"Done" list

Discussie in 'De Omega A2 Caravan' gestart door Sjors-V6, 5 dec 2010.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Ik wil hier een beetje aanhouden wat ik allemaal aan mijn A Omega gehaad heb:

(03-12-2010)

* Kenteken plaat verlichting gemaakt + glaasjes schoon gemaakt (waren helemaal groen) nu weer glas helder d:)b
    * Kachel radiateur uitgebouwd (wat is deze rot zeg !) viel nog net niet uit elkaar toe ik 'm uit het kachelhuis trok.. ik snap wel dat ze die afgesloten hebben !
    * de verlichting in de schakelaar voor recirculatie en mistlampen voor gemaakt (nieuwe lampjes in gesoldeerd)
    * Verlichting klok gemaakt
    * verlichting asbak + aansteker gemaakt
    * Tevens heb ik alle LED verlichting vervangen voor normale gloeilampjes (sorry Colin, maar ben een OEM freak d:)b ) bewaar ze wel voor je ;)

En een originele Opel radio CD300 in gebouwd.

(04-12-2010)

* Kachelradiateur vervangen
    * Boardcomputer ingebouwd (eitje was voorbereid)

(09-15-2010)

De afgelopen dagen na werktijd 's avonds ook nog wat tijd besteed aan de A Omega.

Kachel radiateur heb ik een nieuwe originele in geplaatst:

Origineel O+

Tevens ben ik mij eens gaan ontfermen over het feit dat mijn elec. ramen voor niet werken, spiegel verwarming en verstelling werkt echter feilloos ! ook kraakte de deur speakers.. deur paneel afnemen en maar even kijken wat wet tegen komen, of liever gezegd: niet tegen komen :h

Wat ontbreekt daar ? Precies ! ten eerste vocht folie, maar nu komt het: er zit helemaal geen motor in !!

Een losse stekker....

En om het raam op zijn plek te houden nemen we gewoon een stuk hout !

Wat een beun praktijken.. ik weet niet of dit te verwijten is aan handelaar HB auto's maar ik vind het een vies zaakje.. ben ook wel nieuwsgierig wat ze Colin voor een praatje verkocht hebben..

Tevens de oorzaak van de krakende luidsprekers gevonden:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JxPEJbP0rFc[/youtube]

Da's gewoon ouderdom..
    Gelukkig had ik nog een set originele Opel High performance speakers liggen ! welke ik van Jacco gekregen had (komen uit zijn huidige Omega welke) hebben moeten plaats maken voor Bose units.

Zelf maar een stuk folie op maat gemaakt, nieuwe speaker(s) (ook in de bestuurders deur) geplaatst, slot gesmeerd (het lag toch open) beetje was in de deur gespoten (tegen roest)

Tevens een oud Alarm systeem uitgebouwd (waren geen handzenders meer voorhanden) ik stuitte hierop doordat mijn dashboard kast lampje het niet deed, en ik de kachel radiateur moest vervangen:

Nieuwe OEM kachel radiateur:

En zo zag het er nadien uit, lekker schoon, weg die zooi, brandstof pomp schakelt nu ook in met starten ( en niet meer bij contact aan) dat vroeg Colin mij nog of da normaal was, nou nee da heur nie _O- dat was gewoon echt slecht aangesloten :/

Netjes opgeruimd !

Ook heb ik mijn vloerbedekking passagiers zijde en de Isolatie eruit moeten snijden, omdat daar 1cm hoog koelvloeistof lag ! van de oude lekkende kachel radiateur ! Isolatie hang al een aantal dagen te drogen bij de kachel. de rest heb ik schoon gemaakt O-)

2. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Re: "To Do" list

dit is geen "To Do" lijstje maar een "Done" lijstje *O*

Ga je de roest ook nog te lijf, of laat je dat voor wat het is.

Andrew

3. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Je hebt eigenlijk gelijk ! :Y)

Tevens een update Begin post.

4. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

:$

ik voel mij nu heel klein..

Heb je het linkerraam ook gedaan, of die moet nog Sjors?

Gr Colin

5. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Kan ik me voorstellen, maar trek het je niet aan. :)

Bij zo'n auto heb je altijd het risico dat je de rotzooi van een of andere mafkees die de auto voor je heeft gehad moet opruimen. Of een handelaar die iets even op de beun der beun manier wat problemen heeft 'opgelost'.

Voel je daar maar niet slecht onder Colin, zulke dingen zie je pas als je dingen compleet los gaat halen. Dat red je bij een aankoop keuring niet.

Het goede hiervan: Sjors gaat duidelijk weer helemaal los, dus deze Omega raakt weer helemaal in orde.

6. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Tjah, wie immer
    Knapp!

7. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Ben met Niels gisteravond naar Wilhelminadorp (off all places) geweest om een OEM soft velours interieur op te halen welke met een Omega A2 24 kwam of optioneel op de CD Diamond met wood trim pakket ! tevens een set H4 koplampen mee genomen met H1 verstralers O+ zelf had ik ook nog een Irmscher hout dekor set liggen ! alles ingebouwd en schoongemaakt !

GL Diamond:

Tijdens, ook heb ik de naaldvlies tapijt vervangen voor velours afkomstig uit een heuse EVO500 Omega !!

Blijkbaar een klein iemand in gereden voor Colin.. zelfs de hoogste stoel positie was niet toereikend !

We hadden nog een verjaardag.. maar heb toch vanavond nog even snel een foto gemaakt !

Een schoon en ook rookvrij in super staat verkerend 24V interieur !!

Groetjes,
    Sjors

8. B-Buster

Tja dat zat erin hè, een interieurswap. _O-

Je hebt een nette set binnengehaald. Staat erg goed!

9. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Oh Oh, het kon ook niet erg lang meer duren. En die houten balkjes onder de stoelrails _O-

Maar het ziet er rete gelikt uit, Sjors *O* *O*

Andrew

10. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Ha Sjors,

Heel mooi interieur zo (echt EVO500?), maar...waar heb ik dit alles eerder gezien. Even zoeken; gevonden!. Gaat de Caravan na de winter ook weer de deur uit en koop je dan in het najaar weer een ander ;) .

Heel veel succes nog met de verdere ombouw (want je bent vast nog niet klaar).

Groet,

Walter

11. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Dankje Jacco !

Ha crea bea 7(8)7

Dankjewel ! roest.. tja ik weet het nog niet.. heb al wel een paar gedeelten met Fertan behandeld, dat is wel mooi omgevormd nu !

Ha Walter !

Jazeker ! vloerbedekking komt uit een heuse EVO ! is echter niet anders als in een luxe A, 3000 of Lotus.. maar het feit dat het daar in gelegen heeft en af fabriek in een EVO 500 gekomen is, is natuurlijk wel vet !!

Mja we zijn met een clubje bezig een nette Loods ergens te huren.. als dat lukt zet ik daar deze Omega weg straks, schors ik haar en komt ze de volgende winter weer uit :)

Nee wil denk nog wel een aantal dingen doen :Y)

Groetjes,
    Sjors

12. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Sjors deze A Wil ik absoluut zien!
    Super werk...

13. B-Buster

Komuh kijkuh dan!

14. warhamstr

warhamstr Nieuw

Sjors je bent een held! :) Prachtig hoe je dit weer fixed.

15. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Afgelopen weekend de rechter mistlamp gemaakt , deze had Colin al eens provisorisch gerepareerd.. echter was deze weer afgezakt en het er zo uit:

Koplamp gedemonteerd, de zaak fkes bekeken en het zo opgelost:

Die gaat nergens meer heen !

NIEUWE originele gasdruk veren kofferdeksel gemonteerd ! de oude waren lam.. het zei ze vergeven na 18 jaar ;)

Oude gasdruk veren:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dJk5w8rNivg[/youtube]

Nieuwe gasdruk veren:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zNn2ZPUKOc8[/youtube]

Af het moment dat ik mijn A kocht en de straat uit reed bij Colin, werkte de temp meter niet.. geen probleem, maar maken moeten we het wel ! viel niet mee ! trok het stekkertje los van de sensor en hield deze tegen het thermostaat huis (massa) en de tem meter steeg direct op ! tot in de 120Gr.. mooi ! dat werkt, dus sensor stuk ! andere sensor (van de sloop) erin, niks.. -O- weer een andere erin.. niks, tot slot eentje uit een Vectra 2000, en ja hoor ! Niks :F
    Meten: ik meet mja zo'n 5 volt tussen de massa draad van de sensor en de massa van de auto.. hmm alle sensoren hebben andere cijfers ! en ik kwam er achter dat ik soms wel en soms geen veld uitslag heb op mijn meter, terwijl i de draad tegen de massa aan hield ! draadbreuk ?! mijn broer erbij gehaald, "en slaat de meter uit?" "Nee ! niks.." huh hoe kan da nou ? ik hou de stekker tegen de massa aan ! met de andere hand draadboom bewegen.. Ja daar gaat i !! blek het in de steker op het luchtfilter huis te zitten, stekker opengemaakt pootje schoongemaakt, contact spray en gaan ! originele sensor (welke dus niet stuk blijkt te zijn) er terug weer in, en de meter werkt !! echter blijft de aanwijzing te laag.. thermostaat stuk vermoed ik.. kachel van het interieur kan ook warmer (als ik dat met mijn vorige A vergelijk) tijdelijk even een slabbetje gemaakt welke de helft van mijn radiateur afdekt, nu even een nieuwe thermostaat bestellen :)

Heeft dit ooit gewerkt bij jou Colin ?

Tot slot: ik heb weer 2 werkende elec ramen ! de passagiers deur heeft weer een motor i.p.v. een stuk hout wat het raam omhoog hield :F

Groetjes,

Sjors

16. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Sjors,
    Als het een beetje mee zit koopt Colin hem in het voorjaar weer terug.

(alles is nu weer gerepariert :*) )

17. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Hoi Sjors, ik denk dat ik mijn account ga verwijderen, ik kan het allemaal niet aanzien haha :X :X

Echt top werk d:)b Ben blij dat jij hem hebt en evt je plan kan uitvoeren door 'm te stallen d:)b :Y

Bij mij heeft de temperatuur meter het nooit gedaan, sorry dat ik je dat niet had gemeld.

De gasveren van de achterklep waren nog goed, zal dit dan komen door de vrieskou dat ze ineens zo slap zijn geworden ??

Hoe doet het verbruik het bij jou Sjors ? 266 km op halve tank zoals ik op je foto zie??

Gr Colin

18. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dat zal eerder 1266 km op een halve tank zijn.
    Sjors rijdt soms als een bejaarde met plein-vrees _O- :+

Nee, hij gaat gewoon goed om met zijn wagenpark.
    Soms ben ik wel eens stiekem een beetje jaloers :p
    Niet doorvertellen, hè ;)

19. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Mag ik een gokje wagen?

Ik gok dat er niet eens een thermostaat in zit! :h

20. B-Buster

Maak verder maar niet je beroep van dat gokken, Aart. ;)

Deel Deze Pagina