Azev velgen in 17 inch. Nu ben ik altijd al kieskeurig geweest en ik wilde dan ook iets groters :*) . Voila, 18 inch. Hoe breed meneer? Nou, voor dan maar 8,5J en achter maar gelijk 10J. Dat zou net moeten passen. Ze vergaten even te vertellen dat je dan wel niet te brede banden moest nemen. Ach, ik wist niet beter. 265 achter was een feit. Ow, dat viel even tegen. Geen gezicht. Een verlagingssetje bood gelukkig uitkomst. Toen begon de ellende. hij liep aan en niet een beetje ook. Ach, geld zat want ik woonde nog lekker thuis <+:) en had al een vaste baan. Uitrollen die hap. Dat ging echter niet zo gemakkelijk als dat je zou denken. Vooruit dan maar. Alacar zou na overleg eerst uitkloppen en dan achter alles netjes spuiten.
    Alvast enige (de enigste) foto's om het verhaal wat op te vrolijken:

Zo blij als een puppy *O* de wagen opgehaald om er achter te komen dat hij nog altijd aan liep. Sjonge jonge wat was dat balen. Maar goed, terug naar Alacar. Rollen en kloppen tot het scheurde. Beetje bijwerken, ziet niemand iets van. Tot 2 maanden later. Roest. Zo langzaam aan begon het me allemaal wat teveel te worden. Ik maakte heel wat kilometers voor m'n plezier en met het verbruik werd ik al niet vrolijker.

Een mooie Mr2 kwam en ging, een andere kwam daarvoor in de plaats.
    Snel sneller snelst. Een 300ZX TwinTurbo jaaaaah. Dat rijdt pas fantastisch >:) >:) >:) >:)
    Ik heb m nog altijd staan maar helaas al iets van 5 jaar geschorst geschorst :( . Ik kan er nog altijd geen afscheid van nemen. Veel te veel geld in gestoken en het is gewoon tja... Voor weinig mag ie weg en dat blijkt nog te veel denk ik. Met de steeds duurdere benzine en m'n huis, vriendin en andere hobbies zal het er niet meer van gaan komen om hem weer te gaan rijden...

Goed, ik kocht dus een huis en dacht daar mijn centen even beter in kwijt te kunnen. ZX geschorst. Seat Ibiza 1.6 Sport met alle denkbare opties behalve leder werd gekocht. Een vrachtwagen vond echter de auto niet bij me passen en het plaatje eindigde zo:

Ik moest vervolgens snel op zoek naar ander vervoer. Ik maakte destijds heel wat kilometers en besloot voor een oude liefde te gaan. Met het verbruik van de v6 uit m'n vorige Omega in het achterhoofd dacht ik er goed aan te doen om voor een 2.5TD te gaan uit 1999 of zo. Het was een editie 100 met alle opties buiten een schuifdakje. Ik was zo gehecht aan m'n Azev velgen van 10 jaar eerder dat ik deze natuurlijk nog had liggen en direct monteerde. Helaas heb ik hier op m'n vakantieadres zo geen foto's kunnen vinden. Maar ok, het verbruik viel me zwaar tegen (mede door de brede sloffen achter), de dieselprijs ging de lucht in en ik zag voor een schijntje een Omega B2 3.0 V6 staan... Jammer dat deze van binnen niet mooi waren. Ik kende tenslotte enkel de houtinleg en standaard lederen stoelen. Maar goed, wie weer wat ik allemaal kan overzetten uit m'n diesel. Deze had tenslotte ook prachtig leder, bose etc. Toch maar even gaan kijken en hij bleek warempel helemaal naar mijn smaak te zijn met een lederen sportinterieur en zilveren accenten en een kleurendisplay! Nou ja, helemaal...? 8)

na wat onderhandelen terug met 2 Omega's want inruilen op die aanschafprijs was niet interessant. Nog wat kleine dingen van de diesel in de v6 gezet en niet veel later was de diesel weer weg via marktplaats. De velgen heb ik natuurlijk gehouden :Y)

Een kleine impressie:

Maaaaaar we zijn er nog niet... Na een korte periode werd het financieel een heel stuk minder. Wijs als ik altijd denk te zijn besloot ik echt met pijn en moeite dat de omega weer moest gaan na nog geen 4 maanden er helemaal gelukkig mee te zijn geweest. Ene Michel bereid gevonden om te komen kijken. Kijken was kopen en ik was kostenloos omegaloos... En dan wel weer een Astra rijker voor de verkoop. Ik had namelijk net deze schoonheid gekocht als daily

Leuk, met een 2.2 16v gaat dat best. En toch... Ik miste mijn Omega, hield contact met Michel en... Ik ruilde weer een keertje. Mijn vectra ging en de Omega werd weer de mijne!

We zijn nog altijd dolgelukkig met elkaar (de Omega en ik ;) ). Dit maal heb ik me voorgenomen deze Omega helemaal naar mijn wensen te maken en gewoon op te rijden.

Ik heb inmiddels al het een en ander gedaan en laten doen wat in de volgende topics zal worden toegelicht. Dat het niet meer helemaal standaard is gebleven zal duidelijk zijn. Hopelijk is jullie interesse gewekt...

Tot snel d:)b

2. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Kijk aan, je hebt een paar dikke OPC'ers gescoord. Staat goed! Achterbumper ook wat aan geklust zo te zien?

Leuk verhaal. :)

3. gewoon_mark

Thnx Jacco, ik heb er een eeuwigheid over gedaan. Ik zit hier met een kl*te internetverbinding te stoeien maar het is gelukt. Heb ook even jouw prachtige foto van de tellers geleend :)

De achterbumper is nog origineel... Het lijkt een andere door de uitlaat. Er staat nog wel wat op de planning met die bumper maar dat is voor veeel later.

4. B-Buster

Nu je het zegt inderdaad. Ik dacht een stukje bumper in die uitlaat te zien. :p

Mooi project ook trouwens zo'n 300ZX. Wat mij betreft mogen daar ook wel wat meer plaatjes van langskomen. :)

5. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Mark,
    Mooi verhaal en ik merk dat de "liefde" met je Omega toch behoorlijk diep zit *; .
    Ondanks je moeilijkheden met de plaatjes komen de meest toch wel duidelijk over en moet eerlijk zeggen: MOOI!!

6. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Leuk verhaal Mark, ik hou daar wel van.

En je huidige Omega ziet er zeker gelikt uit :9~

Gr Colin

7. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

He he daar is Mark dan eindelijk met zijn verhaal. d:)b
    Een leuk verhaal met diverse mooie auto's en een hele gave zx.
    Snowflake's staan er top onder Mark en je bent al goed opweg met veschillende mods....ik zeg "vooral doorgaan zo". :Y 8) ;)

8. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Leuk verhaal Mark.
    Ik ben benieuwd naar de upgrades die je gedaan hebt.

9. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Hmm, leuk

Een Omega kan je echt raken in je ziel :)
    Klinkt bekend voor sommigen onder ons ;)

Ben ook benieuwd, 'k heb op de meet maar weinig auto's nader bekeken, Doh!

10. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Leuk verhaal, Mark :Y
    Ik heb het met plezier gelezen.

Ze hebben de LPG bij jou (véél) netter ingebouwd dan bij mij. Welk merk heb je ?

Had je overigens vlegverbreders gemonteerd met die SportStars ?

11. gewoon_mark

LPG ligt er gelukkig netjes in, dat vond ik ook. Ik ben dan ook heel duidelijk geweest en de inbouwer (Mandigers uit Son) heeft het heel netjes weggewerkt en met veel extra moeite de vulopening achter het klepje van het sleepoog gemaakt zodat je er niets van ziet. Het merk is gewoon Landi, het zelfde systeem als jij hebt. Ik maak nog een topic aan voor meer foto's etc.

Ik rij altijd met spoorverbreder ;)
    Toch zijn de sportstars voor niet voorzien van spoorverbreders. Ze zijn ET38. Dat is eigenlijk niet bedoeld voor de Omega maar het ziet er netjes uit. Achter had ik er 3cm per wiel tussen.

Ik zal een appart topic aanmaken voor de ZX met een lijst van de modificaties voor de liefhebbers.

Nu ga ik eerst maar weer even in de zon bakken 8)

12. Tinuske

Tinuske Nieuw

Druk bezig geweest allemaal. Leuk verhaal en leuke foto's!

En een mooie Omega!

13. omegaboy36

omegaboy36 Nieuw

ja was een geweldige bak maar ben ook dik tevreden met me veccie rijd als een beer na in het begin na de ruil ff wat problemen gehad te hebben ben ik helemaal gelukkig met de vectra
    de vectra staat er nu zo bij........ [​IMG] [​IMG]

14. gewoon_mark

Hey Michel,

Wat leuk om je hier te zien :)
    Als ik terug ben van vakantie spreken we snel weer wat af!
    Blijft een hele mooie vec...

Groeten uit Spanje!

15. omegaboy36

omegaboy36 Nieuw

hee markie ja gezelli
    fijne vakantie verders
    gr michel

en nog ff pics van me zelf ingebouwde navi

16. B-Buster

Die Vectra is er ook erg op vooruit gegaan. Mooi zo met de Telematica en wisselaar boven elkaar. Goed bezig. :)

17. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ziet er inderdaad profi uit. d:)b

18. omegaboy36

omegaboy36 Nieuw

thanks boys voor de complimenten

19. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Heb zelf ook een Veccie gehad (zelfde serie). Dat was een 2.0DTI sport, niet echt een snelheidsmonster maar ik kon hem wel met 90 een klaverblad over jagen... geweldig :D

Die van Michel ziet er erg goed uit.
    Mooi gemod, her-en-der, en toch niet te opvallend.
    Erg smaakvol.

20. omegaboy36

omegaboy36 Nieuw

afgezien van de velgen is alles orgineel opel ook de bumpers..
    voor 308 mm remmen van opc i500 gemonteerd en egr spul verwijderd
    kortom een trotse vectra rijder
    gr michel

Deel Deze Pagina