Buster's Garage

Discussie in 'Project Onyx' gestart door B-Buster, 25 okt 2009.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

In dit draadje hou ik bij wat er in de loop der tijd is aangepast aan mijn Omega.

De oorsprong gaat vele jaren terug. In augustus 2002 was de toenmalige auto van mijn vader aan vervanging toe. Een rondje internetten bracht mij via Autotrack bij een 3 jaar jonge Omega met 54.000 km op de klok. Dit was een van de laatste B1's van eind 1999 en daarmee een actiemodel ter ere van het 100-jarig bestaan van Opel. Dat kwam neer op een voor die tijd erg leuke optielijst.

De foto waarmee hij destijds op internet stond

Fast forward naar april 2008. Ik was toe aan een eigen auto en had een fraaie 2.5 aut. in CDX uitvoering op de korrel. Tijdens de tweede proefrit bleek die aanschaf ook een aanleiding voor paps om zijn Omega binnenkort weg te gaan doen. Op zo'n moment wordt de keuze tussen een bekende auto waarin je zelfs hebt leren autorijden en nadien zelf al een jaar of 4 regelmatig in rijdt en een onbekende doch zeer aantrekkelijke 2.5 ineens heel makkelijk. Doemijdiemaar. B)

Een maand later was er betaald en werden mij de sleutels overhandigd en had ik mijn eigen Omega:

Toen werd het tijd voor de grote schoonmaak. Het resultaat na de eerste wasbeurt:

Toen verkeerde ik nog in de illusie dat uitgebreid wassen inhield met veel geduld alles goed inspoppen. How wrong....

2 maanden later ging er een wereld voor me open, op de jaarlijkse Omega meeting zag ik glimmende auto's, mooie druppelvorming tijdens een regenbui en daarna wederom veel, héél veel glans. Toen er ook nog een demo volgde op mijn motorkap was het hek van de dam. Mijn nieuwe hobby was een feit:

Geheel in de ban van het poetsvirus ben ik me gaan verdiepen in de wereld van car detailing. Zoals zo vaak begon ik simpel, en werd de collectie steeds verder uitgebreid. Een maand na de meeting was dit het resultaat:

De inmiddels beroemde uitspraak "Ik ga hem origineel houden!" werd diezelfde maand teniet gedaan. De eerste mod was een feit: xenon.

Hierop volgden een Parrot handsfree kit en een CDR-500 radio

Irmscher grille...

Koplampsproeiers om de xenon-look zo origineel mogelijk te maken:

De poetsmanie was op dat moment al aardig op gang, met het volgende resultaat:
    De kuddo's voor deze foto gaan naar Sjors

Er kwamen witte knipperlichtjes

Er kwam een rollo
    (en vervolgens nog een nadat bleek dat nummer 1 erg van oorlogsvoering hield, getuige de bijgeluiden bij het inklappen. Een mitrailleur zou er spontaan jaloers op worden.

Toen even (weltegeld 1 dag) een Irmscher stuur

Wat was er ook alweer met het uiterlijk? Ohja dat ging ik standaard houden. Oftewel, er kwam een Irmscher lip op de kofferklep

Toen een dimmende spiegel

Gevolgd door de beste mod so far, een Bose soundsystem

Met dus (weer) een andere radio

Enkele maanden later volgde een retourtje Duitsland, om de volgende mod op te halen: 17" Twin Spokes

Daarbij werd meteen de topsnelheid even getest

Hierna volgden enkele aanpassingen in het interieur. Te beginnen met Catera handgrepen

Ebbenhouten dashboard set + deurlijstjes + Phoneway armsteun

En dat brengt ons bij de voorlopige tussenstand

Maar wees gerust: more to come O+

2. B-Buster

Geen update van mijn Omega, wel van m'n draadje. Een duister persoon was zo vriendelijk geweest in te stellen dat hier niet gereageerd kon worden. Dat is inmiddels gewijzigd dankzij een tipgever. :p

Thnx Walter. :)

3. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Verraaier :p

4. B-Buster

Ik probeerde het nog beschaafd te brengen, nu gooi je je eigen ruiten in maistro. :D

5. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Tsja, dan moet ik ook even in je topic reageren natuurlijk. Als je het zo onder elkaar ziet dan heb je de Omega flink aangepast aan je persoonlijke wensen. Hoelang ben je eigenlijk al op deze manier bezig? Daarnaast vind ik het wel grappig te zien dat je gedurende de tijd steeds meer werk hebt gemaakt van dat poetsen (of eigenlijk zou ik moeten zeggen; detailen). Verder heeft het toch ook wel wat dat je de geschiedenis van deze auto kent. Ik zou zeggen; doe eens gek en koop geen MV6 maar vervang je motor door een 3000 24V lijnmotor. Zo'n motor is in principe beter dan een V6, doet het goed op LPG en kost geen drol. In Duitsland hebben ze met de inbouw ervan redelijk wat ervaring: Bijvoorbeeld WDS Tuning.

Groet,

Walter

6. B-Buster

Het begon in juli / augustus 2008 met de Xenon, binnen een maand of 4 daarna volgden Irmscher grille / lip, koplampsproeiers, parrot, dimmende spiegel en Bose inbouw.
    Daarna is het iets rustiger gegaan, voornamelijk omdat er dit jaar ook aardig wat aan onderhoud is gebeurd.Schokdempers, koppeling met nog wat extra dingen erbij, 4x nieuwe banden... geld uitgeven gaat alsnog prima zo.

Dat poetsen/detailen is nu een jaar fanatiek aan de gang, dat kan ik inmiddels wel een nieuwe hobby noemen denk ik.

Over ombouw naar een lijnmotor, nee daar zou ik niet aan beginnen. Het doel is nog altijd hierin een 2.5 te laten hangen. Dat wordt een meerjarenplan. Voor zoiets moet je tijd hebben en dat heb ik nu, sinds m'n nieuwe baan, gewoon niet. Hij moet dagelijks kilometers maken. Ik ben niet van plan dat in een tijdelijk gebakje te gaan doen terwijl de Omega een hart transplantatie zou ondergaan.

1 ding staat echter vast: deze gaat niet meer weg. Mocht er iets anders komen, dan wordt er een mooie stalling gezocht waar ie binnen kan staan.

7. Egbert

Egbert Nieuw

zo,n phoneway armsteun? wat is daar precies het voordeel van? hoger.. dus betere leuning? en past er een telefoon in ofzo.. hoe moet ik dat zien?

8. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Echt een prachtig gezicht zoals deze omega voor de deur staat te glimmen man!
    Prachtig!!!!!!!!!!!!

9. martijn_maja

martijn_maja Nieuw

op beide punten helemaal goed egbert. ik heb er ook 1 in de omega zitten en als armsteun werkt deze voor mij heel goed. vond de standaard armsteun wat te laag. en ik heb bij mij de orginele koeljast telefoon erin zitten. maar een mobieltje past ook deze console is alleen in de b1 geleverd. mocht je er nog 1 zoeken weet er nog 2 te liggen voor de b1.

10. B-Buster

Dank voor de leuke reacties heren. :)

@ Egbert: zo'n Phoneway armsteun heeft een uitklapbaar middenstuk waarin een telefoon(houder) past. Ik heb er zelf mijn Brodit houder voor m'n telefoon in zitten. De armsteun wordt er, ingeklapt, iets hoger door, maar daar heb je pas wat aan als je met je arm vaak helemaal naar achteren erop zit.

11. Egbert

Egbert Nieuw

geniaal! en ik maar denken dat het aan mij lag dat ik die armsteun net ff te laag vond.. :) haha Kost dat ding?

12. B-Buster

Ze staan af en toe voor tussen de 30 en 50 euro op Ebay.de

Kwestie van een tijdje in de gaten houden, is niet iets dat bij bosjes te koop staat. :)

13. martijn_maja

martijn_maja Nieuw

egbert ik weet er nog 2 te liggen.gr,martijn

14. Blazeke

Blazeke Nieuw

mooie wagen!! :) shiny shiny :D een een informatief vraagje :D hoe zit dat nu met die koplampsproeiers? kopppel je ze mee aan op die van de voorruit zodat ze samen sproeien wanneer je de voorruit besproeid? was van plan om de angel eyes om te bouwe naar xenon/h.i.d maar heb het maar gelaten omdat dan ook koplampsproeiers verplicht zijn..
    wat trouwens ook een leuke mod is die niet al teveel geld kost en erg veel gedaan wordt in belgie is de sproeikoppen(voorruit) van een insignia te gaan kopen en die vervange me de originele.. die van insignia geven echt een "wolk" ipv een gespreide ''straal" :)

15. Slurpy

Slurpy Nieuw

Origineel sproeien de koplampsproeiers inderdaad mee met die van de voorruit maar natuurlijk alleen als de lichten aan staan.
    Eigenlijk gaan die van de koplampen iets vroeger af maar dat is muggenziften. :)

16. Blazeke

Blazeke Nieuw

ty slurpy voor de info :)

17. B-Buster

Dank je Nico.

De info is al gegeven zie ik. Ze gaan inderdaad iets eerder dan de ruitensproeiers, maar gezien de kortere afstand en de pompjes die onder de koplampen zitten is dat ook wel verklaarbaar. Plus door die lading water is alsnog je voorruit meteen voorzien van sproeiwater. :p

Die Insignia mod is bekend, ik heb al maanden die dingetjes liggen, moeten er nog eens in.

18. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Koplampsproeies zijn niet verplicht op en Omega, ook bij nieuwe auto's niet meer (verandering A.P.K. wet)

Deel Deze Pagina