De Diamond mod 1.9

Discussie in 'Achteraf toegevoegde originele opties' gestart door Sjors-V6, 1 jul 2012.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

O.a. een onderdeel van het Diamond pakket: Grille en de buitenspiegels in de kleur van de auto meegespoten.

Wellicht zoals jullie hadden gezien was mijn A Omega niet voorzien van een rechter buitenspiegel, dat was uit de tijd dat dit (zonder trekhaak) nog een optie was, af najaar 1989 hebben ze dit echter afgeschaft en kwam de rechter buitenspiegel standaard.

Mijn A Omega is voorzien van Airconditioning, tegenwoordig op elk kippenhok standaard.. maar in die tijd was dit (wat hoop wel weten) en mega dure exclusieve optie, en alleen standaard op de duurdere klasse auto's, mijn vermoeden is dat de vorige eigenaresse na het aan vinken van de airco, geen geld meer had voor een rechter buitenspiegel, daar ze DM3000,- meerprijs had voor de Airconditioning 8)7 wél is mijn linker buitenspiegel Elektrische verstelbaar én verwarmbaar !

Oké dit is zoals mijn Omega nieuw geleverd is, maar ik ga niet zover als Walter ;) ik vond het toch wel een beetje treurig één spiegel, zag er een beetje vreemd uit, en het is wel fijn om een rechter buitenspiegel te hebben, al moet ik wel zeggen dat het gauw went ! net zoals die vergroot spiegels zonder dode hoek in de Catera went dit ook snel, gewoon keertje extra over je schouders kijken (wat ik toch altijd wel doe) maar ik had mij al voorgenomen te zoeken naar een setje buitenspiegels in kleur.

Paar weken terug een set B Senator spiegels kunnen bemachtigen (elec verstelbaar en verwarmbaar) en mee gespoten n de kleur, wat een mooie basis was (Rembrantsilber overigens) deze netjes uit elkaar gehaald en schoongemaakt/ontvet en naar de spuiter gebracht.

Gespoten!

alles weer in elkaar gezet, vaseline op de metalen klemmetjes, en het scharnier stuk.

Spiegel motoren, weer als nieuw:

in elkaar gezet, alleen het spiegel glas nog:

Oude situatie:

24jaar trouwe dienst:

Dopke eraf:

Schroefke eruit:

en het afdekplaatje eraf halen:

Schroefke buitenste afdekplaatje uitdraaien:

En het buitenste afdekplaatje eraf halen:

even een beetje schoonmaken, en de rechter spiegel kan er zo op ! gaten zitten er allemaal.

en de linker buitenspiegel op dezelfde manier vervangen, enige verschil, afdekplaatje zit met één schroefke vast in het midden (waar bij de spiegel het centreer pinneke door komt) en de overige 3 schroeven (bevestiging spiegel) zitten er omheen.

Tevens de grille vervangen voor het gespoten exemplaar:

Wat vinden jullie ? ik ben er mega kei blij mee in ieder geval ! _/-\o_

2. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Re: Streven naar perfectie: de Diamond mod 1.9

Ziet er weer netjes uit Sjors. _/-\o_ d:)b

3. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Ze lijkt steeds meer op sneeuwwitje O+

4. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

wat een lelijk stuk staal, zet maar voor mijn deur neer O-) weet er wel raad mee. :s

5. Tinuske

Tinuske Nieuw

Ik had de bumpers ook meegespoten. En anders de spiegels en grill origineel gelaten. Maar dat is mijn mening.

Netjes gemaakt iig!

6. Niels

Niels Nieuw

Ik vin het kei vet Sjors! _/-\o_

Mooie beschrijving ook, mey die schroefjes en die pinnekes enzo! d:)b

Groetjes,

Niels

7. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Lekker bezig Sjors O+ Wat een plaatje O+ O+

Ik vond het eigenlijk wel heel gaaf dat je geen rechterbuiterspiegel had, maar ik snap wel dat je er een echte dikke Diamond van wilt maken :)

Blijf vooral foto's posten O+

Gr Colin

8. Petra

Petra Nieuw

Heel netjes!

9. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Streven naar perfectie: de Diamond mod 1.9

Super! Wat ziet dat er gelijk beter uit met dat witte grilletje.

Euh, bumpers meespuiten? No way!
    Voor zover ik weet is dat pas bij de latere modellen gedaan, en waren dit andere type bumpers.

Gr. Paul

10. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Zo dan, daar knapt die A echt enorm van op zich! :) Zekers in combinatie met de nieuwe bumper. Je hebt een prachtige Omega Sjors, ik kan niets anders zeggen. ;)

11. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

netjes sjors ziet er weer keurig uit zoals we gewend zijn van je :)

12. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Ha Sjors,

Tsja, je weet, ik zou dit nooit hebben gedaan; niet origineel zo geleverd ;) (volgens mij ben ik momenteel nog extremer dan jij met die originele benadering :D ).

Maar los hiervan; staat de Omega goed en ook heel mooi gedaan d:)b .

Groet,

Walter

13. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Netjes, sjors. Maar, elektrisch verstelbaar en verwarmbaar, zat dat al voorbereid of is dat je volgende uitdaging?

Andrew

14. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Bedankt allemaal ! _/-\o_

De linker buitenspiegel was af fabriek al alec verstelbaar en verwarmbaar, dit is voorbereid tot aan de stekker in de A stijl van de rechter deur, ik moet zelf alleen het knopske nog verwisselen voor een met een linker én rechter stand selector, en de kabelboom in de rechter deur verwisselen met stekker voor elec spiegel :)

Groetjes,
    Sjors

15. Anonymous

Anonymous Guest

Netjes Sjors.

Dat vraagt bijna om een nieuwe photoshoot!

_/-\o_

16. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Hmm goed idee. :D

17. Anonymous

Anonymous Guest

Dat gaat helemaal goed komen. :Y

18. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

oeh ! voel me vereerd, of beter gezegd de A Omega :Y) laat het nou eens zomer worden.. dan kunnen we zoiets verwezenlijken !

19. Re: Streven naar perfectie: de Diamond mod 1.9

Ik deel jou mening Walter,

Neemt niet weg dat het weer met de grootste klasse is uitgevoerd.
    Had ook niet anders verwacht ;)

20. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Klopt niet helemaal Walter wat je zegt !

Het is zeker wél origineel zo geleverd ! alleen is de mijne af fabriek niet zo Afgeleverd ;)

Maar dat boeit mij niet, ik maak ze zo, dat het naar mijn smaak is ;) maar ik kies alleen wél dingen die destijds af fabriek geleverd konden worden, als mee gespoten spiegels bijvoorbeeld nooit geleverd waren op de A, dan had ik alleen rechts een spiegel geplaatst, en ze niet in de kleur laten spuiten.

Maar ik vind het zo super vet !! iedere keer als ik haar smoeltje zie *;

@ Lars, Dankje ! :)

*kuch* jou Omega had geen houtinleg maar alu af fabriek hé ;)

Groetjes,
    Sjors

Deel Deze Pagina