[B2] Vervanging motorsteun - hydraulisch pneumatisch gedempt

Discussie in 'Illuminat0r's B2 station' gestart door Illuminat0r, 10 nov 2012.

  1. Illuminat0r

    Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

    Vervanging van de motorsteunen.
    Deze zijn hydraulisch pneumatisch gedempt.
    Ze worden dus door vacuüm aangestuurd bij en vlakbij nullast van de motor, om een zachtere demping te hebben.

    De rechtse steun was langs boven 'ontploft' doordat het rubber verduurd was door continue lekkage van olie en waarschijnlijk diesel.
    Olie komt alleszinds van de carterontluchtingsklep, via de aanzuigleiding van de turbo.
    Het laagste punt van die leiding is aan de turbo-koppeling, en laat dat nu net vlak boven de motorsteun zijn... 8)7

    Enfin, een falen van de steun heeft ook een falen van het ganse vacuüm-systeem tot gevolg.

    Het moet nog bewezen, maar de EPC's zeggen al veel:
    GM EPC: stukprijs ongeveer €170,- exclusief BTW
    [​IMG]

    BMW Realoem.com: stukprijs 83,80 inclusief BTW
    [​IMG]
    http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=22_0034&hg=22&fg=05

    De BMW steunen zien er op het eerste zicht goed uit.
    Passen gebeurt snel...
     
  2. Illuminat0r

    Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

    Re: [B2] Vervanging motorsteun - hydraulisch pneumatisch ged

    Wat laat, maar het past :p
    (en draait ondertussen al enige km's mee!)
     

Deel Deze Pagina