de Omega B2 X30XE

Discussie in 'De Senator showroom van Geersch' gestart door Geersch, 31 jul 2013.

1. Geersch

Geersch Nieuw

Toen ik de C30NE geschorst heb kocht een een Seat Toledo VR5.. Ik vindt een 5cilinder heel mooi klinken.. En zo een VR motor leek me helemaal gaaf !
    Toen de einddemper werd vervangen door n stuk dikke buis klonk ie ook heel mooi..
    Helaas totaal onbetrouwbare ervaringen mee gehad.. 2 jaar op rij liet hij me net voor de zomervakantie in de steek met een probleem wat niet gevonden kon worden..

Afgelopen zomer zat ik dus ook weer met een kapotte auto, die ik ook niet verkocht kreeg en ging eens opzoek naar een Omega B..
    Omdat de Senator al heerlijk reed was ik wel eens benieuwd hoe een Omega B reed die 10 jaar jonger was en dus qua techniek ook voorliep.
    Dus even op een dag maar even de Omega gaan halen terwijl ik de Seat nog had die ik 4 maanden later maar gewoon aan een vriend heb weggegeven..

De grote fout ....

En de grote vervanger !

Toen ik de Omega gekocht had en thuis kwam maar meteen op de oprit geparkeerd en mn BBSjes omgelegd.
    Die lagen al 1,5 jaar op zolder zonder op een auto gezeten te hebben.. Die had ik al op voorhand gekocht voor de C30NE.
    Voor 8,5j 18inch et30 met 225/40 banden, Achter 10j 18inch et25 met 255/35 banden.

En maar weer een foto rondje..

met wat dikke spullen in Laakdal, Belgie

met Maurice

met een maat zn Vectra GTS

Emmen Compascuum

Speelgoed 2012..

smerige wielen vereniging..

----------------------------------------------------------------------------

Na gewoon wat nieuwsgierig op marktplaats te kijken kwam ik mijn huidige Senator C30SE tegen..
    Deze kon ik niet laten staan dus ging de Omega op marktplaats..
    Uiteindelijk heb ik hem aan een vriend verkocht (Sean Willems) die er nu ook een hele dikke wagen van heeft gemaakt !

2. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Een mooie Omega, veel dikker als zo'n Seat! Ik herkende trouwens dat kenteken al, die Omega heeft Sean nu inderdaad! :Y

3. Geersch

Geersch Nieuw

Dankje ! :)
    Ja vond ik ook ! Die Seat wilde ik gewoon als daily als de Senator af was.
    Maar als ik dat ding hield kwam hij nooit af hahahah.

Ja klopt Sean heeft m nu.. Net geworden met die verlaging en Sportstars ! _/-\o_

4. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Herkende je de Belgische platen Joep 7(8)7

5. servil

servil Nieuw Donateur 2016

wat een prachtige collectie Omega's heb je op de plaat gezet.

En ik moet zeggen ik ben ook wel gecharmeerd van de VR blokken maar dan
    meer van de techniek die er in schuil gaat

6. Geersch

Geersch Nieuw

Dankje servil !

Ja de blokken zelf vind k prachtig.. En het geluid ook!
    Vond die vr5 zo gaaf omdat ie n oneven aantal cilinders in VR had.. Plofte heerlijk!
    Maar Lancia had geloof k in de 30er jaren tot de fulvia al n VR4 blok.

7. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Leuk verhaal en een mooie fotoserie. Ik ben blij dat je die bijzondere stijl van de Toledo tegelijkertijd met die rampmobiel de deur hebt gewezen. _O-

8. Geersch

Geersch Nieuw

Ja was blij dat k er vanaf was ! Helemaal zat dat ding.
    Enigste wat k wel mis is die 5cilinder roffel.. Maar dat maakt die 6pitter weer goed :D

Deel Deze Pagina