Aan alles komt een eind...

Discussie in 'De B1 én B2 van B-Buster' gestart door B-Buster, 11 jan 2016.

1. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Mooie aanwinst Jacco

Veel veilige km

2. wybe

wybe Nieuw

Foto's ? :*)

3. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Vandaag was het zover. De laatste kilometers in de Omega onderweg naar zijn vervanger. Eerlijk is eerlijk, de heenreis was niet zo leuk. Want het is gewoon nog steeds een hele fijne reisgenoot waar ook behoorlijk wat herinneringen aan vast zitten. Zeker na alles wat er het afgelopen jaar aan is gedaan. Een geluk voor de volgende eigenaar waarschijnlijk.

Voor mij was uiteindelijk toch al het werk wel de reden om de auto weg te doen. Niet omdat ik er geen vertrouwen meer in had, maar omdat ik het idee kreeg dat het punt bereikt was waarop deze met het aantal kilometers dat ik ermee reed vaker aandacht nodig ging hebben dan ik eraan wilde spenderen. Tuurlijk, het is hobby, maar ik wil ook graag tijd hebben om léuke dingen aan mijn auto's doen in plaats van het ene defect naar het andere te gaan. Dat gevoel werd niet geholpen toen hij 2x stuk ging op momenten dat het met de gezondheidssituatie van mijn ouders niet goed ging, juist op die momenten wil je geen gedoe meemaken. Na de grote revisie inmiddels 13k gereden en dat ging eigenlijk weer prima, maar zoals ik eerder al had geschreven.. tussentijds was ik wat anders tegengekomen waarvan ik tijdens een proefrit erg blij werd.

Van Omega's word ik ook nog steeds veel te vrolijk om daarmee te stoppen, dus daar gaat niets in veranderen. Twee blijven in bezit, waarbij de mensen die mij wat beter kennen wel begrijpen dat de B2 er één van is. Alles is vervangbaar maar met deze heb ik teveel mee om te kunnen denken dat hij ooit weg zou gaan.

De MV6 is ingeruild op de Ster. Daar kreeg ik een mooie inruilprijs voor die in ieder geval de investeringen van het afgelopen jaar compenseren. Daarbij wilde de verkoper hem zelf graag verhandelen, dat enthousiasme maakte het ook wat makkelijker. Ik ben benieuwd waarvoor hij hem weg gaat zetten, in eerste instantie hoorde ik een prijs van 4950 maar ik zag vanochtend in de papieren dat er boekhoudkundig wat geschoven was waardoor ik vermoed dat hij hem voor een interessantere prijs gaat verkopen.

En zo terug naar deze ochtend, waarop ik voor de laatste keer een blik kon werpen op het deel dat ik zelf het mooiste van de auto vond.. het interieur.

Na wat papierwerk werd binnen in de showroom een dieselaggregaat gestart en even later rolde zijn opvolger ernaast..

(uiteraard heeft die Jeep er niets mee van doen _O- )

41.172 kilometers heb ik er terwijl deze in mijn bezit was plezier van mogen hebben. Ik hoop dat de MV6 weer terecht gaat komen bij een liefhebber, dat verdiend de auto zeker.

4. wybe

wybe Nieuw

Ziet er goed uit! d:)b

bij welke garage staat hij straks tekoop ?

5. lowflyer

lowflyer Nieuw

Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst, wel jammer om de mv6 te zien vertrekken. Je hebt toch echt wel een rare belachelijke hoofdprijs moeten vangen om deze zomaar in te ruilen. (Sorry als dit verkeerd overkomt, bedoel hier helemaal niets verkeerd mee.) Het is een zeer mooie omega maar voor een b1 een behoorlijke prijs. Als deze snel verkocht word zal het zowiezo wel een liefhebber zijn. Ook wens ik je Omega een goed 'nieuw' leven toe.

6. B-Buster

Tja het hangt er waarschijnlijk van af wat voor klantenbestand je hebt als handelaar. Ik vind het leuk om regelmatig eens bij de diverse youngtimer handelaren te kijken en als je ziet waar die de oudere BMW's, Mercedessen e.d. voor wegzetten, dan heb ik ook zoiets van dat gaat nergens over. Volgens de verkoper van de E was hier waarschijnlijk best een markt voor, want gezien de leeftijd interessant om zakelijk te rijden.

Verder heb je helemaal gelijk (no worries, je punt komt goed aan :) ), had ik er een prijs voor teruggekregen zoals hier bij de laatste te koop staande Omega's bediscussieerd werd, dan was het niet gebeurd. Daarvoor zat er teveel in. Had het ook helemaal niet erg gevonden als ik er nog een jaartje mee had gestuurd, toevallig liep ik tegen deze E aan en bleek dat een voor mij goede keus te zijn. Voor mezelf vooraf een lijstje gemaakt met een combinatie van opties die erin móesten zitten, en dat in combinatie met een leuke km stand bleek moeilijk vindbaar. Prima, zoeken naar iets vind ik een van de leukste dingen dus daar heb ik me goed mee vermaakt.

Hopelijk zorgt de E ervoor dat er wat meer tijd over blijft voor Omega's. *O*

7. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Jacco, allereerst heel veel plezier met je nieuwe aanschaf. (de laatste keer dat ik je zag had je al iets van een E type laten vallen.
    Dus nu is de kogel door de kerk.
    Geniet ervan, en laat deze ook maar eens goed glimmen!

8. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dat is mooi, de volgende keer in de Taxi naar Duitsland om Omega's te bekijken. _O-

Morgen maar in het echt gaan zien.

:w

9. B-Buster

Bedankt Aart. Had er geen geheim van gemaakt inderdaad dat dit eraan zat te komen. Poetsen gaat goed komen, deze keer maar binnenin beginnen gezien het schitterende weer. :p

In deze taxi meerijden kost geld Vega _O-

10. warhamstr

warhamstr Nieuw

Eigenlijk is dat ook de beste manier om een Omega te blijven rijden... Zorgen dat je er zo min mogelijk meer rijdt :') blijft wel naar om van zo'n mooi exemplaar afscheid te moeten nemen. Maar thank God heb je de B2 nog.

11. ommie b2

ommie b2 Nieuw Donateur 2016

Gelukkig blijven er nog 2 mooie over.... Ik kan me levendig voorstellen dat afscheid nemen heel moeilijk was, maar uit wat je vertelt begrijp ik dat ook daar wel goed voor hem gezorgd gaat worden en dat hij uiteindelijk weer een prima baasje gaat krijgen dat ook van hem kan houden. Weet je, laten we het zo zien, je hebt een andere omega dromer gelukkig gemaakt, feitelijk een altruistisch gebaar;)Je houdt niet alles voor jezelf maar gunt een ander ook wat.... Ik wens je veel veilige en fijne kilometers met je nieuwe reisgenoot en hoop voor je dat alles nu weer wat rustiger wordt en je meer tijd voor leuke dingen gaat krijgen.

Toedels Yvonne

12. Slurpy

Slurpy Nieuw

Ziet er een mooie Avantgarde uit met dikke wielen. _/-\o_
    Diesel ? Benzine ?

13. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Volgens mij gaat Jacco dieselen gezien de kilometers die hij ging rijden. ..

Idd succes met de Taxi haha.

14. B-Buster

Avantgarde met Sport Edition pakket inderdaad, vandaar de 18" wielen. 245/40 voor en 265/35 achter.

Het is een E280 CDI met 7G tronic en 133k ervaring. Zal binnenkort wat meer foto's maken, hij is alweer veel te vies. _O-

15. lowflyer

lowflyer Nieuw

Viezerik hebben ze een nieuwe wagen en gaan ze hem meteen vuil maken. 8)7

16. B-Buster

Je hebt werkpaarden en luxepaarden. Die laatste categorie is vanaf nu voorbestemd voor de Omega's. :p

17. lowflyer

lowflyer Nieuw

Haha bij mij word dit momenteel nog allemaal Door omega's gedaan _/-\o_ enkel als we ergens naartoe gaan met een hoop drukte pakken we de berlingo, die is beter verzekerd _O-

18. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Tja, ooit komt er een moment voor een opvolger van de Omega. Maar gelukkig: jij hebt er nog enkele op reserve staan ;) En Mercedes is zeker niet verkeerd.

Andrew

19. lowflyer

lowflyer Nieuw

Opvolgers verzamelen is altijd leuk :Y

20. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Mooie auto met ook een oa Panorama dak en harman kardon en in deze tijd verwarmd stuur en pook geloof ik

Maar dat de b2 bleef dat wist ik al

Nogmaals heel veel geluk met deze dijk van een auto d:)b

Deel Deze Pagina