Het verloop van mijn Omega

Discussie in 'Marcel3.2 met zijn Omega3.2' gestart door Marcel3.2, 26 mei 2013.

1. Marcel3.2

Marcel3.2 Nieuw Donateur 2016

Na een paar jaar in een lease Astra ben je wel toe om in een wat ruigere auto te rijden.
    Aanvankelijk opzoek geweest naar een 530 station maar niet echt value for money in die klasse.

Uiteindelijke terecht gekomen bij de Omega, dit zijn de foto's bij aankoop:

Gekocht met 176K op de teller voor een leuke prijs.
    Gezien de Omega een halve meter langer is dan de Astra en mijn vriendin er ook mee moet rijden is het eerste wat ik gedaan heb een setje parkeersensoren op kleur besteld en deze gemonteerd op de auto:

Xenon lampen hadden ook hun beste tijd gehad dus daar zijn ook weer nieuwe originele 4300K pitten ingegaan:

Daarna kwamen we erachter dat de auto toch wel wat rookte onder de motorkap, dit was o.a. te wijten aan lekke kleppendeksels.
    Alles uit elkaar gehaald en het eea aan pakkingen vervangen, dit zag er zo uit tijdens de operatie:

Het is nu grotendeels opgelost, er lekt nog wel iets maar dat gaan we binnenkort onderzoeken bij het vervangen van de distributieriem.

Daarna was het tijd voor de velgen, B1 velgen onder zo'n dikke bak is natuurlijk geen gezicht.
    Ik zat nog te twijfelen tussen de originele executive velgen of de sport velgen.
    Laats genoemde kon ik van Joep overnemen voor een leuk prijsje en dat heb ik dan uiteraard ook gedaan, ik vind het super staan onder mijn station:

Daarna moest er uiteraard nog een Irmscher grill in, ik vind de versie met der chromen rand erg mooi staan op een donkere Omega dus die is het ook geworden:

-- 26 mei 2013 21:25 --

TODO:

[*]Koplampen weer helder laten maken
    [*]Distributie vervangen + olielekkage opsporen (gaat uiteraard bij Ralph gebeuren)
    [*]Bose set inbouwen (heb ik reeds liggen maar ik wacht op goed weer :/ )
    [*]CID kopen en inbouwen
    [*]Uitlaatsysteem veranderen, er moet wat meer V6 geluid merkbaar zijn, ik neig naar verwijdering van de middendempers, dit was bij mijn vorige V6 een groot succes.
    [*]Automaatbakolie vervangen en de ECU van de bak laten updaten
    [*]Beurtje geven
    [*] Airco laten nakijken want die werkt totaal niet
    [*] Eens kritisch naar het onderstel kijken want in de voortrein heb ik wat gerammel en gebonk, ik vermoed de draagarmen

2. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Mooie kleur.

3. rob

rob Nieuw Donateur 2016

Typische wielen voor een echte Executive nooit gezien zo.

4. Slurpy

Slurpy Nieuw

Zijn dan ook "Sport"-velgen ipv Executives. ;)

5. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Je hebt een schitterende 4wieler. Ik ben erg fan van die kleur i.c.m. de beige bekleding.

Leuk dat je je vorderingen nu ook op deze manier gaat bijhouden. d:)b

Deel Deze Pagina