de Senator CD C30SE

Discussie in 'De Senator showroom van Geersch' gestart door Geersch, 31 jul 2013.

1. Geersch

Geersch Nieuw

Na op marktplaats mn huidige Senator gezien te hebben ging ik op zaterdag middag kijken.
    Ik was er meteen verliefd op, en aanbetaald. Ik wilde de Omega eerst verkopen omdat 2 zon grote auto's erg duur in verzekering zijn als je nog in de risicogroep zit.
    Na 6weken ben ik de Senator gaan halen. Het was 22-12-'12 dus kon hem wel zien als een mooi kerstcadeau :)
    Nja de feestdagen niet veel kunnen doen en heel veel uit het raam zitten turen naar de grote Opel.
    2e kerstdag bij Sean de auto gaan laten zien en de Omega was ook verkocht.

Het eerste wat ik kocht voor de Opel was een hoed voor op de hoedenplank.. Want dat leek me gaaf icm de spatlappen en de dikke motor :7

Toen maar even met poetsspul aan de slag en foto's wezen maken bij een abdij in de buurt..

Samen met de classic van mn pa..

Toen het zonnetje een beetje begon te schijnen en aangezien we nog geen winterweer gehad hadden de BBSjes maar even erop gezet..
    De velg liep aan de rechterkant aan dus spoorverbreders besteld..
    Toen ik ze gemonteerd had zag ik dat rechts de velg mooi lag en links veel te ver uitstak, wat ik niet zo mooi vind
    Schijnbaar iets van de as vervangen ofzo.. Ben er nog niet achter..
    Maar toch maar weer n fotorondje gedaan...

s'avonds nog bij een vriend geweest..

Een week genoten van de BBSjes... Zoals het al te raden valt viel de de week erop flinke sneeuw..
    Wielen eraf en de Senator zo weinig mogelijk gebruiken.. Ik had er een setje stalen winterwielen op gezet voor als ik toch ergens naartoe zou moeten..
    De originele 15ers komen in de winter ook niet op de Opel want die wil ik ook netjes houden..

Een paar weken later met een groepje naar Heaven on Wheels gegaan in Anderlecht.. Dus de wielen even omgelegd..

het groepje..

Bij terugkomst meteen een grote poetsbeurt gegeven dat de rotzooi er af was..

Twee weken na de show in Anderlecht, zouden we naar Frankrijk gaan. Dus het weekend voor Frankrijk de Senator naar de Garage gebracht voor een grote beurt en de katalysatoren vervangen voor stukjes buis.
    Toen kwam minder nieuws dat de koppakking lekte. Gelukkig was dit maar een heel klein beetje en waren was het pas beginnend.

Aangezien de kop er af toch moest wilde ik meteen een koprevisie doen.
    Ik had een beetje geinformeerd voor de mogelijkheden en kwam uit bij Mantzel om hem daar te laten reviseren en de kop te laten bewerken.

Omdat ik hem een tijdje zou missen heb ik nog een paar foto's gemaakt voor dat ie weg ging..

Het weekend erna was de kop eraf en ging hem ophalen om hem naar Mantzel in Kamp Lintfort te brengen.

En na een poosje wachten de spullen weer teruggekregen en naar de garage terug gebracht.
    Alleen weer jammer dat de garage toen net met vakantie begon :|

Nu nog even wachten tot ik hem weer terug heb..
    Dan lekker inrijden en dan wordt hij bij hun op de dyno afgesteld. Ben eens benieuwd !

2. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Jaja fantastische wagen.. Dat ik strondjaloers ben wist je natuurlijk al..

Leuk dat ik bij mn vorige baas nog een keer bij je in de buurt was ;)

Volgende Omega meeting ben je er natuurlijk gewoon bij, met je dikke Mantzel *O*

Gr Colin :w :w

3. Geersch

Geersch Nieuw

Ja dan wil k er zeker bij zijn !
    Baalde al dat k er afgelopen meeting niet bij was.
    Als t goed is ga k er al mee naar Sevenum..
    Kreeg n mail dat vandaag dat onderdeeltje binnen zou moeten komen.. Kan nie wachten !

4. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Helemaal goed, zo'n dikke 24V met alles erop en eraan. Hopelijk kun je er snel weer lol van hebben na de revisie.

Had ik geen B1 erbij dan zou zoiets hier ondertussen ook wel gestaan hebben in vergelijkbare uitvoering denk ik. Ik vind het nog altijd een mooie tijdloze verschijning.

5. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Hi Kevin,

Wát een monster über kei vette Senator heb je man ! ongelooflijk ! :9~ :9~ Je had mij er uitgebreid over verteld en foto's laten zien op de laatste Omega meeting, toen vond ik het al super vet, maar dit is echt de overtreffende trap hoor ! man man wat vind ik dit mooi, alles klopt !

Dit rijd écht een klasse hoger als welke Omega dan ook (naar mijn mening) véél stiller, de automaten schakelen geweldig, het stuurgedrag, en natuurlijk het onevenaarbare reihensechser geluid *; Ik kan het weten, heb nog even een B Senator 3.0I gehad (12V 180PK) en dat was al geweldig, en die was niet eens de helft zo mooi als die van jou ! Ik kan nog wel regels met tekst typen, maar ik hou het hierbij.

Ik wil haar gráág nog eens in het echt bekijken ! O+

Groetkes,
    Sjors

6. Geersch

Geersch Nieuw

Lees deze reacties nu pas ..

@ B-Buster bedankt ! Ja ik zou m zaterdag krijgen.. Ging vanalles mis met opsturen van n missend onderdeeltje.. Het was ook zo niet eenvoudig te bestellen.. Onderdelen is n nadeel van die C30SE motoren.. Mantzel had t op voorraad maar das met verzending 2x misgegaan. Dus ben k zelf maar in de auto gestapt om dat klepschoteltje te halen. 275km voor n deeltje van €4 haha! Heb m met hemelvaart weggebracht. Dat is alweer n poosje terug

@Sjors.. Dankje ! Denk dat we qua smaak redelijk op dezelfde lijn zitten.. Die mv6 van jou is ook echt n perfect monster! Mijne heeft iets meer schoonheidsfoutjes maar binnenkort lekker detailen :)
    Wil ook de BBSjes afwisselen met de originele met beetje spoorverbreders.. Het heeft alletwee iets !
    Het hart vd BBS wil ik in de champagne kleur vd originele wielen laten maken..

De automaat was van het begin slecht.. Die wordt ook vervangen met filters en al.. De huidige laat k later reviseren en versterken.. Maar de Omega en de NE schakelden perfect !

En over die reihesechser ! Super !! Die NE reed al heerlijk. Maar met dat Dual Ram systeem erbij maakt m geweldig !
    Ik vind t ook heel mooi als je de kap open hebt dat je die lange motor ziet ! En ik vind t een hele mooie motor met die kleuren en inlaatbuizen.. Zo blijft hij ook..

Gr.. Kevin

7. B-Buster

Vergeet niet om wat WIP foto's van het detailen te maken. Prachtige auto om eens goed aandacht te geven, daar kan iets heel moois onder vandaan komen. Dat zagen we destijds al met Sjors zijn Omega A2 2.6, niet normaal wat dat met de auto deed.

En inderdaad is het een imposant gezicht onder de kap met die dikke inlaat eroverheen. Ik heb nooit met een 3.0 24V lijn gereden, maar net als Sjors was ik ook onder de indruk van zijn 12 klepper. Misschien moet ik niet al te nieuwsgierig zijn naar het verschil. _O-

8. P.H.

P.H. Nieuw

Hij is Helemaal d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b

9. Geersch

Geersch Nieuw

Dankje P.H. !! Het is ook mn grote trots ! d:)b

Komt goed B-Buster ! Heb pas n polijstmachine gekocht.. Ben normaal niet zo vd machines maar er zit n verfnevel over de auto die ik met de hand niet wegkrijg.. Heb voor t grove werk 3M en voor de detailing Autoglym en n hele hoop Meguiars..
    En als ie ooit gespoten moet worden wordt t die groene kleur wat jij hebt ! Wat heb ik rondjes gelopen om je omi ! Prachtig !!

Ja ik dacht dat je t verschil pas vanaf 4000 zou merken bij de 24v maar door de Dual Ram trekt hij er ook sneller naartoe.. 2.6 heeft dat mischien ook ! Dat vind k ook een heel interesante motor.. Lekker betrouwbaar gietijzer en 12v en toch Dual Ram! Lijkt me de ideale daily motor :) En een C24NE vind ik ook heel gaaf !

En over die nieuwsgierigheid komt het wel goed op de volgende meeting ! En dat geld ook voor Sjors en Colin haha.. Het is dan alleen niet meer de originele 24v..

10. B-Buster

Wellicht krijg je met kleien die verfnevel al grotendeels weg. Of Iron-X. Ik zou er niet meteen met een grove combi op los gaan.

Dank je, mooi he dat Z359. :)
    Ik ben er ook erg blij mee, al moet ik zeggen dat in de lak m'n B2 die ernaast stond ook een heel mooi mica-effect zit. Maar lekker zijn originele kleur laten, dit staat ook super!

11. Geersch

Geersch Nieuw

Heb eerst bij een maat van me samen zn vrachtwagen met dat spul gedaan dat ging perfect. Zonder lak te beschadigen.. Ik heb wel n echte polijst machine die weinig toeren draait maar n hoog koppel om de drukken.. Zat met n paar schijven al op €450. Doe in 2 stappen met de machine en de laatste met de hand.

Het is zn originele kleur nietmeer.. Hij was vroeger champagne.. Maar is heel goed gespoten! De vorige eigenaar zei dat ie nu Imperial Green is maar daar lijkt ie me weer te licht voor.. En ik hoorde dat Lotus n patent op die kleur heeft.

Maar als t ooit zo mag zijn dan wordt t Z359 (weet k de code ook al :9 ) haha

-- 10 nov 2013 13:35 --

Na een tijd geen fotos kunnen plaatsen omdat ik eens tijd nodig had om mn laptop op te ruimen eindelijk de tijd om foto's te maken..

Ik ging m 14-9-'13 weer ophalen en heb er inmiddels weer 5000 km mee gereden.. En weer elke km genoten 8)

Het eerste wat ik deed was de originele radio erin die ik in de tussentijd van een vriend heb gekregen, en wat stickertjes geplakt..

Weekend later ben ik hem gaan inrijden en zijn we maar even naar familie van mn vriendin in Sarrebourg geweest in France.. En even het verbruik getest.. Waar mogelijk 120 gereden, onderaan de bergen met 130 begonnen en nergens teruggevallen of teruggeschakeld, in Frankrijk 110 en 130 gereden en op de Route Departemantale Gewoon 90.. Gemiddeld 11,69 km / liter aan de pomp op 783 km

2 weken later weer naar France geweest en toen nog even door de Alsace gecruised..

Even gekeken hoe ver ze waren met mn Galibier in Molsheim

Bij de wijnboer in Dorlisheim

zo even een foto

's avonds in Obernai een terrasje gepakt

-- 10 nov 2013 13:55 --

Na een tijd geen fotos kunnen plaatsen omdat ik eens tijd nodig had om mn laptop op te ruimen eindelijk de tijd om foto's te maken..

Ik ging m 14-9-'13 weer ophalen en heb er inmiddels weer 5000 km mee gereden.. En weer elke km genoten 8)

Het eerste wat ik deed was de originele radio erin die ik in de tussentijd van een vriend heb gekregen, en wat stickertjes geplakt..

De week erna ben ik hem gaan inrijden en wilde het verbruik testen dus maar even naar familie van mn vriendin in Sarrebourg geweest..
    In Heerlen afgetankt. In de Ardennen 120 gereden, onderaan de bergen met 130 begonnen, nergens teruggevallen en de automaat bleef gewoon lekker in zn 4 op 2600 toeren. Binnendoor via Aubange 90 en 110 door de bergen, Frankrijk 110 en 130 op snelweg en over de Departementale van Metz naar Sarrebourg gewoon 90.. Terug precies het zelfde en weer afgetankt.. Kwam op 11,69 km / liter uit aan de pomp op 783 km.

Sarrebourg

Een paar weken later weer gegaan en maar even een weekend ervan gemaakt..

Even in Molsheim gekeken hoe ver t staat met mn Galibier :p

Zo maar een foto

En nog even een terrasje pakken in Obernai..

-- 10 nov 2013 13:59 --

De week erna ben ik hem gaan inrijden en wilde het verbruik testen dus maar even naar familie van mn vriendin in Sarrebourg geweest..
    In Heerlen afgetankt. In de Ardennen 120 gereden, onderaan de bergen met 130 begonnen, nergens teruggevallen en de automaat bleef gewoon lekker in zn 4 op 2600 toeren. Binnendoor via Aubange 90 en 110 door de bergen, Frankrijk 110 en 130 op snelweg en over de Departementale van Metz naar Sarrebourg gewoon 90.. Terug precies het zelfde en weer afgetankt.. Kwam op 11,69 km / liter uit aan de pomp op 783 km.

Sarrebourg

Zo maar een foto

[​IMG]<br /><br />-- 10 nov 2013 14:47 --<br /><br />Na een tijd geen fotos kunnen plaatsen omdat ik eens tijd nodig had om mn laptop op te ruimen eindelijk de tijd om foto's te maken..

Sarrebourg

Zo maar een foto

Deel Deze Pagina