Aandrijfas vervangen?

Discussie in 'Onderstel' gestart door Jojo75, 17 dec 2015.

1. Jojo75

Jojo75 Nieuw

Ik begin hier maar even een nieuw onderwerp over, hoop dat dat de bedoeling is. Ik was dus mijn pas gekochte Opel Omega aan het checken, en merkte dat de homokineet tikte. Nu vraag ik mij af of het verstandig is om de aandrijfas te vervangen, om eventuele verdere schade te voorkomen. Ik heb hier en daar gelezen dat je de homokineet ook kunt repareren, maar die reparatiesetjes vind ik nogal duur, dus vroeg ik mij af of het niet beter zou zijn om gelijk de hele aandrijfas te vervangen. Ook omdat er dan geen ongelijke slijtage is. Heeft iemand hier ervaring mee, waar bestellen jullie je aandrijfassen en is het verstandig om dit zelf te doen?

Alvast bedankt!

2. PieterK

PieterK Nieuw Donateur 2016

Misschien heeft Berry nog wat in zijn magazijn liggen en kan ze eventueel ook voor je monteren.

3. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Is goed zelf te doen.

4. lowflyer

lowflyer Nieuw

Is heel gemakkelijk zelf te doen. Liefst met een brug of put. Maar zelfs op de krik is dit te doen of eventueel wat steuntjes

5. Berry

Berry Nieuw

Heb er nog wel een paar liggen voor weinig en kan hem evt ook voor weinig monteren.
    Gr B

6. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

Homokineet ???

7. Jojo75

Jojo75 Nieuw

Perfect, dankjulliewel voor de snelle reacties! Dat klinkt natuurlijk aanlokkelijk, Berry :) Dat zou alleen wel een ritje naar Heerenveen betekenen.. Ik heb ook eens op het internet rondgekeken en kwam hier aandrijfassen tegen: http://auto-onderdelen.mister-auto.nl/f ... jfas_lg13/. Heeft hier iemand ervaring mee?

Deel Deze Pagina