Aanrijding 09-12

Discussie in 'Project Onyx' gestart door B-Buster, 9 dec 2009.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

De dag is niet zo lollig begonnen hier. Een bergingsvrachtwagen heeft mijn Omega vanochtend gedevalueerd tot een schadebak. :'(

2 banen kwamen samen, ik reed rechts en vrachtauto links. Ik zat in zijn dode hoek, had dat in de gaten dus gaf gas bij, echter gooide de bestuurder zijn combinatie meteen met een stevige gang naar rechts. Gevolg: 3 x in de rondte, druk bezig hem uit de vangrail te houden en een achterkant die er niet meer erg origineel uitziet.

Ik heb niets, dus wat rest is een kutgevoel over de Omega.

Beeldmateriaal:

Bumper ligt nog ergens op de A2 (KLPD is ingeseind). Paste helaas niet achterin, dus even snel m'n kentekenplaat eraf getrokken.

Dus nu krijgen we het gedonder... dagwaarde of herstellen. :(

2. caponetyuh

caponetyuh Nieuw

dat is een kl#te begin van de dag geen pretje om zo de dag tebeginnen strekte gewenst ton

3. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Tja, ik heb je al persoonlijk gesproken maar wil toch even zeggen dat dit toch wel ontzettend kl*te is.
    In mijn hoofd had ik de schade echter zwaarder ingeschat. Dus ik heb goede hoop dat deze Groene duivel binnenkort weer hersteld en blinkend `s-Neerlands wegen zal betreden.
    Je weet hoe je mij kunt bereiken als ik iets voor je kan doen, Jacco :)

4. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dat is zeker mooi kl*te Jacco.
    Gelukkig zelf geen schade opgelopen.
    Kan je nog een goede spuiter/hersteller aanbevelen als je er nog een zoekt.
    Zo te zien lijkt het nog me te vallen de schade volgens de foto in het echt zal het wel een ander verhaal zijn.

Als we je nog ergens mee kunnen helpen, laat het weten (onderdelen zoeken en zo).

5. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Potverdorie Jacco, dit is vervelend. Gelukkig heb je zelf niets. Jammer van de Omega maar misschien valt het mee. Het zal inderdaad wel een gedonder worden m.b.t. de dagwaarde in relatie tot de schade. Vaak rest dan alleen de mogelijkheid om de auto zelf weer op te knappen om zo de kosten nog binnen de perken te houden. Aan de foto's te zien lijkt de schade mee te vallen. Maar dat kan ook - zoals Vega zegt - tegenvallen.

Laat maar weten als ik je ergens mee kan helpen. Heb je wel getuigen van het gebeurde?

Sterkte ermee.

Groet,

Walter

6. B-Buster

Dank voor het meeleven :)

Klote is het, dat is zeker. Zal waarschijnlijk krap worden m.b.t. dagwaarde > schadebedrag. Dat laatste is inmiddels getaxeerd op 1.800,- ex btw.

Schade is opzich niet heel spannend, enige aandachtspunt zijn de bevestigingen van de achterbumper onder de kofferklep. Die zijn er half uitgerukt.

Het is nu wachten op de taxatie. Getuigen zijn niet nodig, schuldvraag staat buiten discussie.

7. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Hé Jacco,

Ook ik had je vanochtend al gesproken, en vanmiddag nog eens uitvoerig...

Sterkte, en ik zie je Zondag wel.

Groetjes,
    Sjors

8. B-Buster

Maandag taxatie.

Zondag maar eens zien hem daar zo fraai mogelijk heen te sturen, met kundige hulp van Sjors :)

Thnx kerel, dat wordt erg gewaardeerd.

9. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik kan ook helpen !!
    Ben expert in krassen maken ;) :+ >:) :>

(sorry, Jacco... je moet ook kunnen blijven lachen, hè... het is nu eenmaal gebeurd (i know... makkelijk lullen voor mij), maar je moet nu weer naar de toekomst kijken)

En als het jouw leed kan verzachten: mijn cd-navigatie-schoonmaakactie heeft mij helaas niet geholpen. Hij spuugt nu ook gloednieuwe (muziek-) cd's uit.
    Vandaag offerte opgevraagd bij het vaste adres van Spoelie (in Rotterdam)... met droge ogen vragen ze €235,- -O-
    Nieuwe lezer en nieuw motortje (waarom, geen idee... maar dat hoort er dan blijkbaar bij).

10. B-Buster

Hehe, pas maar op, met zulke bedragen is ie al bijna economisch totalled. :+

Verder weiger ik voorlopig te accepteren dat het een write-off is, dus ik zal alles in werk stellen om te zorgen dat daar maandag een verder door een spreekwoordelijke ring te halen auto staat.

11. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Shit ik had eerst op een ander topic nog gereageerd om eens met z'n aleen bij elkaar te komen.
    En toen las ik dit, shit das klote joh, en weer een hoop schade waar je niet op zit te wachten, gelukkig (en dat is waar je toch ook aan moet denken) heb je zelf niets.

Maar toch...... het is en blijft je trots die even naar zijn grootje gereden is.

Sterkte ermee jacco!

Gr,
    Aart

12. B-Buster

Zo'n mini-meet kan nog steeds Aart. ;)

Maar eens even aanzien wat het oordeel maandag wordt. Als dat positief is, staat er hier eind volgende week weer een in ere herstelde Omega.

13. martijn_maja

martijn_maja Nieuw

jacco man, dat is zonde van zo'n nette omega. gelukkig heb je zelf niks dat is nog veel belangrijker.
    maar neemt niet weg dat je trots gehavend is. ik hoop voor je dat het netjes gemaakt word, want deze rijd straks echt wel weer.

14. B-Buster

Update:

Omega wordt 4 januari weggebracht. Dankzij het vinden van een goed gebruikte bumper is hij te herstellen voor de uit te keren waarde. Vervolgens zal Project Onyx (helaas) van het toneel verdwijnen. Ik ben op zoek naar een goede stallingsruimte om hem voor een langere tijd goed weg te kunnen zetten.

15. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Zo dan kreeg je er ook niet veel voor zeker.?

16. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Voor het alleen stallen van je auto is misschien ook een caravanstalling een mogelijkheid. Je bent niet al te veel geld kwijt en bij een goede stalling staat hij meteen droog en veilig. Ik zou - als het voor langere tijd is - de auto dan wel op assteunen zetten.

Groet,

Walter

17. B-Buster

Dat viel uiteindelijk nog mee. Echter kost een losse achterbumper zonder het te spuiten deel via de normale kanalen al 800 euri's, tja dan gaat het natuurlijk hard....

18. B-Buster

Dat is inderdaad een overweging. Moeten ze het wel accepteren, sommige stallingen willen zoiets niet ivm mogelijke olie lekkage's en daarbij horende vergunningen.

19. martijn_maja

martijn_maja Nieuw

assteunen? en als er wat gebeurt is je auto zeker de pineut (brand) kale banden eronder en hard oppompen, zo doe ik het altijd met auto's die verplaatsbaar moeten zijn. voor de demper maakt het niks uit.

20. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

idd, oud setje banden eronder...
    zo staat men A hier ook (op de ei-geworden 14" wielen...) na eigen ondervinding...

Deel Deze Pagina