"Done" list

Discussie in 'De Omega A2 Caravan' gestart door Sjors-V6, 5 dec 2010.

1. ronny

ronny Nieuw Donateur 2016

Wat dan wordt hij voor vals speler aangezien?

Pakt te veel winst van de speel tafels?
    _O- _O-

Jemig Sjors wat ben jij goed bezig!!

2. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Ha ! zou 'm geen ongelijk geven !

Hé Colin,

Welnee joh ! zie de positieve kant, ze word alsmaar beter ;)

Ach joh ik weet het niet eens meer ! als je mij nu zou vertellen dat je het wel gezegd had, had ik je ook gelooft ! het is nu toch in orde ;)

Mwah de druk veren waren niet fri smeer hoor, dat merkte ik al bij jou (ik we hoe ze moeten werken) maar idd de kou speelt een zéér grote rol !

Oh geen idee, daar hou ik mij niet zo mee bezig.. momenteel houd ze ook in al sik wat meer gas geef.. inhouden komt het verbruik ook niet ten goede... denk dat de uitlaat ergens een beetje dicht zit.. maar ik doe zo'n 600KM dan ga ik tanken (BC geeft dan aan dat ik nog zo'n 50Km kan rijden)

Whahah
    Doe wel mijn uiterste best voor, mijn 3 auto's zijn meer dan gewoon een vervoersmiddel *;

Ik zeg niks ! O-)

Ik zou er niet eens van staan te kijken idd ! de Thermostaat is besteld vandaag met een nieuwe o ring, alles OEM GM

Wow thanks ! probeer er wat leuks van te maken d:)b

Groetjes,

Sjors

3. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Dus hij gaat niet in de stalling, of dat weet je nog niet ?

Ik weet nog niet of ik deze of een andere 6 cilinder terugkoop, denk dat een C20NE voor voorlopig nog even het verstandigst is..

Oke, ik gebruikte de achterklep eigenlijk nooit, een tas boodschappen zet ik meestal tussen de achterbank en voorstoel in. En verder ging er eigenlijk nooit wat achterin :p

Dan doet het verbruik het toch beter bij jou, meestal ging het reservelampje bij mij rond de 520 aan. Ik tank Euro95 Shell of BP.
    Maar goed vaak gaan we naar een nicht van mn vriendin uit Utrecht en laat ik de A2 toch zo'n mooie snelweg vinden..

gr Colin.

4. Niels

Niels Nieuw

Mooie verbeteringen weer Sjors!

Tis een mooie wagen, ik heb hem inmiddels ook in het echt mogen bewonderen!

Groeten,

Niels

5. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Thanks Niels !! :Y)

Ik gebruik 'm ook eigenlijk niet.. maar het moet gewoon goed zijn ! als je nu die klep ontgrendelt komt i bekant voor je kop 7(8)7

Ik alleen maar Shell !

Ha idd "snel" weg.. je mag daar maar 90... ik rij de A2 ook regelmatig, echter dan kom ik er bij Everdingen op, richting 's Hertogenbosch.. of verder, maar dat is nu lekker 120km/h geworden ! *O*

Update: 24-12-2010

Nieuwe thermostaat binnen met O ring d:)b

6. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

En? moest je de thermostaat vervangen of heb je er één moeten plaatsen?

(maw, zat er wel een thermostaat in?)

7. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Vanmorgen pas vervangen ! wij vieren ook kerst hoor ;) er zat er een in ! maar die was wel stück !

1 beugel gebroken, waardoor deze niet meer afsluit.

Word weer lekker warm nu !

8. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Ik had mooi mijn weddenschap verloren, maar ben weer blij dat dit ook weer opgelost is.
    Zo dan heb jij ook weer warme voetjes.

Goed gedaan weer Sjors d:)b

9. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Al weer een aantal weken terug (net na de kerst) mijn stabilisator rubber vervangen, er klapperde iets van voor (over niet gladde wegen) en daar erger ik mij aan,

Nieuw en Origineel natuurlijk:

Verschil is goed te zien ! (links oud en nieuw rechts)

En gemonteerd !

Interieur:

Ook heb ik al mijn banken en zetels van mn Omega ontdaan van hun bekleding en deze uit gewassen ! goeiedagschotel wat een vuil ! ontiegelijk smerig !! (dit weet moeders overigens niet 7(8)7 )

Dit is alleen de zitting bekleding bestuurders zetel:

De rest was ieder net zo erg.. feit is wel dat ik weer een kei fris interieur heb !! tevens heb ik het schuim in de bestuurders zetel vervangen voor een van de passagiers kant met maar 130K ofzo..

Tempomat (Cruise Control)

Kabelboom:

Regelunit en bediening:

Servo (welke Ruud zorgvuldig had uitgebouwd) netjes gemonteerd op de origineel aanwezige bevestigings tap einden:

En binnen, de rest monteren:

Niet heel duidelijk maar de middelste zwarte stekker was al aanwezig ! ik kon alles zo aanklikken ! plug and play *O*

Ook deze 2 stekkers kon ik zo aaneen klikken !

Als laatste een snelheids signaal heeft het systeem ook nodig ! deze haalt het van de tellerunit, achterop. blijkbaar vonden ze het niet nodig het pinneke er niet op te schroeven bij geen Cruise Control -O- nou dan zelf maar even een amp stekkertje bewerkt ;) zo is dit origineel ook !

En de bedrading van de bediening herenigen:

Groetss,

Sjors

10. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Damn zeg, ik kende die foto van je bekleding in badkuip al wel, maar ik verbaas me er toch weer over. Was toch best nodig. :+

Je gaat weer lekker, keep up the good work. :)

11. Niels

Niels Nieuw

Jakkiebah!

12. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Nieuwe midden en einddemper geplaatst met hulp van mn collega's afgelopen vrijdag !

Had ze via ebay besteld, helemaal nieuw alles erbij (2 midden dempers, einddemper, pakkingen rubbers bouten moeren enz..) inc. verzenden voor nog geen 130,- 7(8)7 op zich allemaal prima, onbegrijpelijk dat ze het kunnen maken voor dat geld ! alleen erg jammer dat de midden demper bijna 1cm te kort waren ! gelukkig hangt het in rubbers en konden we wat smokkelen.. het viel niet mee we zijn met 3 man bezig geweest ! voor een uitlaat.. -O- ben nu 2x op de feiten gewezen met imitatie.. ik koop zeker voor m'n Senator en MV6 geen immi, alleen origineel ! wat ik toch altijd al deed O-)

Maar nodig was het wel ! het was allemaal verrot..

Maar al met al, ze rijd weer als nooit te voren ! ik schrok ervan toen ik weg reed ! mijn hele rechter kat was al leeg inhoud in mijn rechter midden demper, deze zat potdicht ! tevens kwam er bij elkaar bijna liter water uit ! echt niet normaal.. stukken kat zaten zelfs in mijn achterdemper !

Volgende project ga ik met veel hulp van Niels doen, B Senator 24V eindstukken lassen !

Wordt vervolgt d:)b

Groetjes,
    Sjors

13. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Ha Sjors,

Prima bezig d:)b . Nu maar echt genieten van je A2.

Groet,

Walter

14. B-Buster

Voor je Omega was dit de juiste oplossing denk ik. Jammer dat het niet helemaal goed paste, dan is het toch erg handig dat je zulke collega's kunt inschakelen. :)

Zo dan! Geen wonder dat hij zo inhield. Verbruik zal nu ook wel een stuk zakken? Mooi dat ie weer vrij kan ademen.

Nice. Dat gaat er zonder twijfel erg gaaf uitzien. *O*

15. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Gisteren samen met Niels kei druk aan de gang geweest om een Seantor B 24V einddemper look te criëren onder mijn A Caravan ! ik zou bijna een B Senator kopen A(alleen om die eind demper 7(8)7 ) haha nee dat is natuurlijk gemauw B)

Ik vond ht kromme (Diesel Look) eindstukje een beetje saai.. een Irmscher demper had gekund!

Endschalldämpfer Omega A Caravan
    Nachschalldämpfer. Doppel-Endrohr, oval. Für 2.6/3.0/3.024Ventiler. Bei Fahrzeugen mit Serienheckschürze (Ohne Irmscher heckschürze oder lippe) muß diese passend ausgeschnitten werden.
    169,00 €

Of deze:

Maar wat ik wilde is uniek ! had het er al eerder met Niels over gehad en hij dacht dat dit wel te realiseren was en had wel zin in een uitdaging ! ik ook dus gistermiddag aan de slag gegaan.

De Senator einddemper ! demper was naar de gootjes.. maar het ging mij ook om de platte eind stukken !

De haakse slijptol erin ! we waren beide onder de indruk hoe oerdegelijk, zwaar en geraffineerd deze demper in elkaar zit ! echt niet normaal, dat de demper bij opel €542,- (!) kost is echt kei veel geld ! maar dat het geld kost is ons nu wel duidelijk, het is geen Kwik Fit pijpie :H

Helaas was het zo rot dat de eind stukken los kwamen.. maar na een hoop passen en meten kwamen we tot de conclusie dat ze toch ingekort moesten worden.. eerst het idee om ze langs elkaar op een dwars liggende pijp te lassen, tot de conclusie gekomen dat dat niet zo handig en mooi zou zijn, dus zoeken naar een stuk 4-kant pijp met enige degelijkheid en een formaat wat erbij past.. dat was even zoeken (naar de ijzerhandel rijden was te makkelijk..) paps wijzde ons op een degelijk stuk U profiel/balk, de maar kwam mooi uit dus deze genomen, na wat meten, proberen slijpen enz... kwamen we hier op:

WOW dikke vette 2.6I V6 A Omega 8)7 _O-

Bedankt Niels :s

Een knap end verder en naarmate het vorderde, vond ik de uitlaat eng ver op het linker eindstuk komen:

ik was bang voor het typische sjonnie Honda CRX met 4 uitlaat en de rechter niet werkende uitlaat syndroom :F ze moesten allebei netjes even veel rook uitstoten ! ik kwam op het idee dat Niels er een schotje in moest lassen, na enige berekeningen en een plaatje dat we precies op maar gemaakt hadden ( stukkie wat elders uit kwam en er toevallig lag) en volgens het 'natte - vinger' principe heeft Niels het er voor mij in gebakken.

Het plaatje:

(Sorry voor de slechte foto)

Het schotje moet er dus voor zorgen dat het rechter verder zittende pijpje net zoveel uitstoot geeft als de linker welke recht voor de uitlaat zit:

Volgens mij is dit prima gelukt ! nu werd het tijd het achterste stuk dicht te maken: mooi plaatje in team word gefabriceerd !

Met het meet en knipwerk van Niels en het zet werk van mij was dit het resultaat:

En dicht lassen maar !

Even snel tussendoor, op de klep deksel na (die nog steeds zweet, sorry Collin :X ) is het allemaal mooi droog !

Diff ook:

jullie weten het volgende nog ?

Ik 's ochtends direct bij de Brezan in Werkendam een koppelstuk gehaald (Niels moest toch ook even olie halen Castrol)) om de rechter midden demper vrijheid te geven, zat strak tegen m'n carrosserie aan ! het rammelde niet (zo strak zat het) maar het zat mij niet lekker, en het geeft ook geluid door.

Dus hebben we er een koppelstuk er tussen gemaakt :

Precies zo ver was het nu, bijna klaar ! beetje afbramen en de lassen glas slijpen:

En klaar ! (was inmiddels wel) 0:00uur :z even voor het diesel kanon heet stoken zodat de verf goed pakte en ininbrand:

En terug aan monteren:

Is bekant origineel niet ?! d:)b

Eind stukskes zwart gespoten, ziet ook direct even veel damp uit beide !

Ik had het schotje zo gezet (gebogen) dat ik het bij te veel werking (wat resulteert dat er juist weer te veel damp uit de rechter zou kunne komen) dat ik het in dat geval met een lange schroevendraaier door het linker eindstuk iets kon terug buigen (minder blokkade)

Maar dat was niet nodig het is helemaal top ! *O*

Ik vind het zo mega kei vet gaaf *O* *O* *O* Dit is wat ik wilde onder mijn A Caravan:

(Bron: Senatorman.de)

En nu heb ik het ! en ik denk uniek !! we hebben een super gezellig middag/avond- nacht gehad d:)b

Groetjes,

Sjors

16. Niels

Niels Nieuw

Mooi Sjors, was erg gezellig!

Groet,

Niels

17. B-Buster

Leuke reportage en een mooi resultaat heren. Goed werk. :)

18. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Wat een mooie kentekenplaathouder, man... !! _O-

Oh ja... leuke uitlaat-eindstukjes natuurlijk ook _O-

19. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Goed werk Sjors & Niels.
    Ziet er goed uit.

20. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Prachtig deze uitvoering, en je weet zeker dat er maar één is die zo rond rijd.(helemaal top!!!!)

Deel Deze Pagina