De C30NE

Discussie in 'De Senator showroom van Geersch' gestart door Geersch, 31 jul 2013.

1. Geersch

Geersch Nieuw

Ik zal maar beginnen bij waar het begon..

Mijn ouders hebben van 1990 tot 2000 een Senator B C25NE gehad uit '88
    Ik was altijd helemaal gek van die auto.. Ik riep ook al vrij snel ''obinator'' zeiden mn ouders.. Opel kon ik nog eerder dan mijn naam schrijven net zoals DAF en Volvo haha. Op kleuterschool was ik altijd op aan het scheppen over de Senator. Want ze hadden allemaal maar kleine autotjes in de klas.

Mn ouders hebben ook wel eens plannen gehad om hem in te ruilen op een Corsa B, Tigra of een Sintra toen ze net uitkwamen. Daar baalde ik altijd van en gelukkig ging dat niet door want die waren niet zo mooi als de Senator hahah !
    Helaas heeft mn moeder zich in 2000 van afrit vergist.. Waar een flauwe bocht zou zijn waar je mooi met 100 doorkon was er ineens een scherpe bocht.. Remmen ging niet meer dus frontaal tegen de vangrail.. Het dak was ontzet,de deuren, de achtwielen stonden scheef door de motor en cardan die naar achter kwamen. Maar gelukkig had niemand iets! Dus de Senator heeft wel een hele grote dienst bewezen.. Denk dat het met een Tigra of Sintra wel heel anders zou zijn afgelopen.

Toen ik 11 was rende ik altijd rond in een sportwagen garage in het dorp bij ons.. Waar eens een (helaas knalgele) Omega A stond.. Ik in de grote Opel achter het stuur zitten beetje net doen alsof ik ermee aan het rijden was. De tellers waren hetzelfde als de Senator dacht ik toen dat vond ik al gaaf.. Alleen ging die teller tot 300.. En er stond overal Lotus op.. Ik maakte het dashboardkastje open om eens te kijken wat er van gegevens in het boekje stonden. Toen zag ik dat deze heel erg snel moest zijn !
    Toen hij klaar was werd er een testrit mee gemaakt dus was ik meegereden.. Hij gaf ook even volgas tot 160km/h en ik werd echt in de stoel gedrukt! ik vondt dat meteen een heel indrukwekkende auto omdat je dat nooit verwacht !
    Ik ging ook wel eens mee in diverse Porsche's en Ferrari's maar zon gevoel als de Lotus heb k niet meer gehad zo snel ! Dat zal ook wel door het flinke koppel komen dat ie zowat geen turbogat heeft !
    Ik had weer een grote droom auto erbij, waar ik al 12 jaar een zwak voor heb !

Toen ik 16 was ging ik een beetje op internet kijken wat ik voor auto's wilde als ik 18 werd. Vond het altijd leuk om auto's met een apart geluid te hebben, dus naar 4cilinders in lijn keek ik niet zo. Dan had ik liever een schreeuwende 3cilinder, een alfa 145 boxer leek me leuk met een open uitlaat omdat niet veel zon geluid verwachten uit die auto. Een Audi 5cilinder vond ik ook altijd mooi maar ik dacht dat dat te snel voor de verzekering zou zijn. Net zoals een Volvo 5pitter en een Senator.

Ik was bezig met mijn rijbewijs en toen kwam ik via via bij een BMW E30 320i uit '87 voor 250 euro..
    Dus deze maar gekocht en maar wachten tot ik mijn roze papiertje binnen had !
    Ik helemaal blij met mn oude BMW want wat reed het toch heerlijk zon zes-cilinder.. Ook al was het maar een 2.0
    En aangezien ik meer van oudere auto's houd was ik helemaal blij met mn eerste auto.

Even later kwam een collega die vaker oude BMW's heeft met een E30 316i die perfect uitzag..
    Hij wilde er 750 euro voor en gaf me 250 terug op de mijne dus kon hem niet laten staan.. Ook al was het maar een 4-cilinder.
    Maar begon het geluid en het koppel van de 6cilinder toch weer te missen. Dus kwamen plannen om er een 6cilinder in te laten leggen en hem in de Alpina style te maken. Maar zat toen nog op de loods, verdiende niet veel, reed veel met de BMW dus als de maand voorbij was had ik nog maar weinig over omdat ik alles in de tank wierp |:( Dus dat zou een heel lang project gaan worden..

Toen was ik me gaan realiseren dat die 320i met 129pk best meeviel in de verzekering en durfde op marktplaats eens Opel Senator als zoekterm te gebruiken.
    Daar kwam ik meteen een hele nette C30NE tegen met Omega B Sport velgen, automaat, en veel meer opties dan die BMW had.
    Ik was ondertussen ook 2weken als chauffeur bezig dus ik ging een heel stuk meer verdienen. Mijn eerste loon had ik afgewacht en de BMW ondertussen verkocht en toen ben ik bij mn vader op de motor gestapt en zijn we hem in Stadskanaal gaan kopen op een zaterdag.

Helemaal trots had ik mijn eerste dikke Opel !
    Na wat Meguiars te hebben ingeslagen maar eens aan het poetsen begonnen.
    En wat foto's gemaakt..

2. servil

servil Nieuw Donateur 2016

Leuk verhaal, maar welke gek spuit er nou een lotus omega geel??

3. wybe

wybe Nieuw

Super mooie senator!

4. Geersch

Geersch Nieuw

Ja en dat terwijl Imperial Green zo een mooie kleur is.. Maar dat was 2001 dus toen deden ze nog iets gekker met die autos omdat er toen nog eens stuk meer van waren..

Dankje wybe.. Hij staat nu helaas onder een dikke laag stof in n garagebox, te wachten tot ik er weer eens aan ga hobbieen..

Hier nog diverse andere foto's

Mn doordeweekse en weekend speelgoed in 2009..

C30NE

leuk dat spelen in de sneeuw..

Truckstar Festival Assen '09

en op de terugweg van Assen gespot door een Opel Forum lid..

Naderhand nog een zwarte grille geprobeerd.. Maar zie toch liever de originele grille

[​IMG]<br /><br />-- 31 jul 2013 13:09 --<br /><br />Helaas werd er eens ingebroken.. Radio weg, zelfs een paar centen kleingeld was weg.
    Maar het ergste van alles vind ik dat met grof geweld de kabels onder het stuur zijn uitgetrokken om hem proberen te starten.
    Gelukkig is dat niet gelukt.. Maar was wel even fleitig opzoek naar de daders ! Kwaad dat ik was !

Even later smolt de zekering van de airco en ventilatie dus dat wilde laten maken. Zou een kwaaltje zijn..
    En toen ik mn wagen gepoetst had zag ik ineens voor de achterbank een laag water staan.. Dus dat was even balen.
    De uitlaat ging kapot en er was geen nieuwe te vinden..

De APK kwam eraan maar kon niet goed aan onderdelen komen dus ik besloot hem gewoon te schorsen, een andere auto te kopen, goed te sparen en flink geld tegen de Senator aan te gooien om hem op te knappen..

Maar helaas kocht ik een auto wat steeds kapot ging en dus niet goed kon sparen om de Senator te laten opknappen..

Het vervolg hiervan gaat in het volgende onderwerp verder..

5. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Knappe foto's maat d:)b

Jij een C30NE, ik had destijds een C20NE Omega, in dezelfde kleur 266 d:)b

*O*

6. Geersch

Geersch Nieuw

Dankje ! Ja pff wat een mooie kleur is dat ! Die omega was ook een stoere wagen! Staat nog n supernette C20NE op marktplaats

7. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Een schitterende auto, lekker compleet ook met airco e.d. voor die tijd! Tevens een mooi stukje historie erbij, leuk dat je dat vervolg kon geven met je eigen Sennie.

Ik vind hem met de B2 Sport velgen erg gaaf. Verder eens wat betreft de originele grille, dat staat hem beter.

8. Geersch

Geersch Nieuw

Dankje B-Buster :)
    Ja had meer werkende opties dan al mn maten met hun nieuwere golf 4 en e36 haha!
    Originele grille vond k ook mooier.. Wilde dat zwart toen proberen.
    Ben wel blij dat k zelf ook Sennie rij :) Krijg geregeld complimenten van mensen die die wagen zowat vergeten zijn.
    Dat blijft gewoon gaaf !

Deel Deze Pagina